حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شنبه شب به وقت محلی با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه و منطقه تبادل نظر کردند.

گفتگوی وزرای خارجه ایران و سوریه در نیویورک

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، با توجه به برگزاری اجلاس سه جانبه وزرای خارجه کشورهای عضو روند آستانه در نیویورک و حضور وزیر خارجه ایران در این نشست، آخرین روند ها در باره حل و فصل بحران سوریه مورد بحث و گفتگوی وزرای خارجه ایران و سوریه قرار گرفت.

نشست وزاری خارجه کشورهای روند آستانه با موضوع سوریه روز چهارشنبه به وقت محلی با حضور حسین امیرعبداالهیان وزیر خارجه ایران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و پترسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در محل نمایندگی ترکیه در سازمان ملل و در حاشیه نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار و آخرین تحولات و ابتکارات سیاسی و بشردوستانه در سوریه بررسی شد.

در این نشست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اظهار کرد؛ جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته معتقد است که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. حل این بحران از طریق فرایند سیاسی و مطابق با اصول حقوق بین الملل تحقق خواهد یافت.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد پایان اشغالگری و خروج نیروهای خارجی که به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند و احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه پیش نیازهای ضروری برای دستیابی به این هدف است.

امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت کار کمیته قانون اساسی و با تاکید بر وضعیت اقتصادی و بشردوستانه در سوریه و آثار منفی تحریم‌ها بر معیشت مردم عادی، بر لزوم لغو تحریم‌ها و رفع موانع و افزایش کمک‌های بشردوستانه به همه سوری‌ها در سراسر کشور تأکید کرد.

در این نشست، وزرای خارجه ضامن روند آستانه، بار دیگر بر تعهد خود بر رعایت و احترام به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید