۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 55391191

هنگام دارای جاذبه‌های طبیعی زیبا و خاصی است و ساحل نقره ای جزیره هنگام از جمله دیدنی‌های آن محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا درباره این ساحل بدانیم.

ساحل نقره ای جزیره هنگام

سلام نو ـ سرویس گردشگری: هر نقطه‌ای از ایران عزیزمان دیدنی‌های منحصر به فردی دارد و جنوب کشورمان از این قاعده مستثنی نیست. جنوب ایران جزیره‌های شگفت‌انگیز با مناظر بی‌بدیلی دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند و همین جاذبه‌های طبیعی سبب شده هر ساله مسافران و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور برای دیدن زیبایی‌ها و تجربه کردن آن‌ها به جزیره‌هایی که در دل خلیج همیشه فارس قرار دارند سفر کنند و با کوله‌باری از خاطره و رضایت به خانه و کاشانه خود برگردنند.

ساحل نقره ای جزیره هنگام ساحلی جذاب و دیدنی

برای تماشای ساحل نقره ای جزیره هنگام نیاز است تا به وسیله هواپیما یا از طریق زمینی به قشم راه پیدا کرد و بعد به وسیله شناورهای مسافربری به هنگام خوش منظر با مردمان خونگرم و مهمان‌نواز رسید. از نقاط مختلف ایران به قشم پرواز مستقیم وجود دارد و در صورت تمایل برای داشتن سفر زمینی با ماشین یا قطار می‌شود به بندرعباس صمیمی دسترسی داشت و از طریق اسکله شهید حقانی یا بندر پل به اسکله شهید ذاکری یا بندر لافت قشم رسید و در نهایت به جنوب غربی این جزیره رفت تا با قایق به جزیره هنگام دلربا دست پیدا کرد.

ساحل نقره ای جزیره هنگام در قسمت شمالی جزیره واقع شده و به دلیل ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی که دارد جلوه‌ای دیدنی به این جزیره بخشیده که هر فرد با حاضر شدن در این نقطه طبیعی به طرز قابل توجهی محو تماشای شن‌های بی‌نظیر و نقره‌گون آن و درخشش آب‌های خلیج همیشه فارس زیر نور آفتاب می‌شود. این ساحل جذاب و دیدنی شن‌هایی ترکیب شده با نوعی کانی دارد که همین امر سبب تلألؤ آن در طول روز می‌شود و به شدت ساحل و مناظر اطراف آن را زیبا و لطیف کرده است.

ساحل نقره ای جزیره هنگام

ساحل نقره ای و دیگر جاذبه‌های جزیره هنگام

ساحل نقره ای جزیره هنگام تنها جاذبه طبیعی و گردشگری این جزیره کوچک و تماشایی محسوب نمی‌شود و این جزیره ۳۶.۶ کیلومتر مربعی به لطف موقعیت جغرافیایی و شرایط آب‌وهوایی خود مملو از طبیعت بکر و زیبا است و به عنوان یک زیستگاه امن برای گونه‌های کمیاب جانوری به حساب می‌آید. ۵۰ کیلومتر خط ساحلی جزیره هنگام تماشاگاه‌های مطبوع و ظریفی را به نمایش می‌گذارد و ساحل‌های مرجانی و صخره‌ای از جمله آن‌ها هستند علاوه بر این ساحل درخشان هنگام نیز با داشتن پلانکتون‌های میکروسکوپی از دیگر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری جزیره است.

قدم زدن در ساحل نقره ای جزیره هنگام برای مدتی ناممکن شده و این به دلیل آسیب‌هایی است که مسافر و گردشگر ناآگاه به این ساحل ویژه و خاص وارد کرده. در حال حاضر امکان تماشای این ساحل از خلیج همیشه فارس به صورت سوار بر قایق وجود دارد تا از روند رو به رشد تخریب آن جلوگیری شود. با این وجود گفتنی است که هنگام و جلوه‌های آن تنها به ساحل نقره‌ای آن ختم نمی‌شود و بازدید از بازار و معاشرت با مردمان بومی و محلی و تجربه خوردن غذا در بازار بسیار جذاب و هیجان‌انگیز توصیف می‌شود.

از طرفی بازدید از آثار به جای مانده از دوران استعمار هنگام توسط پرتغالی‎ها و رفتن به نخلستان‌های جزیره خالی از لطف نیست. گونه‌هایی که در هنگام زیست می‌کنند نیز از گونه‌های نادر هستند که این جزیره را به عنوان زیستگاهی مهم و امن برای آن‌ها تبدیل کرده است. جبیر و لاک‌پشت پوزه عقابی و خاردم مصری از جمله این گونه‌های دوست داشتنی و قشنگ هستند که با تماشای آن‌ها می‌توان سفر پر بارتر و متفاوت‌تر را برای خود رقم زد.

ساحل نقره ای جزیره هنگام

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید