حتما شما هم بارها واژه آیلتس به گوشتان خورده است. آیلتس مخفف عبارت International English   Language Testing System  است. آزمون آیلتس یک آزمون زبان انگلیسی است که در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است.

چرا آزمون آیلتس مهم است؟

حتما شما هم بارها واژه آیلتس به گوشتان خورده است. آیلتس مخفف عبارت International English   Language Testing System  است. آزمون آیلتس یک آزمون زبان انگلیسی است که در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است.

 بسیاری از مردم می‌دانند که داشتن نمره آیلتس مناسب، یکی از راه‌های اثبات مهارت‌های زبان انگلیسی خود برای ورود به یک دانشگاه برتر است. اما آیا می‌دانستید که نمرات آیلتس توسط دولت‌ها و نهادهای حرفه‌ای برای مقاصد مهاجرتی و شغلی نیز استفاده می‌شود؟ بنابراین کسب نمره مناسب آیلتس برای بسیاری از افراد به دلایل مختلف مهم است.

احتمالا می‌دانید که برای رسیدن به اهداف کاری یا تحصیلی خود، باید نمره بالایی در آزمون آیلتس به دست بیاورید. برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس، مطالعه و تلاش از اهمیت زیادی برخوردار است. شاید هم مایل هستید که در مسیر آموزش آیلتس قدم بردارید ولی هنوز مطمئن نیستید که چرا باید تلاش کنید؟

اما واقعا چرا آزمون آیلتس مهم است؟ آیا کسب نمره بالا در آزمون آیلتس، ارزش این همه مطالعه و تلاش را دارد؟ برای آشنایی با دلایل اهمیت آزمون آیلتس، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سنجش دقیق توانایی‌های زبان انگلیسی

در آزمون آیلتس، شما یک ارزیابی دقیق و منصفانه از توانایی‌های زبان انگلیسی خود دریافت خواهید کرد. شاید دوستانتان به شما گفته باشند که انگلیسی را خوب صحبت می‌کنید یا شاید همیشه در آزمون‌های مدرسه نتایج خوبی به دست می‌آورید.

چرا آزمون آیلتس مهم است؟

اما آیا واقعا سطح زبان انگلیسی خود را می‌دانید؟ هنگامی که در آزمون آیلتس شرکت می‌کنید، با استانداردهای سختگیرانه ارزیابی می‌شوید. این‌گونه می‌توانید که ارزیابی واقع‌گرایانه‌ای از توانایی‌های خود در ۴ مهارت خواندن، شنیدن، نوشتن و مکالمه به زبان انگلیسی داشته باشید.

دریافت مدرکی با اعتبار بالا

مدرک آزمون آیلتس مدرکی با اعتبار بالا است که به طور گسترده‌ای شناخته شده است. با شرکت در آزمون آیلتس، یک گزارش آزمون دریافت خواهید کرد که توسط هزاران موسسه در سراسر جهان از جمله شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، نهادهای حرفه‌ای و سازمان‌های دولتی به رسمیت شناخته شده و پذیرفته شده است.

دانشگاه‌ها و سازمان‌های رسمی کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان، نیوزلند و ... مدرک آزمون آیلتس را قبول دارند. آزمون آیلتس توسط بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا نیز پذیرفته می‌شود. برای پذیرش در دانشگاه‌های معتبر جهان معمولا باید نمره بالای ۶.۵ را در آزمون آیلتس کسب کنید.

چرا آزمون آیلتس مهم است؟

البته این نکته را فراموش نکنید که در اکثر کشورها مدرک آزمون آیلتس تنها دو سال اعتبار دارد و پس از دو سال دوباره باید در آزمون آیلتس شرکت کنید.

مهارت‌های ۴گانه زبان انگلیسی شما تقویت می‌شود

برخی از زبان‌آموزان مهارت‌های خاصی را بر مهارت‌های دیگر ترجیح می‌دهند. مثلا بعضی بر تقویت اسپیکینگ خود تمرکز می‌کنند اما از مهارت‌های رایتینگ و ریدینگ خود غافل می‌مانند. در آزمون آیلتس هر ۴ مهارت، ارزش و نمره یکسانی دارد و نمره کلی شما میانگینی از نمره ۴ بخش است.

 هنگامی که در آزمون آیلتس شرکت می‌کنید، در هر چهار مهارت یعنی لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ مورد آزمایش قرار می‌گیرند. بنابراین اگر قصد کسب نمره‌ای بالا در آزمون آیلتس را دارید، باید بر تقویت هر ۴ مهارت خود به زبان انگلیسی تمرکز کنید.

به دانشی عمیق در زبان انگلیسی دست خواهید یافت

با شرکت در آزمون آیلتس، دانش زبان انگلیسی شما افزایش می‌یابد. مثلا اگر در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید، با نوع زبان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی بیشتر آشنا خواهید شد. آزمون آیلتس جنرال نیز شما را برای زندگی روزمره در جامعه‌ای انگلیسی‌زبان آماده خواهد کرد.

هزینه آزمون آیلتس نسبتا زیاد است. برای همین معمولا داوطلبان برای این آزمون تلاش زیادی می‌کنند تا متحمل هزینه‌های بیشتر برای شرکت چندباره در آزمون نشوند. به همین علت داوطلبان مجبور به یادگیری عمیق و کاربردی زبان انگلیسی در مدت زمان نسبتا کوتاهی هستند.

انگیزه شما برای یادگیری افزایش می‌یابد

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر میزان انگیزه تاثیر می‌گذارد، مشخص بودن راه است. با شرکت در آزمون آیلتس، شما انگیزه بیشتری برای مطالعه خواهید داشت زیرا هدف مشخصی خواهید داشت.

چرا آزمون آیلتس مهم است؟

اگر اهداف دقیق و مشخصی نداشته باشید، عقب انداختن مطالعه کاری آسان می‌شود. شرکت در آزمون آیلتس به شما انگیزه می‌دهد تا سخت مطالعه کنید و زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. در واقع آزمون آیلتس، به مسیر یادگیری شما جهت می‌دهد. این‌گونه تسلط به زبان انگلیسی برای شما آسان‌تر می‌شود.

چگونه در آزمون آیلتس موفق شویم؟

آزمون آیلتس، نمره قبولی یا رد ندارد. شما در آزمون آیلتس نمره‌ای از ۱ تا ۹ کسب می‌کنید. معمولا نمره بالای ۶.۵ نمره‌ای مناسب محسوب می‌شود، البته برای پذیرش در بعضی دانشگاه‌ها به نمره ۷ و ۷.۵ نیاز دارید.

بهترین راه برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس، مطالعه و تلاش کافی است. راهی میان‌بر برای رسیدن به نمره مناسب در آزمون آیلتس وجود ندارد. شما ابتدا باید آزمون آیلتس را به خوبی بشناسید، نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و سپس برای کسب نمره عالی در آن برنامه‌ریزی کنید.

استفاده از منابع مناسب برای موفقیت در آزمون آیلتس ضروری است. با جست و جو در اینترنت به لیستی کامل از کتاب‌های آیلتس، اپلیکیشن‌های آمادگی آزمون، پادکست‌های مناسب و ... دست خواهید یافت. نوع روشی که در آموزش آیلتس انتخاب می‌کنید، به خودتان بستگی دارد.

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای آمادگی در آزمون آیلتس شرکت در کلاس‌های حضوری یا آنلاین است. انتخاب نوع کلاس به خودتان بستگی دارد. بعضی افراد کلاس‌های حضوری را ترجیح می‌دهند و در آن عملکرد بهتری از نظر یادگیری دارند. اما بعضی افراد دیگر در کلاس‌ آنلاین آیلتس به دلیل کمبود زمان، سهولت استفاده، عدم اتلاف وقت در مسیر و ... شرکت می‌کنند.

اگر به دنبال کلاس آنلاین آیلتس می‌گردید، یکی از گزینه‌های عالی، کلاس آنلاین دبستان ترجمیک است.

کلاس آنلاین آیلتس دبستان ترجمیک چه مزایایی دارد؟

در هر سطحی از زبان انگلیسی که باشید، دوره مناسبی برای شما در دبستان ترجمیک وجود دارد. دبستان ترجمیک موسسه‌ای است که دوره‌های آنلاین آیلتس و زبان‌های خارجی برگزار می‌کند.

تمامی دوره‌های آنلاین دبستان ترجمیک، ضبط می‌شوند و فیلم آن‌ها در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. بنابراین اگر فردی یک جلسه از کلاس را از دست دهد، به راحتی می‌تواند خودش را به کلاس برساند.

هم‌چنین دبستان ترجمیک در انتخاب استاد برای کلیه دوره‌ها از جمله کلاس آنلاین آیلتس، دقت و سخت‌گیری بسیاری دارد. تمامی استادان دبستان ترجمیک در زمینه تدریس آیلتس حرفه‌ای و مجرب هستند.

هزینه ثبت‌نام در دوره‌های آیلتس دبستان ترجمیک، به صرفه و معقول است. شما لازم نیست که برای شرکت در این کلاس‌ها، هزینه‌ای گزاف را پرداخت کنید. بلکه با پرداخت هزینه‌ای معقول بالاترین کیفیت خدمات آموزش آیلتس را دریافت خواهید کرد.

با شرکت در کلاس آیلتس آنلاین دبستان ترجمیک، مسیر موفقیت شما در آزمون آیلتس هموارتر می‌شود. فراموش نکنید که کسب نمره بالا در آزمون آیلتس سخت است اما غیرممکن نیست و پیش از شما نیز افراد بسیاری در آزمون آیلتس، نمره بالای هفت را کسب کرده‌اند. پس از همین الان مطالعه و تمرین برای آزمون آیلتس را آغاز کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید