۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: 55391234

با استفاده از فهرست برترین جاذبه­ ها و مکان­ های دیدنی قبرس، مطمئن شوید که هیچ­یک از موارد پیشنهادی را از دست نمی­دهید.

جاذبه­ های گردشگری قبرس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: این جزیره تاریخ بزرگی دارد. موقعیت غبطه‌انگیز قبرس که طی قرن‌ها مورد طمع امپراتوری‌ها قرار گرفته بود، آن را به یک دارایی ارزشمند برای همه کسانی که در شرق مدیترانه به قدرت رسیدند تبدیل کرده است.

امروزه مردم هنوز به این کشور می­آیند، اما اکنون به جای کسب قدرت و شکوه، به دنبال سواحل جزیره هستند.

برای مسافرانی که به چیزی بیش از شن و آفتاب علاقه دارند نیز جاذبه­های زیادی در این کشور وجود دارد. قبرس دارای مکان­های باستان­شناسی، کلیساهای زیبای بیزانسی و صومعه­ها و موزه­های فراوان در میان جاذبه­های گردشگری تاریخی است.

همچنین مکانی فوق‌العاده برای پیاده‌روی، با گیاهان و جانوران منحصربه‌فرد است. این کشور آن­قدر کوچک است که می­توانید به راحتی در یک شهر مستقر شوید و از آن­جا به سفرهای یک روزه گشت و گذار بروید.

با استفاده از فهرست برترین جاذبه­ ها و مکان­ های دیدنی قبرس، مطمئن شوید که هیچ­یک از موارد پیشنهادی را از دست نمی­دهید.

کوریون باستانی

جاذبه­ های گردشگری قبرس

قبرس مکان‌های باستانی فراوانی دارد، اما کوریون بهترین انتخاب است. این مکان که به شکل رمانتیکی در سراسر صخره‌ای ساحلی با چشم‌اندازهای رو به افول از حومه شهر و دریای مدیترانه در پایین قرار دارد، مکانی جادویی است.

این مکان بسیار وسیع است، اما مشهورترین مکان‌هایی که در این­جا باید از آن بازدید کرد، تئاتر و خانه استولیوس است که مجموعه‌ای از موزاییک‌های به خوبی حفظ شده را در خود جای داده است.

برای کسانی که زمان بیشتری دارند، منطقه بزرگ باسیلیکای بیزانسی با ستون­های فرو ریخته و تکه­های کف موزاییک به طرز شگفت­انگیزی زیبا است.

قلعه سنت هیلاریون

جاذبه­ های گردشگری قبرس

یکی از زیباترین ویرانه­های قلعه مدیترانه، سنت هیلاریون، سنگر قدیمی جنگ­های صلیبی است و اسطوره­ها و افسانه­های بسیاری را در خود جای داده است.

افسانه­های محلی ادعا می­کنند که خود قلعه توسط یک ملکه پری ساخته شده است که قبلا چوپانان محلی را در دامنه­های این­جا جای می­داد.

باروها و اتاق‌های وسیع قلعه، بهشت کاوشگران است. مسیری از میان ساختمان‌های پایین قلعه سربازخانه‌ها و اصطبل‌ها، تا بقایای برج‌ها، آپارتمان‌های سلطنتی و نمازخانه‌ها می‌گذرد.

برای کسانی که مستقیما به بالا صعود می­کنند، مناظر در سراسر تپه­ها فوق العاده است.

لارناکا

جاذبه­ های گردشگری قبرس

لارناکای آرام، در ساحل جنوب­شرقی جزیره، یک استراحتگاه ساحلی است که روح محلی خود را حفظ کرده است.

این­جا آرام‌ترین پایگاه برای مسافران تعطیلات است. همه امکانات برای تفریح مبتنی بر آفتاب و شن و ماسه را می‌توان در این مکان یافت، اما محله قدیمی ترک‌نشین (به نام اسکالا) و پرآذین آگیوس لازاروس (کلیسای سنت لازاروس) به شهر مزیت تاریخی جالبی بخشیده است، در حالی که خود مرکز آن را حفظ کرده است.

دریاچه نمک درست در غرب لارناکا، در فصل بهار مملو از گله­های فلامینگوهای صورتی است و دهکده­های تپه­ای و جاذبه­های گردشگری فرهنگی در مناطق داخلی اطراف آن قرار دارند.

شبه جزیره کارپاس

جاذبه­ های گردشگری قبرس

زیباترین منطقه در قبرس، شبه­جزیره تنها و ناهموار کارپاس است. این منطقه بکر قبرس دارای مسیرهای پیاده‌روی عالی، دهکده‌های عجیب و غریب و مکان‌های تاریخی پنهان فراوان است.

اگر می­خواهید زندگی جزیره­ای کشف نشده و توسعه­نیافته قدیمی را تجربه کنید، باید به این مکان بروید.

پس از آن، به سمت ساحل طلایی معروف شبه­جزیره حرکت کنید، بخش وسیعی از شن و ماسه که جذابیت ناهموار کارپاس را خلاصه می­کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید