رئیس جمهور اوکراین گفت: به وعده الحاق جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون به مسکو پاسخ بسیار شدیدی می دهیم.

واکنش زلنسکی از الحاق رسمی۴ منطقه اوکراین به روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در واکنش به اطلاعیه کرملین درباره الحاق رسمی چهار منطقه اوکراین به روسیه در روز جمعه، گفت که پاسخ اوکراین به این اقدام مسکو بسیار شدید خواهد بود.

کرملین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فردا به طور رسمی فرمان الحاق جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون به روسیه را امضا خواهد کرد.

زلنسکی در واکنش به اطلاعیه کرملین مدعی شد: رأی‌گیری بی‌ارزش است و واقعیت را تغییر نمی‌دهد. تمامیت ارضی اوکراین احیا خواهد شد و واکنش ما به رسمیت بخشیدن به نتایج همه‌پرسی توسط روسیه، بسیار شدید خواهد بود.

همه‌پرسی در مناطق مذکور هفته گذشته آغاز شد و سه‌شنبه هفته جاری به اتمام رسید و بر اساس نتایج، اکثریت قریب به اتفاق مردم این مناطق، با الحاق به روسیه موافق هستند.

آمریکا و کشورهای غربی همگام با اوکراین، اقدام مسکو را در برگزاری همه‌پرسی محکوم کرده و آن را ساختگی و نامشروع خوانده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید