یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه 10 الی 15 درصد مردم کشور سنگ کلیه دارند، اظهار کرد: برای ایجاد نشدن سنگ کلیه آب زیاد بنوشید.

توصیه نوشیدن آب زیاد برای افرادی که سنگ کلیه دارند

به گزارش سلام نو به نقل از جام جم، گلبن سهراب با اشاره به اینکه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ایرانی‌ها مبتلا به یکی از انواع سنگ کلیه هستند، اظهار کرد: ژنتیک، ناهنجاری‌های آناتومیک و رژیم غذایی نامناسب از اصلی‌ترین دلایل تشکیل سنگ‌های کلیوی هستند.

وی با بیان اینکه مصرف محدود مایعات از اصلی‌ترین ایجاد سنگ‌های کلیوی هستند، افزود: املاح موجود در آب لوله کشی بسته به منطقه جغرافیایی و نوع خاک نیز با هم تفاوت دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مثلاً آب لوله کشی مشهد، اصفهان و تبریز با هم تفاوت دارند و آب‌ های معدنی شهرهای مختلف نیز با هم متفاوتند و بسته به اینکه از کدام چشمه و یا منطقه باشند، باز هم هم فرق دارند. بنابراین نمی‌تواند ادعا کرد که مصرف آب‌ های معدنی باعث افزایش خطر تشکیل سنگ کلیه می‌شود.

وی توصیه کرد: اگر در شهرهایی زندگی می‌کنید که تصفیه‌خانه‌های مجهزی دارد از آب لوله کشی استفاده کنید در غیر این صورت از آب‌های معدنی با کیفیت بالا استفاده شود.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید