به ادعای آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا عقب نشینی از توافق هسته ای بود و هیچ انتظاری برای احیای توافق هسته‌ای در کوتاه مدت ندارم.

وزیر خارجه آمریکا: توافق هسته‌ای در کوتاه مدت بعید است

به گزارش سلام نو به نقل از شفقنا، وزیر خارجه آمریکا گفت: احیای توافق هسته‌ای ایران در آینده نزدیک محتمل نیست.

به گزارش سی‌ان‌ان آنتونی بلینکن گفت: ایران با آخرین پاسخ خود به پیشنهاد توافق هسته ای «یک گام به عقب» برداشته و با این حساب توافق در کوتاه مدت بعید است.

بلینکن افزود: آنچه در یک هفته گذشته در واکنش ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا دیده‌ایم، آشکارا یک گام به عقب است و چشم‌اندازی را برای توافق در کوتاه‌مدت را بعید می‌دانم.
ایالات متحده و ایران از طریق اتحادیه اروپا به پیشنهادی که توسط جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا ارائه شده بود، مبادله کردند. ایران پاسخ اولیه خود را در اواسط اوت ارائه کرد. ایالات متحده هم حدود یک هفته بعد به آن پاسخ داد.
اوایل ماه جاری، ایران آخرین پاسخ خود را ارسال کرد که سخنگوی وزارت خارجه ایران آن را «سازنده» خواند.

به گفته یک مقام ارشد دولت آمریکا، ایران در آخرین پاسخ خود موضوع تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آثار اورانیوم اعلام نشده در سایت های ایران را دوباره باز کرد. مقامات ایرانی بارها گفته‌اند که تحقیقات آژانس قبل از بازگشت به توافق باید بسته شود.

وزیر خارجه آمریکا که در مکزیکوسیتی و در کنار رییس جمهور مکزیک صحبت می‌کرد مدعی شد: آنها به تلاش خود ادامه می دهند تا موضوعات غیرضروری را به مذاکره معرفی کنند که احتمال توافق را کمتر می کند. اما مطمئناً آنچه در هفته گذشته دیده‌ایم، یک گام به عقب دور از احتمال هر نوع توافق کوتاه‌مدت است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید