عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا، معتقد است که ایران آمادگی داشت در همین سفر آقای رئیسی به نیویورک مذاکرات به نتیجه نهایی خودش برسد.

فعال سیاسی اصولگرا: ناآرامی های اخیر مانع از توافق در نیویورک شد
به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، با وجود پایان سفر سیدابراهیم رئیسی به نیویورک و سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل تحلیل‌ها درباره این سفر و سخنرانی رئیس‌جمهور ادامه دارد. عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا، معتقد است رئیسی تیم مذاکره‌کننده را با خودش به نیویورک برده و اگر آمریکا تمایلی به مذاکره داشت امکان نهایی کردن توافق وجود داشت.

به گزارش نامه‌نیوز، بخش‌هایی از صحبت‌های عباس سلیمی‌نمین را در ادامه می‌خوانید:

*[درباره ارزیابی سفر رئیس جمهور به نیویورک] با توجه به حجم تبلیغاتی که علیه ایران در رسانه های خارجی انجام می شود، باید از هر فرصتی برای سخن گفتن با ملت ها و نمایندگان ملت ها استفاده کنیم. از این جهت سفر آقای رئیسی به نیویورک حائز اهمیت بود.

*حضور غالب هیأت های نمایندگی کشورها در سالن برای شنیدن سخنان آقای رئیسی نشان از آن داشت که می خواهند مستقیم مواضع و دیدگاه های رئیس جمهور ما را بشنوند. آقای رئیسی بحثی را درباره محق بودن ایران مطرح کرد، مبنی بر اینکه عدالت حکم می کند از حق ایران در موضوع شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی دفاع شود.

*نمایش تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مجمع عمومی سازمان ملل اقدام نمادین مناسبی بود. این اقدام نشان داد که چه کسانی در عمل مقابل تروریسم ایستادند و چه کسانی به حمایت از تروریسم پرداختند. کار آقای آقای رئیسی بار دیگر به جهانیان یادآوری کرد که ایران چه هزینه های سنگینی را بابت مبارزه با تروریسم دست پرورده آمریکا،‌ انگلیس و صهیونیسم پرداخت کرد.

رئیسی در نیویورک به دنبال نتیجه نهایی مذاکرات بود

*آقای رئیسی هیأت مذاکره کننده هسته ای را با خودش به آمریکا برد،‌ معنای این کار آن بود که اگر آمریکایی ها به شرایط ایران مخصوصا در حوزه تضمین ها تن می دادند، ایران آمادگی داشت در همین سفر آقای رئیسی به نیویورک مذاکرات به نتیجه نهایی خودش برسد. متأسفانه جنجالی را درست کردند که این جنجال مانع از این اتفاق شد.

*شاید برخی بگویند می توانست برنامه ریزی بهتری برای سفر آقای رئیسی به نیویورک انجام شود اما این ارزیابی ها سلیقه ای است. رسانه های غربی و معاندین تبلیغات زیاد و پرحجمی را علیه سفر آقای رئیسی به نیویورک راه انداخته بودند و صحبت از برپایی تجمعات اعتراض آمیز می کردند اما آقای رئیسی بی توجه به این فضاسازی ها فاصله سازمان ملل تا محل اقامت را پیاده پیمود تا نشان دهد هیچ واهمه ای از این تبلیغات ندارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید