معلمانی که در تاریخ اجرای قانون رتبه بندی بازنشسته شده اند، مزایای رتبه بندی شامل آن ها خواهد شد و احکام بازنشستگی آن ها اصلاح می شود.

مزایای رتبه‌بندی معلمان برای بازنشستگان

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، استمرار خدمت و بهره‌مندی کامل از مزایای رتبه‌بندی معلمان صرفاً برای کارکنان آموزشی البته با در نظر گرفتن شاخص‌هایی امکان‌پذیر است.

بخشنامه بازنشستگی کارمندان با درخواست شخصی توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

در این بخشنامه ذکر شده است:

طبق قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه‌های اجرایی می‌توانند کارمند خود را با حداقل ۳۰ سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و ۳۵ سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بعد از ۳۰ سال بازنشسته کنند، بنابراین موارد زیر ابلاغ می‌شود.

۱. به استناد ماده ۷۸ قانون استخدام کشوری، میزان حقوق بازنشستگی عبارت است از میانگین حقوق و مزایای مشمول کسور دو سال آخر خدمت مستخدم و به ازای هر سال خدمت مازاد بر ۳۰ سال ۲.۵ درصد به حقوق بازنشستگی افزوده می‌شود لذا به منظور بهره‌گیری از توانمندی‌ها و تجارب همکاران و بهره‌مندی کامل از مزایای رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی استمرار خدمت کارکنان صرفاً در واحدهای آموزشی و در پست‌های آموزشی حسب تشخیص و موافقت در کمیته راهبری توسعه مدیریت استان و با در نظر گرفتن شاخص‌ها و ضوابط متعددی از جمله نیاز و ضرورت استان، کارایی، عملکرد و توانایی فرد، عدم وجود مازاد نیرو در رشته شغل مورد نظر و ... بلامانع است.

مزایای رتبه بندی برای کدام بازنشستگان لحاظ می شود؟

۲. افرادی که از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ (اجرای قانون رتبه‌بندی) به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند از مزایای رتبه‌بندی متناسب با رتبه اکتسابی برخوردار و احکام بازنشستگی آنها برابر مقررات اصلاح خواهد شد.

به استناد بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور، استمرار خدمت کارمندان شاغل در مشاغل اداری دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و پایین‌تر در مشاغل تخصصی و غیرتخصصی با ۳۰ سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی و نیز دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر با ۳۰ سال سابقه خدمت دولتی در صورت تقاضای فرد و ۳۵ سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی کمافی‌السابق امکان‌پذیر نیست.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید