حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی رئیس‌کل دادگستری کردستان، از شناسایی لیدرهای اغتشاشات در استان خبر داد و گفت: خانواده ها باید مراقب فرزندانشان باشند که گرفتار افراد فریب خورده نشوند.

لیدرهای تجمعات در استان کردستان دستگیر شدند

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از شناسایی لیدرها و محرکین اغتشاشات اخیر در فضای حقیقی و مجازی در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان به همراه محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در بازدید ۲ ساعته از زندان سنندج، با بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر به صورت چهره به چهره و مستقیم دیدار کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای در چارچوب موازین قانونی و بدون اغماض و کوتاهی، از استقرار شعب ویژه رسیدگی به جرایم علیه امنیت عمومی در دادسرای عمومی و انقلاب سنندج، دادگاه انقلاب و دادگاه تجدیدنظر استان خبر داد و اظهار داشت: دستور پایش و غربالگری افراد دستگیر شده از بدو اغتشاشات صادر شده و در این راستا صرفاً افراد فریب خورده‌ای که نقشی در تخریب اموال یا شرارت نداشته‌اند، با اخذ تعهد و تضمین لازم بلافاصله آزاد می‌شوند.

رسیدگی قاطع به پرونده عوامل اغتشاشات

وی با تأکید بر رسیدگی قاطع به پرونده عوامل اغتشاشات و کسانی که به اموال عمومی خسارت وارد کردند، گفت: طبق تأکیدات رئیس قوه قضائیه، به پرونده عناصر اصلی اغتشاشات با سرعت و قاطعیت رسیدگی خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان از ابتدای این اغتشاشات لیدرها و محرکین در فضای حقیقی و مجازی را شناسایی کرده و با آنان برخورد قاطع و قانونی را انجام می‌دهد.

وی با هشدار جدی به افرادی که قصد بر هم زدن امنیت استان را دارند، افزود: دستگاه قضایی با افرادی که در جهت سلب آسایش و امنیت عمومی اقدام می‌کنند، به هیچ وجه اغماض و مماشات نخواهد داشت و قاطعانه با این دسته از افراد برخورد خواهد کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از خانواده‌ها خواست تا با کنترل، نظارت و مراقبت بر فرزندان خود از افتادن آنها در دام افراد فریب خورده با جدیت خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز از اجرای دستور رئیس‌قوه قضائیه و رئیس‌کل دادگستری کردستان مبنی بر برخورد قاطع با سرکردگان اغتشاشات و تسریع در روند بررسی پرونده‌ها اظهار داشت: امنیت مردم و جامعه در همه حوزه‌ها خط قرمز دستگاه قضایی است.

محمد جباری افزود: دادستانی به عنوان مدعی‌العموم و برابر قانون با کسانی که در اغتشاشات اخیر به اموال عمومی ضرر رسانده، به شدت برخورد خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید