تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی تدارکاتی، امروز سه‌شنبه پنجم مهرماه از ساعت ۱۸ به مصاف تیم ملی سنگال می رود.

 ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل سنگال لو رفت

به گزارش سلام نو به نقل از خبرورزشی، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در شب پیروزی ملی‌پوشان ایرانی در مصاف با تیم ملی اروگوئه در دیداری تدارکاتی تصمیم گرفت تا از حضور ۱۷ بازیکن در ترکیب تیمش بهره ببرد. کی‌روش در تصمیمی جالب‌توجه تا دقیقه ۶۳ تغییری را در ترکیب تیم ملی ایجاد نکرد و سپس رفته رفته با تعویض‌های سریالی خود، جریان مسابقه را به سود ایران عوض کرد و گل پیروزی‌بخش تیم ملی ایران هم روی همکاری زیبای بازیکنان تازه‌وارد به‌ثبت رسید.

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی تدارکاتی، امروز سه‌شنبه پنجم مهرماه از ساعت ۱۸ باید به مصاف تیم ملی سنگال برود و اعضای کادرفنی تیم ملی در حال انجام بررسی‌های لازم برای چینش بهترین ترکیب مقابل قهرمان قاره آفریقا هستند.

هر ۴ دروازه‌بان در اتریش آزمایش می‌شوند؟

کی‌روش در تصمیمی ویژه اولین تعویض تیمش را در مصاف با اروگوئه، به خروج علیرضا بیرانوند از ترکیب و جانشینی امیر عابدزاده اختصاص داد. البته که مصدومیت بیرانوند، دلیل تصمیم کی‌روش بود و سرمربی پرتغالی تیم ملی برای جلوگیری از تشدید مصدومیت او تصمیم گرفت تا به عابدزاده میدان بدهد که او در مدت کوتاه حضورش در میدان مسابقه، توانست عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد و یک واکنش زیبا را هم از خود نشان داد.

عابدزاده که با توجه به مصدومیت پیش‌آمده برای بیرانوند و احتمال غیبت دروازه‌بان شماره یک تیم ملی، شانس حضور فیکس در ترکیب تیم ملی را برای مصاف با سنگال دارد، ۲ رقیب را در پیش‌روی خود می‌بیند؛ حسین حسینی و پیام نیازمند. حسینی و نیازمند در ترکیب تیم‌های باشگاهی خود عملکرد خوبی داشته‌اند و امیدوارند بتوانند مورد اعتماد کی‌روش قرار گیرند و در مقابل شاگردان آلیو سیسه فرصت بازی به‌دست آورند.

زوج محبوب «کی‌روش» وارد می‌شوند؟

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مصاف با اروگوئه، به زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده اعتماد کرد و ۹۰ دقیقه به آن‌ها میدان داد. در سمت راست خط دفاعی هم صادق محرمی، فرصتی ۹۰ دقیقه‌ای را برای بازی به‌دست آورد و ابوالفضل جلالی هم ۶۸ دقیقه مدافع چپ تیم ملی بود و سپس در ۲۲ دقیقه پایانی، نوبت به حضور احسان حاج‌صفی در این پست بود.

کی‌روش در شرایطی این ساختار دفاعی را چینش کرد که روی نیمکت، مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی در دسترس سرمربی پرتغالی بودند و پیش‌بینی می‌شد این ۲ بازیکن فرصت بازی به‌دست آورند، اما حالا با استراحت کامل، پورعلی‌گنجی و حسینی امیدوار به حضور در مقابل سنگال هستند. هم‌چنین در سمت راست خط دفاعی صالح حردانی و در سمت چپ، میلاد محمدی در دسترس کادرفنی تیم ملی هستند.

رامین رضاییان و امید نورافکن هم به دلیل مشکلات عدم صدور ویزا، هنوز نتوانسته‌اند به وین سفر کنند، اما در صورت سفر این ۲ ستاره به اتریش، آن‌ها شانس بالایی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی دارند.

۲ ستاره خط میانی چشم‌انتظار اعتماد کادرفنی

امید ابراهیمی غایب بزرگ لیست تیم ملی ایران برای مصاف با اروگوئه بود. ابراهیمی دقایقی پیش از آغاز مسابقه، به دلیل مصدومیت و عدم آمادگی لازم، از فهرست تیم ملی خط خورد، اما حالا او در تلاش است تا بتواند برای مصاف سه‌شنبه مقابل سنگال به آمادگی ایده‌آل برسد و برابر حریفی از قاره آفریقا به میدان برود. در غیاب ابراهیمی، کی‌روش به مثلث سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی و سامان قدوس در میانه میدان اعتماد کرد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی البته در دقایق پایانی با تغییراتی که در ترکیب تیم به‌وجود آورد، دقایقی هم به احمد نوراللهی و وحید امیری میدان داد تا شرایط فنی ۲ ستاره پرسپولیس را هم بسنجند. البته که از میان هافبک‌های دعوت‌شده به اردوی تیم ملی، در کنار امید ابراهیمی، میلاد سرلک هم فرصت بازی در مقابل تیم ملی اروگوئه را به‌دست نیاورد و چشم‌انتظار اعتماد کی‌روش برای مصاف با تیم ملی سنگال است.

«طارمی» فیکس می‌شود؟

مهدی طارمی با حضور روی نیمکت تیم ملی در مصاف با اروگوئه، بزرگ‌ترین شگفتی ترکیب ایران را رقم زد. البته که ستاره ایرانی در نیمه دوم، فرصتی ۲۲ دقیقه‌ای را به‌دست آورد و توانست در مدت کوتاه حضورش در میدان مسابقه، سرنوشت بازی را تغییر بدهد و گل بزند تا شایستگی‌های خود را نشان بدهد.

کارلوس کی‌روش در مسابقه با اروگوئه، از تمامی عناصر تهاجمی تیمش از جمله مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، کریم انصاری‌فرد و علی قلی‌زاده به صورت چرخشی استفاده کرد و حالا به نظر می‌رسد برای مصاف با تیم ملی سنگال هم با نیمکت‌نشینی احتمالی ترابی و حضور فیکس مهدی طارمی، حضور چرخشی عناصر تهاجمی تیم ملی در ترکیب تداوم یابد و احتمالا با انجام تعویض‌هایی، هر ۶ بازیکن خط حمله می‌توانند فرصت بازی برابر شاگردان سیسه را به‌دست آورند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید