در ادامه با بهترین مکان­ ها برای بازدید در اوکراین آشنا شوید.

۴ نمونه از بهترین مکان­های گردشگری در اوکراین!

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: اوکراین یکی از بزرگ­ترین کشورهای اروپای شرقی است. علی‌رغم میلیون‌ها نفری که آن را خانه می‌نامند، گردشگران کاملا آن را دست کم گرفته‌اند. اوکراین که اغلب به دلیل مشکلاتش در شرق نادیده گرفته می­شود، برای سفر امن است و چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. ناگفته نماند، این کشور فوق­العاده برای سفر ارزان است!

اوکراین دارای فرهنگ متمایز و مملو از تاریخ فریبنده است. کلیساهای باشکوه، کلیساهای ارتدکس، قلعه­های باستانی، تپه­های جنگلی سرسبز و سواحل دریای سیاه را کاوش کنید.

در ادامه با بهترین مکان­ ها برای بازدید در اوکراین آشنا شوید.

اومان

۴ نمونه از بهترین مکان­های گردشگری در اوکراین!

این شهر در مرکز اوکراین واقع شده است و در کرانه­های رودخانه اومانکا، یک استراحتگاه آرام بین شهرهای محبوب اودسا و کیف ارائه می­دهد. این مکان اولین بار در سال ۱۶۱۶ زمانی که تحت حاکمیت لهستان بود، به عنوان یک استحکامات در برابر حملات تاتارها اشاره شد و از آن زمان تاکنون مراحل زیادی از اشغال را پشت سر گذاشته است. این شهر که بیشتر به خاطر شورش­های غم انگیز هایداماک در دهه ۱۷۰۰ معروف است، امروزه به عنوان یک مکان زیارتی محبوب برای یهودیان حسیدی شناخته می­شود.

جاذبه‌های اومان که کاملا توریست پسند هستند، به خوبی علامت‌گذاری شده‌اند و برای پیدا کردن مسیر خود در این شهر آرام مشکلی نخواهید داشت. از آرامگاه خاخام ناچمان سوفییوکا دیدن کنید، ابلیسک را در مرکز شهر ببینید و نمایش فواره مروارید عشق را تماشا کنید. برای علاقه­مندان به تاریخ، صومعه باسیلیان (۱۷۶۴) قدیمی­ترین بنای شهر است.

راخیو

۴ نمونه از بهترین مکان­های گردشگری در اوکراین!

در حالی که عنوان نامیده شده راخیو به عنوان ”مرکز جغرافیایی اروپا“ ممکن است درست نباشد، اما راخیو مطمئنا مرتفع‌ترین شهر اوکراین است. این شهر کوهستانی که در میان جنگل‌های سرسبز کارپات در غرب اوکراین قرار دارد، زمین بازی مناسبی برای دوستداران طبیعت و علاقه‌مندان به پیاده‌روی است.

برای عاشقان ماجراجویی که به دنبال کاوش هستند، راخیو نوید مناظر خیره­کننده را می­دهد، از جمله دامنه‌های زیبا و پل­های عابرپیاده که از رودخانه تند تیسا منتهی می­شوند.

برای چشیدن طعم فرهنگ محلی، جشنواره هوتسول برینزا که در سپتامبر برگزار می­شود را از دست ندهید. این جشن به چوپانانی که هر زمستان از کارپات­ها بازمی­گردند با پنیر، وردا، برنزا، آهنگ محلی و رقص تجلیل می کند.

بوکوول

۴ نمونه از بهترین مکان­های گردشگری در اوکراین!

بوکوول که مقصد زمستانی بی­نظیری است، مقصد بزرگ اسکی اوکراین است. در واقع این مکان بزرگ­ترین پیست اسکی در اروپای شرقی است! در میان سه کوه، مناظر این پیست اسکی آلپاین از جمله بلندترین قله­های کارپات، بسیار چشمگیر است.

بوکوول در بالای دامنه‌های غرب اوکراین، همه سنین را سرگرم می­کند. این پیست با بیش از ۵۰ کیلومتر پیست و زمین بازی مرتب، تمام سطوح مهارت­ها را برآورده می­کند. بهترین زمان برای برنامه ریزی تعطیلات اسکی به بوکوول از دسامبر تا آوریل است، اما ژانویه بیش­ترین برف ­را دارد.

چرنیوتسی

۴ نمونه از بهترین مکان­های گردشگری در اوکراین!

چرنیوتسی را می­توان در دامنه کوه­های کارپات در غرب اوکراین یافت. این شهر که عاشقانه ”وین کوچک“ نامیده می­شود، دارای معماری مشابه شهر اتریش است، زیرا زمانی بخشی از امپراتوری اتریش-مجارستان بوده است.

اما این شهر فقط دارای زیبایی نیست و از اهمیت تاریخی و فرهنگی نیز برخوردار است. بر اساس اکتشافات باستان­شناسی، قدمت چرنیوتسی به دوران نوسنگی باز می­گردد. این شهر مستحکم زمانی در خط ساحلی شمال شرقی در زمان شاهزاده هالیچ قرار داشت. این شهر به عنوان ”شهر سیاه“ شناخته می­شد(احتمالا به دلیل رنگ تیره دیوارهای شهر) و در طول حمله مغول تا حد زیادی ویران شد. بخش‌هایی از این قلعه امروزه باقی مانده است.

با خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌اش مملو از کافه‌های آرام، ساختمان‌های باروک، کتاب‌فروشی‌ها و پارک‌ها، مکان مناسبی برای استراحت و جذب فضای بی‌هیجان و بدون هیاهو است. بازدید از دانشگاه ملی را از دست ندهید، این کاخ چشمگیر یکی از بزرگترین دانشگاه های اوکراین است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید