در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ توریست شما را با ۳ مکان از بهترین جاهای دیدنی شیراز که حتما باید در سفر به شهر زیبای شیراز از آنها باید بازدید کنید را قرار داده ایم پس در ادامه با ما همراه باشید

۳ مکان از بهترین جاذبه های دیدنی شیراز

از قبل شروع موضوع بهتر است مختصری درباره شیراز بدانیم. شیراز یکی از شهرهای زیبا و کلان ایران و مرکز استان فارس می باشد که به واسطه تاریخ پر فراز و نشیبش دارای جاذبه های دیدنی و تاریخی و فرهنگی فراوانی است که آوازه جهانی دارد د. این شهر زیبا و دوست داشتنی سالانه پذیرای گردشگران خارجی و داخلی فراوانی می باشد. آب و هوای شیراز بخاطر قرار گرفتن در منطقه کوهستانی ق معتدل می باشد.

نام شیراز در کتاب‌ ها و اسناد تاریخی ، با نام‌ های مختلفی نظیر «تیرازیس»، «شیرازیس» و «شیراز» به ثبت رسیده‌ است. محل اولیهٔ این شهر در محل قلعهٔ ابونصر بوده است. شیراز در دوران بنی‌امیه به محل فعلی منتقل می‌شود و به بهای نابودیِ اصطخر – پایتخت قدیمیِ فارس – رونق می‌گیرد. این شهر در دوران صفاریان ، بوییان و زندیان پایتخت ایران بوده‌ است. حالا که با شهر شیراز بیشتر آشنا شدید با ما همراه باشید تا ۳ مکان از بهترین جاهای دیدنی شیراز را به شما معرفی کنیم. شاید در وب سایتهای دیگر نیز با این ۳ مکان آشنا شده باشید ولی خالی از لطف نیست که دوباره با ما این مکان های را مرور کنید

آرامگاه حافظ ، مقبره عشق در شیراز 

حافظیه شیراز یا آرامگاه حافظ نام مجموعه‌ای آرامگاهی در شمال شهر شیراز و در جنوب دروازهٔ قرآن است که آرامگاه حافظ شیرازی را در خود جای داده است. مساحت حافظیه ۲ هکتار بوده و از ۲ صحن شمالی و جنوبی تشکیل یافته‌است و این صحن‌ها توسط تالاری از یک‌دیگر جدا شده‌اند. این مجموعه ۴ در ورودی-خروجی دارد که در اصلی در سمت جنوب آن، دو در در سمت غرب و یک در در سمت شمال‌شرق مجموعه قرار گرفته‌است.

حافظ قطعا محبوب ترین و قابل احترم ترین شاعر در کانون ادبیات فارسی استبه عنوان استاد غزل (شعر کوتاه، عاشقانه و با قافیه) به نظر می رسد، ایرانیان در همه ی حوزه های زندگی می توانند بیت های حافظ را بر اساس نیاز خود در موقعیت های مختلف نقل قول کنند.

آرامگاه حافظ در یک باغ در شمال شرق شیراز قرار دارد؛ بیش از یک جاذبه توریستی، حافظیه به عنوان یک مکان زیارتی برای ستایشگران حافظ  در سراسر جهان عمل می کنداز چایخانه داخل سایت بازدید کنید، و به ظرافت های شگفت انگیز استعداد شاعری حافظ بیاندیشید در حالی که در محوطه بزرگ آن قدم می زنید.

۳ مکان از بهترین جاذبه های دیدنی شیراز

آرامگاه سعدی شیراز

آرامگاه سعدی معروف به سعدیه محل دفن سعدی، شاعر برجستهٔ پارسی‌گوی است. این اثر را محسن فروغی طراحی کرده‌است. این آرامگاه در انتهای خیابان بوستان و کنار باغ دلگشا در دامنهٔ کوه در شمال شرق شیراز قرار دارد و از مکان های دیدنی شیراز محسوب می شود. در اطراف مقبره، قبور زیادی از بزرگان دین وجود دارند که بنا به وصیت خود، در آنجا مدفون شده‌اند. از جمله مهمترین‌های آن می‌توان شوریده شیرازی را نام برد که آرامگاهش به وسیله رواق به آرامگاه سعدی متصل شده‌ است.

سعدی شاعر قرن ۱۳ پیشروی مهم حافظ بوده و یکی از گرامی ترین اجداد در شیراز استبسیاری از اصول پرمغز و پرمحتوای او یک حالت ضرب المثلی پیدا کرده اند و او به طور گسترده ای به خاطر سادگی و بی آلایشی اشعارش مورد ستایش است.

اشعار ساده و در عین حال عمیق سعدی، اثبات میراث او را نشان می دهد، و مشهورترین آثارش، بوستان و گلستان، بر اتحاد بشری تأکید دارندشعر او، بنی آدم، فرزندان آدم، در ورودی سازمان ملل در نیویورک ثبت شده است.

۳ مکان از بهترین جاذبه های دیدنی شیراز

تخت جمشید

تخت جمشید یا پارسه ، نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان، پیوسته پایتخت باشکوه و تشریفاتی پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌ است. در این شهر باستانی کاخی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا شده‌است و به مدت حدود ۲۰۰ سال آباد بوده‌است. در نخستین روز سال نو گروه‌های زیادی از کشورهای گوناگون به نمایندگی از ساتراپی‌ها یا استانداری‌ها با پیشکش‌هایی متنوع در تخت جمشید جمع می‌شدند و هدایای خود را به شاه پیشکش می‌کردند.

تخت جمشید در شمال شهرستان مرودشت، شمال استان فارس (شمال شرقی شیراز) جای دارد. این مکان تاریخی از سال ۱۹۷۹ یکی از آثار ثبت شدهٔ ایران در میراث جهانی یونسکو است. جدا از سازندگان تخت جمشید که داریوش، خشایارشا و اردشیر یکم بودند، اردشیر سوم نیز تعمیراتی در تخت جمشید انجام داد. آرامگاه‌های اردشیر دوم و سوم در کوهپایهٔ شرقی تخت جمشید کنده شده‌ است.

۳ مکان از بهترین جاذبه های دیدنی شیراز

سخن پایانی

مکانهای که در بالا معرفی کردیم از شناخته شده ترین دیدنی های شیراز می باشد که شهرت جهانی دارد. برای آشنایی با دیگر جاذبه های گردشگری ایران سری به مجله گردشگری تاپ تراول به آدرس اینترنی ( top-travel.ir ) بزنید . و همچنین می توانید با جاذبه های دیگر شهرهای اطراف شیراز الخصوص جاهای دیدنی اصفهان بیشتر آشنا شوید و با یک تیر دونشان بزنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید