به گفته کارشناسان بازار سرمایه، زمانی وضعیت مشخص نباشد سرمایه‌گذاران وارد بورس نمی‌شوند و در نهایت این عدم ورود مساوی با نزول بازار است.

پیش‌بینی بورس برای چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ /  رشد بازار ادامه دار خواهد بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس امروز بورس برخلاف روز شنبه روند نسبتا صعودی را تجربه کرد. شاخص کل بورس امروز دوشنبه ۴ مهر ماه رشد بیش از شش هزار واحدی را ثبت کرد. شاخص کل روز دوشنبه با رشد ۶ هزار و ۲۶۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و در کانال ۳۸۸ هزار واحدی آرام گرفت.

همچنین ارزش معاملات در این روز به دو میلیارد و ۷۵ میلیون تومان رسید و شاهد خروج ۱۲۲ میلیارد تومان نقدینگی از بازار بودیم.

بورس ارزنده است؟

بورس ارزندگی لازم را دارد اما مولفه‌های سیاسی و اقتصادی باعث شده‌اند که بازار نتواند رشد کند. تکلیف مذاکرات برجام مشخص نیست و این بلاتکلیفی در تمام بازار نفوذ کرده است؛ در نتیجه سهامداران نمی‌توانند استراتژی درستی برای معامله داشته باشند و برای مشخص شدن وضعیت صبر کرده‌اند. البته قیمت دلار نیز تاثیر بسزایی بر روند معاملات دارد که آن هم به مذاکرات وابسته است. یعنی با مشخص شدن نتیجه مذاکرات دلار نیز به قیمت واقعی خود می‌رسد.

از سوی دیگر نقدینگی در بازار نیست، زمانی وضعیت مشخص نباشد سرمایه‌گذاران وارد بورس نمی‌شوند و در نهایت این عدم ورود مساوی با نزول بازار است.

قرمزپوشی بازار ادامه دارد؟

در چند روز اخیر معاملات بورس روند نزولی و اصلاحی داشت و امروز برای جبران روزهای اخیر کمی مثبت شد. اما وضعیت مولفه‌های تاثیرگذار روی بازار مطلوب نیست و نباید به رشد ادامه‌دار بورس امیدوار بود.

برای نمونه بازارهای جهانی هفته پرنوسانی را پشت سر گذاشتند و قیمت کامودیتی‌ها در این هفته توانست تاثیر منفی روی معاملات بگذارد. چهارشنبه هفته گذشته که نرخ بهره آمریکا ۰.۷۵ درصد افزایش یافت و همین عامل باعث شد که بازارهای جهانی نوسانی شوند و در نهایت این بازار با ریزش و سقوط همراه شدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید