باتوجه به رونمایی موج هشتم تحریم‌های روسیه توسط اتحادیه اروپا، واردات محصولات بهداشتی ساخت روسیه از صابون و اقلام آرایشی گرفته تا دستمال توالت و دئودورانت ممنوع شد.

محصولات بهداشتی روسی در لیست جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا

به گزارش سلام نو، به نقل از آر تی، موج هشتم تحریم‌های روسیه که روز چهارشنبه در بروکسل رونمایی شد، همچنین شامل ممنوعیت واردات چندین محصول فولادی است و تلاش می‌کند تا سقف قیمتی برای نفت روسیه اعمال کند.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در بروکسل اعلام کرد: ما همه پرسی ساختگی و هر نوع الحاق در اوکراین را نمی پذیریم و مصمم هستیم که کرملین هزینه این تشدید بیشتر را بپردازد. به گفته وی، انتظار می رود بسته تحریمی پیشنهادی، روسیه را از «۷ میلیارد یورو (۶.۷ میلیارد دلار) درآمد اضافی محروم کند. به گفته پولیتیکو، این طرح از ساکنان اتحادیه اروپا می‌خواهد که بدون محصولات آرایشی یا آرایشی ساخت روسیه، لوازم آرایشی، «دئودورانت‌های شخصی»، نخ دندان، صابون و دستمال توالت روسی زندگی کنند.

اعلامیه فون در لاین تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که یکی از پیشگامان تولید کننده کاغذ توالت آلمان، هاکل، با استناد به قیمت های سرسام آور انرژی و مواد اولیه، اعلام ورشکستگی کرد. آلمان با کمبود دستمال توالت مواجه است. هاکل و سایر شرکت های آلمانی از دولت فدرال خواسته بودند که قیمت انرژی را به عنوان راهی برای بقا محدود کند - اما این قبل از وقوع یک سری انفجارهای روز دوشنبه بود که به دو خط لوله نورد استریم آسیب رساند و آلمان را از گاز طبیعی روسیه، شاید برای همیشه، محروم کرد.

برای صرفه‌جویی کمتر حمام بروید!

در همین حال، مقامات دولتی به آلمانی‌ها دستور داده‌اند که برای صرفه‌جویی در مصرف آب گرم، کمتر دوش بگیرند!

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره تحریم‌های پیشنهادی گفت که بین تحریم محصولات بهداشتی و صرفه‌جویی در مصرف آب، «بی اختیار نامه معروف 200 سال یادم آمد» که در آن امپراتور فرانسه ناپلئون به همسرش ژوزفین گفته است: «نشور.»

اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد الکساندر دوگین را که دخترش داریا ماه گذشته در یک خودروی بمب گذاری شده در مسکو ترور شد، تحریم کند. روسیه دو مظنون این حمله تروریستی را شناسایی کرده است که هر دو تبعه اوکراین هستند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید