دانشمندان در تحقیقات جدیدی به ارتباط بین قهوه و افزایش طول عمر انسان پرداخته اند و به نتایج جالبی دست یافته ناند.

ارتباط قهوه با افزایش طول عمر چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، یافته‌های اخیر دانشمندان نشان می‌دهد، نوشیدن روزانه قهوه می‌تواند باعث افزایش طول عمر افراد شود.

بر اساس تحقیقاتی که در مجله اروپایی قلب و عروق منتشر شد، نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز با طول عمر بیشتر و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در مقایسه با اجتناب از مصرف قهوه مرتبط است. این یافته‌ها در مورد انواع آسیاب شده، فوری و بدون کافئین صادق است.

پروفسور پیتر کیستلر، نویسنده این مطالعه، از موسسه تحقیقات قلب و دیابت در ملبورن، می‌گوید: در این مطالعه مشاهده‌ای بزرگ، مصرف قهوه آسیاب شده، فوری و بدون کافئین با کاهش مشابهی در بروز بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی یا هر علتی مرتبط بود. نتایج نشان می‌دهد مصرف ملایم تا متوسط قهوه آسیاب شده، فوری و بدون کافئین باید بخشی از یک سبک زندگی سالم در نظر گرفته شود.

اطلاعات کمی در مورد تاثیر آماده سازی‌های مختلف قهوه بر سلامت و بقای قلب وجود دارد. این مطالعه ارتباط بین انواع قهوه و آریتمی‌های اتفاقی، بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ را با استفاده از داده‌های Biobank انگلیس که بزرگسالان بین ۴۰ تا ۶۹ سال را انتخاب کرده بود، بررسی کرد. بیماری قلبی عروقی شامل بیماری عروق کرونر قلب، نارسایی احتقانی قلب و سکته ایسکمیک بود.

این مطالعه شامل ۴۴۹۵۶۳ شرکت‌کننده بدون آریتمی یا سایر بیماری‌های قلبی عروقی در ابتدا بود. میانگین سنی ۵۸ سال و ۵۵.۳ درصد زن بودند. شرکت‌کنندگان پرسشنامه‌ای را تکمیل کردند که از آن‌ها پرسیده می‌شد روزانه چند فنجان قهوه می‌نوشند و آیا معمولا قهوه فوری، آسیاب شده (مانند کاپوچینو یا قهوه فیلتر شده) یا قهوه بدون کافئین می‌نوشند.

سپس آن‌ها را به شش دسته مصرف روزانه گروه بندی کردند که شامل هیچ، کمتر از یک، یک، دو تا سه، چهار تا پنج و بیش از پنج فنجان در روز بود. نوع معمول قهوه فوری در ۱۹۸۰۶۲ شرکت کننده (۴۴.۱%)، آسیاب شده در ۸۲۵۷۵ (۱۸.۴%) و بدون کافئین در ۶۸۴۱۶ (۱۵.۲%) بود. ۱۰۰۵۱۰ (۲۲.۴ ٪) مصرف کنندگان غیرقهوه بودند که به عنوان گروه مقایسه‌ای حضور داشتند.

پس از تنظیم سن، جنس، قومیت، چاقی، فشار خون بالا، دیابت، آپنه انسدادی خواب، سابقه استعمال سیگار و مصرف چای، مصرف کنندگان قهوه از نظر بروز آریتمی، بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ با افراد غیر نوشیدنی مقایسه شدند. میانگین پیگیری ۱۲.۵ سال بود.

ارتباط قهوه با کاهش مرگ و میر

در مجموع ۲۷۸۰۹ شرکت کننده (۶.۲%) در طول پیگیری جان خود را از دست دادند. همه انواع قهوه با کاهش مرگ و میر به هر دلیلی مرتبط بودند. بیشترین کاهش خطر با دو تا سه فنجان در روز مشاهده شد که در مقایسه با عدم نوشیدن قهوه به ترتیب با ۱۴، ۲۷ درصد و ۱۱ درصد کمتر احتمال مرگ برای آماده سازی بدون کافئین، آسیاب شده و فوری همراه بود.

بیماری قلبی عروقی در ۴۳۱۷۳ شرکت کننده (۹.۶%) در طول پیگیری تشخیص داده شد. همه زیرگروه‌های قهوه با کاهش بیماری قلبی عروقی مرتبط بودند. باز هم کمترین خطر با دو تا سه فنجان در روز مشاهده شد که در مقایسه با پرهیز از قهوه، به ترتیب با ۶، ۲۰ و ۹ درصد کاهش احتمال بیماری قلبی عروقی برای قهوه بدون کافئین، آسیاب شده و فوری همراه بود.

در طول پیگیری در ۳۰۱۰۰ شرکت کننده (۶.۷%) آریتمی تشخیص داده شد. قهوه آسیاب شده و فوری، اما بدون کافئین، با کاهش آریتمی از جمله فیبریلاسیون دهلیزی همراه بود. در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشند، کمترین خطر با چهار تا پنج فنجان در روز برای قهوه آسیاب شده و دو تا سه فنجان در روز برای قهوه فوری مشاهده شد که به ترتیب ۱۷ و ۱۲ درصد کاهش خطر را داشتند.

پروفسور کیستلر می‌گوید: کافئین شناخته شده‌ترین ترکیب در قهوه است، اما نوشیدنی حاوی بیش از ۱۰۰ جزء فعال بیولوژیکی است. یافته‌های ما نشان می‌دهد نوشیدن مقادیر کم قهوه از همه انواع، می‌تواند به عنوان یک عامل موثر در سلامت قلب استفاده شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید