حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار همتای ایرلندی در نیویورک گفت: جمهوری اسلامی برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار آمادگی دارد.

ایران برای رسیدن به توافقی خوب و قوی آماده است
به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، وزیر امور خارجه در دیدار همتای ایرلندی در نیویورک حصول توافق در وین را نیازمند حسن نیت، واقع بینی و اراده لازم از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی خواند و گفت: ایران برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار آمادگی دارد.

سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند روز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه و در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در محل اقامتش دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار درباره آخرین تحولات مربوط به مناسبات دوجانبه و راه‌های گسترش مناسبات در حوزه‌های مختلف تجاری، اقتصادی و سیاسی، تحولات جهانی و مذاکره برای رفع تحریم‌ها گفت‌وگو شد.

وزیر خارجه ایرلند در این دیدار علاقه مندی کشورش برای تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به تحولات کنونی در اروپا گفت: تمایل زیادی برای تنوع بخشی در روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد.

وزیر خارجه ایرلند درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز ابراز آمادگی کرد برای رسیدن به توافق از هیچ کوششی فروگذار نکرده و دستیابی به توافق را فرصت مناسبی برای همه طرف‌ها و همچنین جامعه بین‌المللی خواند.

امیرعبداللهیان نیز در این ملاقات ضمن ابراز رضایت از سطح تماس‌های انجام شده بین مقامات دو کشور، ظرفیت‌های فراوان موجود برای بسط و گسترش روابط بین ایران و ایرلند را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: هیچ مانعی برای ارتقای همه جانبه روابط بین دو کشور وجود ندارد و لازم است از طریق تماس‌های دیپلماتیک، پارلمانی و اقتصادی، روابط دوجانبه را بیش از پیش گسترش داد.

امیرعبداللهیان درباره مذاکره رفع تحریم‌ها نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار آمادگی دارد، ولی این امر مستلزم حسن نیت، واقع بینی و اراده لازم از سوی آمریکا و سه دولت اروپایی است.

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: در پرتو توافق هسته‌ای باید تحریم‌های یکجانبه علیه ایران برطرف شده و پرونده اتهامی هسته‌ای در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بسته شود.

«سایمون کاوونی» وزیر امور خارجه ایرلند ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ نیز در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره مناسبات دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران اوکراین و مذاکرات وین بحث و تبادل نظر کرده بود. دو وزیر خارجه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نیز دیدار کرده بودند. وزیر خارجه ایرلند ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ نیز به تهران سفر کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید