وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: طرف آمریکایی بارها حتی در این روزهای اخیر به ما اعلام کرد که دارای اراده و حسن نیت لازم برای رسیدن به توافق هستیم و ما به آنها گفتیم پس با واقع بینی اراده و حسن نیت خود را نشان دهید تا بتوانیم به نقطه توافق برسیم.

آمریکا اراده واقعی خود را نشان دهد تا به توافق برسیم
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در نیویورک به سر می برد، در باره محور دیدارهای خود با وزرای خارجه دیگر کشورها گفت: گفتگوها و رایزنی های ما با دیگر کشورها و آنها با ایران بیشتر حول محور لغو تحریم ها بوده است.

بخش هایی از گفت و گوی امیرعبداللهیان را در ادامه می خوانید:

*تیم ما و همکاران ما در نیویورک با نماینده اتحادیه اروپا و کشورهای مرتبط با مذاکرات برجام، گفتگوهایی را انجام دادند و در گفتگوهایی که من نیز با طرف های مختلف در دو روز گذشته داشتم، این موضوع از موضوعات اصلی در دستور کار بود.

*در این دیدارها تاکید کردم برای رسیدن به توافق اراده وجدیت لازم را داریم و واقعا اکنون این طرف آمریکایی است که بایستی شجاعت اتخاذ تصمیم را داشته باشد تا بتوانیم از رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار سخن بگوییم.

*طرف آمریکایی بارها حتی در این روزهای اخیر به ما اعلام کرد که دارای اراده و حسن نیت لازم برای رسیدن به توافق هستیم و ما به آنها گفتیم پس با واقع بینی اراده و حسن نیت خود را نشان دهید و ترجمه (اثبات) کنید تا بتوانیم به نقطه توافق برسیم.

*نشست امسال با توجه به نگاه به جهان پسا کرونا متمرکز بر راه حل های تحول آفرین برای مقابله با چالش های درهم تنیده بود.

*گروه ۷۷ متشکل از ۱۳۴ کشور است که در اقدام دیگری نیز از مذاکرات ایران برای لغو تحریم ها و مواضع هسته ای صلح آمیز ایران قویا حمایت کرد که اتفاق مهمی بود که در حرکتی جمعی رخ داد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید