امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از رشد ۸۰ درصدی بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

افزایش ۸۰ درصدی بودجه بنیاد شهید
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران حدود ۸۰ درصد رشد داشته است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در دیدار با نمایندگان تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به هدف برگزاری جلسات با نخبگان و سرآمدان استان‌ها، اظهار داشت: بنیاد شهید وظیفه دارد وجه ایثارگری را به جامعه به درستی نشان دهد، ایثارگران افراد باهوش و با عرق دینی بودند که در زمان نیاز کشور به آن‌ها در میدان نبرد حضور پیدا کردند.

وی افزود: تاریخ شیعه در تاریخ خود از عدم همراهی‌ها ضربه خورده است و بارها ائمه قیام کردند و به جهت اینکه از طرف امت خود پشتیبانی نشدند با شکست مواجه شدند، اما همراهی ایثارگران بسیار عمیق بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: امروز جامعه وابسته به همت و تلاش ایثارگرانه است هر چند جبهه جنگ سخت نیست، اما در عرصه‌های مختلف امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و علمی این جبهه حاضر است و نخبگان برجستگان ایثارگری هستند و همه واحد نخبگی و چراغ راهنما هستید.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: این جلسات پاسداشت حضور ایثارگران در عرصه‌های مختلف است، ایثارگران کسانی هستند که ظرفیت و توانایی‌های بسیاری برای عرض به جامعه دارند گاهی تلاش شده چهره ایثار مخدوش شود و ما را مادیات و سهمیه معرفی کنند و ممکن است نسل‌های امروز با جبهه را نشناسند در حالی که کاری که امروزه ایثارگر انجام می‌دهد ایجاد ارزش افزوده برای جامعه است بنابراین وظیفه همه ما این است که ایثارگران را به جامعه بشناسانیم.

وی بیان کرد: در دوره یک ساله نخست مجموعه اطلاعات جمع‌آوری و تکمیل شده است و دهک‌بندی شده و یک به یک شناسایی شده‌اند و به بخشی از آن‌ها رسیدگی شده است و برنامه‌ای در نظر داریم برای بودجه سال آینده به مجلس پیشنهاد دهیم به صورت نقطه‌زن خدمات ارائه شود و زمانی که به صورت پکپارچه در نظر گرفته شوند نیازمند و غیرنیازمند در سبد حمایتی قرار می‌گیرند و ممکن است نتیجه مورد نظر حاصل نشود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: تعداد ممتازین جامعه ایثارگری به مراتب بیشتر از نیازمندان جامعه ایثارگری و خدمت است، چرا که فرزندان ما رشد کرده و به مراتب عالی دست پیدا کرده‌اند، بنابراین باید کاری شود که این خدمات حمایت شود و در اختیار جامعه قرار گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: ایجاد خانه خلاق، وارد شدن در حوزه‌های دانش‌بنیان، بحث مدارس حکمرانی در دستور کار قرار دارد، تربیت مدیریت آینده چرخه تربیت نقص دارد و در حال تلاش هستیم تا با توسعه فعالیت‌ها و حمایت از فناوران این اتفاق حاصل شود.

وی عنوان کرد: کارکرد فرهنگی به معنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است زمانی که امری را می‌خواهیم ترویج دهیم به واسطه الگوها ترویج داده می‌شود اگر الگوها مورد پسند جامعه قرار گرفت مردم از آن تبعیت و دنبال می‌کنند، اسلام توسط پیامبر اکرم (ص) و معصومین معرفی شد، ما شیعه را با امام حسین (ع) می‌شناسیم، شخصیتی که در این عرصه الگو بوده است، بنابراین اگر می‌خواهیم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اتفاق افتد غیر از یاد شهدا و در صدر قله قرار داشتن شهدا حاصل نمی‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اضافه کرد: بنیاد شهید به عنوان یک نهاد پشتیبان باید مطالبات جامعه ایثارگری را دنبال کند، پایه حرکت ایثارگری مردمی بوده است الان هم باید مردمی بماند در غیر این صورت با توفیق همراه نمی‌شود، فعالیت‌ها باید در عرصه متمرکز شود و به جریان سازی در عرصه ملی کشور تبدیل شود که‌ای کار غیر از جامعه ایثارگری میسر نیست.

قاضی‌زاده هاشمی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت به تنهایی می‌تواند مسائل کشور را برطرف کند تصریح کرد: در هیچ کشوری دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند باید دولت و ملت با هم ید واحد شوند تا بتوانند مشکلات را حل کنند، در همه امور به ویژه مسائل حوزه ایثارگران هم عده‌ای باید به دولت و بنیاد شهید برای مسائل این حوزه کمک کنند در این راستا یکی از کمک دهندگان ایثارگران هستند.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید اگر موفق شود که خود را کوچک و چابک کند و بتواند یک ارتباط موثر با ایثارگران نخبه هر استان و شهرستان برقرار کند و پشتیبان شود می‌توان ابراز موفقیت داشته باشد، در حال حاضر بنیاد شهید ۷ هزار پرسنل دارد و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تا به امروز جامعه هدف ما است و اگر به شبکه مددکاری توجه داشته باشیم و هر مددکار ۵ خانواده را پشتیبانی کند کل پرسنل بنیاد شهید هم جمع شود نمی‌توان شبکه مددکاری ایجاد کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: در حال فراهم کردن سازمان مردمی و نرم‌افزاری هستیم در گذشته هم مدیران تلاش بسیاری داشته‌اند، ولی برای تحقق این امر نیازمند همراهی ایثارگران و نخبگان هستیم چرا که بنیاد شهید به تنهایی موفق به اجرای این طرح نیست بنابراین کار ویژه مدیریت بنیاد تقویت جایگاه تشکل‌ها به ویژه افراد ممتاز جامعه ایثارگری که در ابعاد مختلف تا حوزه خدمات‌رسانی و پشتیبانی با محوریت تشکل‌ها انجام شود.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: مطالبات جامعه ایثارگری به درستی است که برخی از این مطالبات باید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگری و برخی توسط منابع مالی پشتیبانی موثر شود، دولت محدودیت بودجه‌ای دارد، ولی حمایتی که در این دوره دولت و مجلس از بنیاد شهید در حوزه خدمات‌رسانی و ایثارگری کرده قابل مقایسه با دوره گذشته نیست.

وی افزود: بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران حدود ۸۰ درصد رشد داشته است، امسال ۱۳۷ هزار میلیارد ریال بار مالی ما بوده و فقط ۵۰ هزار میلیارد بودجه بوده و بودجه سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد بوده که ۲۰ هزار میلیارد در یک سال اعتبارات اضافه شده، اما فاصله با چیزی که باید باشد زیاد است و امید است این فاصله به تدریج کاهش پیدا کند و بعد بتوانیم وظایف قانونی خود را به درستی انجام دهیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید