آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان از آن دارد آلودگی شهریور ماه سال جاری به مراتب بیشتر از شهریور سال ۱۴۰۰ است.

شهریور امسال آلوده‎‌تر از سال گذشته

تنفس ۶ روز هوای آلوده طی شهریورماه

بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، تعداد روزهای آلوده طی شهریورماه سال جاری شش روز بود که هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و ۲۵ روز در وضعیت قابل قبول بود.

به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا، آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد شهریورماه امسال شهروندان تهرانی روزهای آلوده بیشتری را نسبت به شهریورماه سال گذشته تجربه کرده‌اند.

وضعیت هوای تهران در سومین ماه تابستان ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در شهریورماه سال گذشته ۲۸ روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال به ۲۵ روز کاهش یافت. در شهریورماه سال ۱۴۰۰ تنها سه روز هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که این وضعیت امسال به شش روز رسید.

آلاینده شاخص هوای مردادماه سال ۱۴۰۱ نیز مانند شهریورماه سال گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بود و هوای تهران ۱۹ روز با این آلاینده شاخص آلودگی هوا را تجربه کرد. ۱۱ روز از شهریورماه امسال نیز آلاینده شاخص ازن و تنها یک روز دی‌اکسید نیتروژن بود.

کمینه شاخص ثبت شده برای آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون عدد ۷۵ و بیشینه آن عدد ۱۰۳ را نشان می‌دهد. کمینه و بیشینه شاخص برای ازن نیز  ۸۷ و ۱۱۴ بود.

وضعیت آلودگی هوای تهران طی سال ۹۷ تا ۱۴۰۰

آمار شرکت کنترل کیفیت هوا تهران نشان می‌دهد کیفیت هوای تهران طی شهریورماه ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ تعداد روزهای آلوده کمتری را ‌داشت چراکه کیفیت هوای تهران طی شهریور سال گذشته ۲۸ روز در وضعیت قابل قبول و سه روز ناسالم در شرایط برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون علت آلودگی هوا طی تمام روزهای آلوده شهریورماه این سال بود.

شهریورماه سال ۹۹ نیز غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای تهران طی ۱۶ روز از حد استاندارد فراتر رفت. به‌طور کلی هوا در شهریورماه این سال ۲۸ روز در شرایط قابل قبول و سه روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

طی سومین ماه تابستان سال ۹۸ تهرانی‌ها تمام ۳۱ روز ماه را هوای قابل قبول داشتند. آلاینده شاخص دراین‌بازه زمانی دور روز ازن، یک روز ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۲۸ روز  ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بود.

همچنین شهریورماه سال ۹۷  ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون ۲۸ روز و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون طی سه روز آلاینده شاخص بود االبته میانگین کیفیت هوا در تمام ۳۱ روز در شرایط قابل قبول قرار داشت.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید