‌تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ که حدود یک میلیون نفر به ایران سفر کرده‌اند که عراقی‌ها همچنان درصدر آمار سفر به ایران هستند.

آمار گردشگران ورودی به ایران تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ / عراقی‌ها درصدر آمار سفر به ایران
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بیشترین آمار سفر به ایران به پنج کشور همسایه اختصاص دارد، ‌درحالی که عراقی‌ها همچنان درصدر آمار سفر به ایران هستند.

صدرنشینی عراقی‌ها که در آمار مسافران ایران نزدیک به یک دهه است ادامه دارد، فقط در سال ۱۳۹۹ که جهان درگیر همه‌گیری کرونا شده و مرزها اغلب بسته و پروازها معلق بود، تحت‌تاثیر قرار گرفت؛ براساس آمار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در سال ۱۳۹۹ آمار سفر افغانستانی‌ها به ایران از عراقی ها پیشی گرفته بیشترین تعداد سفر را به ایران داشتند و عراقی‌ها پس از ترکیه، ‌در جایگاه سوم قرار گرفتند.

امسال اما عراقی‌ها بنا بر آماری که معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی در اختیار ایسنا قرار داده است، تا کنون درصدر مسافران ورودی به ایران قرار گرفته‌اند. هرچند آمارها تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ به روزرسانی شده و آمارهای تازه هنوز منتشر نشده است، اما ترکیب همسایگان در میان پنج کشور نخست که بیشترین مسافران را در ایران دارند، تغییر نکرده و به نوعی تثبیت شده است.

بر این اساس، ‌تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ که حدود یک میلیون نفر به ایران سفر کرده‌اند، به ترتیب عراق، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان و پاکستان بیشترین تعداد مسافر را در ایران داشته‌اند.

طبق آخرین آمار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از زمانی که صدور ویزا ازسرگرفته شده است، یعنی از آبان ماه ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ نیز حدود دو میلیون و ۹۵۰ هزار تبعه خارجی به ایران سفر کرده‌اند که با عنوان گردشگر در آمارها ثبت شده‌اند.

تعداد گردشگران و یا مسافران خارجی بنا بر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۹۵۷ هزار و ۸۴۲ نفر بود و در سال ۱۳۹۹ درحالی‌که صدور ویزای توریستی ایران متوقف شده بود و فقط ویزای تجاری و درمان صادر می‌شد ۵۵۸ هزار و ۳۹ نفر به ایران سفر کردند.

با آن‌که آمارها حاکی از روند رشد تدریجی سفر به ایران است، اما به گفته آژانس‌داران بازگشت گردشگران برخی کشورها به ایران با توجه به هشدارهای سفر که داده شده، به کندی درحال انجام است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید