لیز تراس نخست وزیر انگلیس گفت: پیروزی پوتین به منزله پیام های رعب آور برای اروپا و دیگر نظام های استبدادی در جهان است.

موضع گیری جدید لیز تراس نخست وزیر انگلیس علیه پوتین

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از الجزیره نوشت: لیز تراس نخست وزیر انگلیس بر روابط راهبردی با آمریکا و تقویت آن در برابر تهدیدات روسیه و اقدام قاطع در قبال چین تاکید کرد.

وی با اشاره به تصمیم جدید پوتین در بسیج محدود نیروهای ذخیره گفت: تصمیم پوتین در نتیجه خساراتی است که متحمل شده است. او هنگامی که تصمیم به جنگ اوکراین گرفت مرتکب خطای راهبردی شد.

لیز تراس تاکید کرد: پیروزی پوتین به منزله پیام های رعب آور برای اروپا و دیگر نظام های استبدادی در جهان است.

نخست وزیر انگلیس در ادامه گفت: ما به تهدیدات پوتین توجهی نمی کنیم و به حمایت از اوکراین و اعمال تحریم ها بر روسیه ادامه می دهیم.

وی افزود: ما با متحدانمان در گروه هفت در راستای کاهش اعتماد راهبردی بر چین حرکت می کنیم.

لیز تراس تاکید کرد: ما با متحدانمان به منظور تاکید بر اینکه تایوان توان دفاع از خود در برابر چین را داراست، همسو هستیم.

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه خطاب به مردم دونباس در شرق اوکراین که خواستار پیوستن به روسیه هستند گفت: سخنرانی امروز من درباره حفاظت از حاکمیت و یکپارچگی روسیه و حمایت از تمایل شهروندان و میهن‌پرستان برای تعیین سرنوشت آینده‌شان و همچنین سیاست‌های خصمانه غرب برای حفظ سلطه‌شان در جهان است.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه اعلام کرد: فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره» را امضا خواهد کرد. وی دراین‌باره خطاب به مردم روسیه گفت: در شرایط موجود، این تصمیم‌گیری‌ها بسیار ضروری است و کاملاً در چارچوب مواجهه با تهدیدهایی که با آنها روبرو هستیم اتخاذ شده‌اند؛ یعنی برای محافظت از میهن‌مان و حاکمیت و تمامیت ارضی آنها اتخاذ شده‌اند تا امنیت شهروندان روسیه و مردم مناطقی که (در شرق اوکراین) آزاد شده‌اند تضمین شود. به همین علت حمایت از پیشنهاد وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح برای اعلام بسیج عمومی محدود در فدراسیون روسیه را بسیار ضروری می‌دانم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید