بنابر آمار بدلیل کاهش قدرت خرید و جوجه ریزی، قیمت هر قطعه جوجه به یک هزار تا ۲ هزار تومان رسیده است.

 میزان تولید مرغ کاهش یافت / مرغ و تخم مرغ چقدر گران می شوند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، رئیس انجمن‌ پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: طی ۳ ماه اخیر به طور متوسط جوجه ریزی ۳۰ درصد کاهش یافته که به همین میزان تولید مرغ کم شده است.

محمد یوسفی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان و مرغ گرم ۶۰ تا ۷۲ هزار تومان است. ناگفته نماند در اکثر مغازه ها مرغ با نرخ ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

به گفته او، بنابر آمار طی ۳ ماه اخیر جوجه ریزی واحدهای مرغداری ۳۰ درصد کاهش یافت که به همین میزان تولید مرغ کاهش یافته است.

یوسفی می گوید: با توجه به قول وزیر جهاد و معاون اول رئیس جمهور قرار بود قیمت مرغ و تخم مرغ در پایان شهریور اصلاح شود که به رغم گذشت چند روز از این تاریخ، هنوز خبری نیست. درحالیکه قیمت نهاده برخی شرکت ها در سامانه بازارگاه افزایش داشته است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: بعداز اصلاح نظام یارانه بارها اعلام کردیم که در آینده قیمت مرغ در بازار با مشکل مواجه می شود، کمااینکه بدلیل کاهش قدرت خرید و جوجه ریزی، قیمت هر قطعه جوجه به یک هزار تا ۲ هزار تومان رسیده بود.

با توجه به تامین بخشی از نهاده دامی مورد نیاز مرغداران از بازار آزاد، قیمت گذاری دستوری معنا ندارد، مکانیزم عرضه و تقاضا باید تعیین کننده قیمت باشد.

بنابر آمار اعلامی انجمن‌پرورش دهندگان مرغ گوشتی، قیمت هر قطعه جوجه یکروزه به ۱۳ هزار تومان رسیده که تمامی این عوامل در اصلاح قیمت مرغ باید لحاظ شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید