بازار طلا و سکه در هفته گذشته با نوساناتی همراه شد. با توجه به اتفاقات اخیر پیش‌بینی‌ها درباره هفته پیش رو چگونه است؟ طلا بخریم یا نخریم؟

طلا و سکه بخریم؟ / پیش‌بینی قیمت طلا در هفته آینده

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در هفته گذشته، اونس جهانی طلا با کاهش قیمت همراه شد. همچنین، با توجه به نبود تقاضا و نوسانات نرخ دلار، بازار طلا هم با کاهش قیمت همراه شد.

او در ادامه افزود: با توجه به اینکه در هفته آینده به پایان ماه صفر نزدیک می‌شویم و سه روز از هفته تعطیل است، به نظر می‌رسد نوسان چندانی در بازار طلا و سکه مشاهده نشود. اگر در هفته آینده، اونس جهانی نوسان چندانی نداشته باشد و همچنین، اخبار سیاسی_اقتصادی مهمی در سطح بین‌المللی منتشر نشود، بازار طلا و سکه با همین کانال فعلی، به کار خود ادامه می‌دهد. اما اگر نوسانی در بازار رخ دهد، احتمال کاهش قیمت بیشتر از افزایش قیمت خواهد بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیح داد: خرید مصنوعات طلا برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت، همیشه برای مردم ایمن بوده است. مردم با کاهشی که در روزهای گذشته اتفاق افتاده و ثبات نسبی حاکم در بازار، می‌توانند اقدام به خرید طلا و سکه کنند.

نوسان پنج درصدی در هفته آینده

چندی پیش نیز، علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی گفته بود: در حال حاضر بازار دلار تحت تاثیر اخباری است که از مذاکرات برجام منتشر می‌شود. اما با توجه به اینکه طلا متاثر از نوسانات موجود در قیمت دلار  است و  همچنین، دلار در بازار توسط دولت در حال کنترل است، پیش‌بینی می‌شود بازار طلا در هفته آینده نوسان مثبت یا منفی پنج درصدی را طی کند.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: البته به نظر می‌رسد در روزهای آینده، اونس جهانی نیز روند کنترل‌شده‌ای در ابتدای کانال ۱۷۰۰ دلار داشته باشد.

از بازار چه خبر؟

سکه که در هفته‌های گذشته به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده بود، این هفته با کاهش نسبی قیمت‌ها مواجه شد. این فلز گران بهای داخلی تا لحظه انتشار این گزارش، به قیمت ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

طی معاملات روز گذشته، ۳۱ شهریور نیز قیمت سکه طرح جدید ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۴ تومان رسید.

به عقیده عده ای از معامله گران به نظر می رسد نوسان قیمت اونس طلا یکی از دلایل ریزش فلز گران بهای داخلی بوده است. قیمت اونس طلا کانال ۱۷۰۰ دلار را از دست داد و وارد کانال پایین‌تر شد.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید