۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 55391173

جنوب ایران پر از شگفتی‌های منحصر به فرد است و هنگام از این قاعده مستثنی نیست با ما همراه باشید تا بیشتر از جزیره هنگام دلفین این جاذبه گردشگری بدانیم.

جزیره هنگام دلفین

سلام نو ـ سرویس گردشگری: جزیره‌های جنوب ایران مملو از دیدنی‌های منحصر به فرد و جذاب است و جزیره هنگام دلفین از جمله این دیدنی‌ها به شمار می‌آید که بسیار خاص و مهیج تعبیر می‌شود و مسافران و گردشگران بسیاری برای تجربه و مشاهده این فرایند بی‌نظیر مسیرهای دور و نزدیکی را طی می‌کنند. دلفین‌ها از آن دست آبزیان هستند که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند و به طور معمول گردشگران حظی وافر از تماشای شنا و بازیگوشی این موجودات باهوش می‌برند.

جزیره هنگام و ویژگی‌های بی‌نظیر آن

قبل از کسب اطلاعات درباره جزیره هنگام دلفین خوب است بیشتر درباره موقعیت و ویژگی‌های این نقطه دلپذیر بدانیم تا با آگاهی بیشتر به آن سفر کنیم. جزیره هنگام در دو کیلومتری جنوب غربی جزیره قشم واقع شده و تنها 36.6 کیلومتر مربع وسعت دارد این جزیره دارای آب‌وهوای گرم و مرطوب است و به همین دلیل مسافران زیادی برای سفر به آن و بازدید از جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری موجود در آن فصول سرد سال را انتخاب می‌کنند تا در شرایط مطلوب‌تری نسبت به اواسط بهار تا اواخر تابستان سفر داشته باشند.

پیشنهاد می‌شود در کنار دیدن جزیره هنگام دلفین از دیگر جاذبه‌های کم‌نظیر آن از جمله حیات وحش و ساحل‌ها و نیز بازار و مردمان مهمان‌پذیر هنگام بازدید کنید و به معاشرت بپردازید چرا که این جزیره به دلیل شرایط مطلوبی که دارد زیستگاه جانوران کم‌یابی در دنیا است و از طرفی با داشتن 50 کیلومتر نوار ساحلی تصاویر خوش منظری به چشم هر مخاطبی روانه می‌کند و این در حالی است که از دیدن نخلستان‌ها و کوه‌های آهکی آن نمی‌شود گذشت و بی‌شک معاشرت و هم‌صحبتی با مردم ساکن جزیره و بومی‌های آن نیز لذتی مضاعف دارد.

جزیره هنگام دلفین

بهترین زمان تماشای جزیره هنگام دلفین

بهترین زمان برای تماشای جزیره هنگام دلفین با توجه به حضور دلفین‌های زیبا و دیدنی در آب‌های خلیج همیشه فارس تعیین می‌شود از این جهت که دلفین‌هایی که به حوالی جزیره هنگام می‌آیند برای تولید مثل به این منطقه راه پیدا کرده و به طور طبیعی از اواسط پاییز تا اواسط بهار در این منطقه حضور دارند. گفتنی است که این بازه زمانی به لحاظ شرایط آب‌وهوایی برای سفر به هنگام بازه‌ای مطلوب محسوب می‌شود و دلفین‌ها نیز در این مدت برای شنا و بازیگوشی بر سطح دریا قابل رؤیت هستند و منظره‌ای تماشایی پدید می‌آورند.

به گفته بومی‌ها و محلی‌ها در دیدن جزیره هنگام دلفین دریای صاف و آرام تأثیر به سزایی دارد از این رو زمان مناسب برای تماشای این جاذبه درجه یک به طور معمول صبح زود است که آب‌های خلیج فارس موج نداشته باشد و دلفین‌ها بر سطحی آرام و بدون خروش به شنا بپردازند و تصویرهای مثال‌زدنی خلق کنند. با این وجود زمانی که سوار بر قایق دل به دریا می‌زنید تا از نزدیک شاهد دلفین‌های جزیره هنگام باشید نیاز است درصدی را در نظر بگیرید که موفق به بازدید از دلفین‌ها نشوید.

در نهایت خوب است بدانیم جزیره هنگام تنها به این جاذبه محدود نمی‌شود و دیدنی‌های بسیاری را در خود جای داده است از جمله این دیدنی‌ها حیات وحش بی‌مثال آن است که گونه‌های کمیابی نظیر خاردم مصری و جبیر و لاک‌پشت پوزه عقابی را در خود جای داده و علاوه بر این موارد سواحل این جزیره تصاویر و مناظر و چشم‌اندازهای دلفریبی دارد. ساحل نقره‌ای هنگام به علت وجود کانی‌های خاص خود و ساحل درخشان هنگام به دلیل وجود پلانکتون‌ها زیبایی کمتر دیده شده‌ای به این جزیره بخشیده و ساحل‌های مرجانی و صخره‌ای هم جایگاه ویژه‌ای در هنگام دارند.

جزیره هنگام دلفین

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید