اینترنت ماهواره ای استارلینک (Starlink) پروژه‌ای از شرکت اسپیس‌ایکس است و هدف آن فراهم آوردن اینترنت برای همه مناطق جهان از طریق ماهواره است.

 قیمت سرویس و دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

به گزارش سلام نو به نقل از دیجیاتو، برای استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک چقدر باید هزینه کنید و قیمت سرویس و دیش آن چقدر است؟

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در هفته‌های اخیر و به خصوص در روزهای گذشته مورد توجه زیادی قرار گرفته؛ اما برای استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک کاربر باید چقدر هزینه کند و قیمت خرید دیش یا ترمینال آن چقدر است؟

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اگرچه قدمت بالایی ندارد، اما در همین مدت زمان حضور در بازار توانسته کاربران زیادی را جذب کند و حالا کاربران در ایران منتظر دسترسی به آن هستند. در حقیقت با برداشته شدن برخی تحریم‌های تکنولوژی علیه ایران از سوی ایالات متحده، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس وعده داده استارلینک را برای کشورمان فعال کند.

در همین راستا در ادامه می‌خواهیم نگاهی به هزینه اینترنت ماهواره ای استارلینک و همچنین قیمت خرید دیش یا ترمینال و سرویس آن داشته باشیم.

اینترنت ماهواره ای استارلینک ارزان نیست

از همین ابتدا باید بگوییم که اینترنت ماهواره ای استارلینک ارزان نیست و حتی در ماه‌های اخیر قیمت خرید دیش یا کیت آن و همچنین سرویس این اینترنت افزایش پیدا کرده است. در حالی که در گذشته قیمت خرید دیش برابر ۴۹۹ دلار بود و استارلینک سرویس خود را با قیمت ماهانه ۹۹ دلار ارائه می‌کرد، مدتی است که این قیمت‌ها را افزایش داده است.

هزینه خرید اینترنت ماهواره ای استارلینک شامل یک هزینه اولیه برای خرید تجهیزات و یک هزینه برای سرویس ماهانه آن می‌شود. در حقیقت حالا قیمت دیش یا کیت آن برابر ۵۹۹ دلار است و هزینه سرویس استارلینک به صورت ماهانه به ۱۱۰ دلار می‌رسد.

بنابراین حتی اگر روزی پای اینترنت استارلینک به کشورمان باز شود، با قیمت‌های نجومی هم برای تجهیزات و هم برای سرویس ماهانه آن روبه‌رو می‌شویم. با یک حساب سرانگشتی و درنظر گرفتن هزینه‌های جانبی، قیمت دیش استارلینک در ایران نزدیک به ۲۰ میلیون تومان می‌شود و هزینه سرویس ماهانه‌اش هم از ۳ میلیون تومان فراتر می‌رود. بنابراین بسیاری از مردم کشورمان قادر به تهیه آن نخواهند بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید