عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازرسی های مستمر و دوره ای خود متوجه شده که فعالیت ها و اقدامات جمهوری اسلامی در چارچوب قوانین بین المللی است اما غربی ها می خواهند با اقدامات سیاسی، ایران را تسلیم خواسته های خود کنند.

مشکل اصلی پرونده‌های ایران در آژانس انرژی اتمی چیست؟
به گزارش سلام نو به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی در رابطه با ضرورت بسته شدن پرونده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: موضوعاتی که غربی ها نسبت به فعالیت های هسته ای کشورمان مطرح می کنند، در زمره مسائلی نیست که بخواهند در شورای حکام مطرح و برای آن رای گیری کنند.

مهم‌ترین بخش‌های این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

*در واقع غربی ها می خواهند با اقدامات سیاسی، ایران را تسلیم خواسته های خود کنند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازرسی های مستمر و دوره ای خودش متوجه شده که فعالیت ها و اقدامات جمهوری اسلامی در چارچوب قوانین بین المللی است.

*اگر غربی ها بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فشار وارد نکنند، قطعا پرونده های باز علیه کشورمان مختومه خواهد شد، این مهم در حالیست که متاسفانه آژانس به ابزار سیاسی تبدیل شده و غربی ها از این طریق اجازه نمی دهند کشورهای مستقل مانند ایران به منافع به حق خود دست یابند.

نوش آبادی

* ایران تعهدات برجامی خودش را اجرایی کرده و آژانس نیز در این راستا نظارت های خودش را انجام داده است، این مهم در حالیست که غربی ها و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز باید بدانند ایران خطوط قرمزی دارد که باید رعایت شود زیرا ارزیابی های فنی و کارشناسی صورت نمی گیرد بلکه ارزیابی ها صرفا زمینه ساز افزایش فشار علیه ایران است.

* هیچ تخلف و انحرافی از سوی جمهوری اسلامی در حوزه هسته ای صورت نگرفته و این موضوع برای همگان شفاف است، بر این اساس امیدواریم با تلاش و رایزنی های دستگاه دیپلماسی و تیم هسته ای کشورمان شاهد بسته شدن پرونده های کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشیم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید