سخنان رئیس‌جمهور کشورمان در هفتمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با مردم در رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشت.

واکنش رسانه‌های جهان به گفتگوی زنده رئیسی با مردم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز با انتشار صحبت‌های سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به نقل از وی نوشت که مرگ مهسا امینی "متاثر کننده" بوده و هشدار داد که "اغتشاش" قابل قبول نیست.

رویترز همچنین در ادامه به انتشار بخش دیگری از سخنان رئیس‌جمهور پرداخته که در آن می‌گفت نیروهای انتظامی برای امنیت کشور "جان‌شان را کف دست می‌گذارند".

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با اشاره به سخنان رئیسی نوشت که مرگ مهسا امینی در دست بررسی است و دولت ایران هیچ‌گونه "تهدید علیه امنیت عمومی" را تحمل نخواهد کرد.

شبکه فرانسه 24 نیز با انتشار ویدیوی صحبت‌های سیدابراهیم رئیسی عنوان کرد که رئیس‌جمهور ایران در این گفت‌وگو "اغتشاشات" را محکوم کرد.

شبکه العربیه نیز به نقل از رئیس جمهور کشورمان نوشت که مرگ مهسا امینی "متأثرکننده " بوده است.

این شبکه خبری در ادامه با انتشار سخنان رئیسی در محکومیت از اغتشاشات به نقل از وی نوشت که خط قرمز جمهوری اسلامی امنیت جان و مال مردم است. به هیچ عنوان نمی‌شود به جان و مال مردم اجازه تعدی داد که افرادی با اغتشاش امنیت جامعه را مختل کنند و هیچ کدام از آحاد ملت چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

روزنامه صهیونیستی تایمز او اسرائیل نیز به بازنشر بخش زیادی از سخنان رئیس‌جمهور کشورمان پرداخت.

این روزنامه در بخشی از خبر خود به نقل از رئیسی عنوان کرد: دشمن می‌خواهد مردم را مقابل یکدیگر و انسجام ما را هدف قرار دهد.

شبکه انگلیسی زبان بی بی سی نیز با اشاره به سخنان رئیس دولت نوشت که رئیس‌جمهور ایران در گفت‌وگو چهارشنبه شب خود وعده داده که مرگ خانم امینی در دست بررسی است.

این شبکه به نقل از رئیس‌جمهور کشورمان آورد: خواست ملت این است که کسانی که در این اغتشاش ناامنی ایجاد کردند و به جان و مال مردم صدمه زدند باید به عدالت سپرده شوند، چه، کسانی که تحریک کردند و چه، کسانی که در اغتشاش مباشرت کردند.

پایگاه خبری سوئیس اینفو در خبر کوتاهی به بازنشر به بخش از سخنان رئیسی پرداخته که درخصوص مرگ مهسا امینی ابراز ناراحتی کرده و گفته بود که "اغتشاش" غیرقابل قبول است.

شبکه روسی تی آر تی نیز با انتشار سخنان رئیسی نوشت که رئیس‌جمهور ایران، ایالات متحده را مسئول دامن زدن به ناآرامی‌ها می‌داند.

شبکه ماهواره‌ای المیادین نیز با تیتر "رئیس‌جمهور رئیسی فاش کرد که چراکه عکس سردار سلیمانی را در سازمان ملل نشان داده است" به نقل از رئیس‌جمهور کشورمان نوشت: این پیامی برای مظلومیت جمهوری اسلامی و ملت ایران و خواست ایران برای محاکمه عاملان تروریسم دولتی بوده است.

هفته‌نامه اشپیگل آلمان همچنین با اشاره به صحبت‌های رئیسی درخصوص مرگ مهسا امینی و ناآرامی‌ها اخیر در ایران به نقل از وی نوشت: خط قرمز جمهوری اسلامی امنیت جان و مال مردم است. به هیچ عنوان نمی‌شود به جان و مال مردم اجازه تعدی داد که افرادی با اغتشاش امنیت جامعه را مختل کنند و هیچ کدام از آحاد ملت چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به بازنشر سخنان رئیسی درخصوص رابطه با روسیه پرداخت و به نقل از رئیس‌جمهور کشورمان نوشت: از زمانی که به مسکو سفر کردم تا زمان اجلاس اجلاس شانگهای، روابط تجاری ما با روسیه ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

این خبرگزاری به نقل از رئیسی ادامه داد: ما با روسیه در حوزه‌های مختلفی کار می‌کنیم، مسیر و کریدور شمال به جنوب که کار مشترکی بین سرخس و چابهار است و دنبال می‌شود، حوزه‌های نفتی و انرژی مشترکی هم با روسیه انجام می‌دهیم، همچنین در حوزه‌های تجاری و اقتصادی و حوزه فضایی نیز بخشی از فعالیت‌های مشترک ما با روسیه است.

خبرگزاری شینهوا با پوشش خبری در هفتمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور کشورمان با مردم به نقل از وی نوشت که ایران "به توافق هسته‌ای خوب و عادلانه کاملاً باور دارد".

این خبرگزاری در ادامه نوشت رئیسی به مکرون گفته که "باید تضمین‌هایی به جمهوری اسلامی داده شود تا ما مثل گذشته شاهد بدعهدی نباشیم".

شبکه سی بی سی نیز در خبری آن بخش از سخنان رئیسی که به مرگ مهسا امینی و ناآرامی‌های اخیر در ایران پرداخته بود را منعکس کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید