رئیس جمهور ترکیه با هشدار دادن نسب به تهدیدات اتمی روسیه علیه اوکراین وارد شدن این جنگ به فاز اتمی را فاجعه ای برای جامعه جهانی ارزیابی کرد.

آیا نبرد بین روسیه و اوکراین به بمب اتمی ختم می‌شود؟

رئیس جمهور ترکیه با ابراز نگرانی از هشدارهای مقامات روسیه مبنی بر استفاده از تسلیحات اتمی برای دفاع از خود، گفت هزینه تغییر جنگ اوکراین به یک درگیری اتمی، فاجعه‌بار خواهد بود.

به گزارش سلام نو به نقل از جهان نیوز، رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه چهارشنبه گفت که با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود درباره ساخت نیروگاه اتمی در سواحل دریای سیاه گفتگو کرده است.

اردوغان در گفتگو با رسانه‌ها توضیح داد: «ما قصد داریم در مورد موضوع ساخت نیروگاه هسته‌ای در سینوپ گام برداریم. ما این موضوع را به تفصیل با آقای پوتین در میان گذاشتیم و به گفتگو ادامه می‌دهیم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره هشدار روسیه به غرب مبنی بر متوسل‌شدن به سلاح اتمی برای دفاع از خود، هشدار داد که جنگ اتمی فاجعه‌بار خواهد بود.

اردوغان با ابراز نگرانی از تبدیل شدن جنگ اوکراین به یک دیگری اتمی، اظهار داشت: «هزینه تغییر [جنگ اوکراین] به یک جنگ هسته‌ای، فاجعه بار است. ما حتی نباید به آن فکر کنیم، چه رسد به صحبت کردن. حل این موضوع از طریق دیپلماسی صحیح‌ترین گام خواهد بود».

هفته قبل بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اعلام بسیج نظامی محدود، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما مسکو هم دارای سلاح اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

بعد از آن، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت که از نظر او، وقتی پوتین از آمادگی مسکو برای به‌کار بردن تسلیحات اتمی صحبت کرد، بلوف نزده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید