با کسب اطلاعات جامع در زمینه‌ی فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر، می‌توانید یک برنامه ریزی دقیق و اصولی را پیش رو داشته باشید.

فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا می‌دانید فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر چقدر است؟!؟ اگر گزینه‌ی مورد نظر شما برای سفر به مشهد از تهران، قطار می‌باشد باید بدانید که قطارها از انواع زیادی برخوردار هستند. یکی از قطارهای ایده‌آل برای سفر به مشهد مقدس، قطار سریع السیر است. این قطار با در بر داشتن برخی از خصوصیات و ویژگی‌های منحصر بفرد، بهترین گزینه برای این سفر شناخته شده است.

فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر چقدر است؟

از مهمترین دلایلی که افراد را برای انتخاب این قطار ترغیب می‌کند، زمان و فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر است. همانطور که از نام قطار سریع السیر برمی‌آید، این قطار از جمله پرسرعت‌ترین قطارها برای سفر به مشهد شناخته شده است. لذا استفاده از آن برای بسیاری از افراد، ضروری و حائز اهمیت خواهد بود. در صورتی که قطارهای عادی را برای این سفر انتخاب نمایید، ۱۲ ساعت در راه خواهید بود. اما انتخاب قطارهای سریع السیر، صرفه جویی قابل توجهی را در زمان برای شما به همراه خواهند داشت.

قطارهای سریع السیر شما را در مدت زمان کمتر از ۱۰ ساعت از تهران به مشهد می‌رسانند. لازم به ذکر است که قطارهای سریع السیر نیز خود دارای انواع مختلفی هستند. برخی از آنها به جهت عدم برخورداری از ایستگاه‌ها مختلف، زمان کمتر از ۱۰ ساعت برای رسیدن به مقصد را در بر دارند. لذا با یک بررسی کوتاه، می‌توانید بهترین و ایده‌آل‌ترین قطار را برای سفر خود انتخاب کنید.

فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر

فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر

در فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر، شاهد چه شهرهایی خواهیم بود؟!

برای پی بردن به فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر، باید نوع قطار را مد نظر قرار دهید. مسیر ریلی برای سفر به مشهد، یکی از مسیرهای ایمن به شمار می‌رود. مسیر ریلی قطارهای سریع السیر نیز با عبور از سمنان، مسیر کوتاه‌تری را برای مسافران به همراه خواهند داشت. در این مسیر قطار سریع السیر از شهرهای:

  • گرمسار
  • سمنان
  • شاهرود
  • نیشابور
  • نقاب

و ... عبور خواهد کرد. هر کدام از شهرهایی که از آنها عبور می‌کنید، جذابیت فوق العاده‌ای را در بر خواهند داشت. در مسیر ریلی تهران به مشهد با قطار سریع السیر، شاهد برخی از ایستگاه‌ها خواهیم بود. در این ایستگاه‌ها، مسافران می‌توانند نفسی تازه کرده و خستگی خود را رفع نمایند. اما اغلب قطارهای سریع السیر از ایستگاه‌های کمتری نسبت به قطارهای عادی و ... برخوردار هستند. بنابراین انتخاب آنها برای این سفر طولانی، بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود.

فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر

فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر

از مسافرت با قطارهای سریع السیر چه می‌دانید؟!

فاصله تهران تا مشهد با قطارهای سریع السیر بسیار کمتر از فاصله‌ی آن با انواع قطارهای دیگر خواهد بود. لذا اگر به دنبال یک سفر آسان، سریع، راحت و ایمن هستید، از این انتخاب غافل نمانید. از مزایای این نوع از قطارها، عبارتند از:

  • برخورداری از امکانات رفاهی ایده‌آل و مناسب
  • برخورداری از عایق بندی مناسب و کاربردی در برابر گرما و سرما
  • برخورداری از خدمات قطارهای کوپه‌ای یا اتوبوسی و سالنی
  • برخورداری از ایمنی مناسب

این نوع از قطارها نسبت به برخی از انواع دیگر از قیمت بالاتری برخوردار هستند. اما همچنان به عنوان یک گزینه‌ی مناسب برای سفر به مشهد با قیمت ارزان و مناسب، شناخته می‌شوند. دریافت خدمات ایده‌آل، برخورداری از سیستم‌های صوتی و تصویری مناسب، برخورداری از دستشویی و ... آنها را به بهترین گزینه مبدل نموده است. از این رو بسیاری از مسافران مشهد، این وسیله‌ی نقلیه را برای سفر زیارتی خود انتخاب می‌کنند. با این انتخاب، می‌توانند با پرداخت کمترین هزینه از مزایای مناسبی بهره‌مند گردند.

فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر

فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر

سرعت حرکت قطارهای سریع السیر:

یکی از تاثیرگذارترین المان‌ها بر روی فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر، توجه به سرعت آنها است. این نوع از قطارها از سرعت بالایی برخوردار بوده و در نتیجه سریع‌تر به مقصد خواهند رسید. سرعت قطارهای عادی برابر با ۱۰۰ الی ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است. در صورتی که قطارهای سریع السیر همان مسیر را با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت طی خواهند کرد. گاهی سرعت این نوع از قطارها تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز افزایش خواهد یافت. گاهی این مسیر در مدت زمان ۸ ساعت نیز سپری خواهد شد. بنابراین انتخاب آنها گزینه‌ی بسیار مناسبی برای سفر به مشهد خواهد بود.

در نظر داشته باشید که فاصله‌ی کیلومتری تهران به مشهد، ۹۰۰ کیلومتر است. برخی از انواع قطارهای سریع السیر به نحوی طراحی شده‌اند که این مسیر را در بین ۶ الی ۸ ساعت سپری می‌کنند. این نوع از قطارها از سرعتی تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برخوردار هستند. انتخاب این قطارها برای افرادی که زمان سفر برای آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بسی کاربردی خواهد بود.

فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر

فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر

چگونگی انتخاب قطار سریع السیر برای سفر به مشهد:

در کنار توجه به فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر، توجه به انتخاب این قطارها نیز بسیار ضروری خواهد بود. همانطورکه پیش‌تر نیز ذکر شد، این قطارها از انواع مختلفی برخوردار هستند. لذا قبل از انتخاب این قطارها، باید از ویژگی‌ها و مشخصه‌های آنها مطلع شده و سپس اقدام به خرید بلیط نمایید. توجه داشته باشید که در برخی از موارد به جهت شرایط متفاوت، بلیط‌ها با سرعت بسیار بالایی به فروش می‌رسند. در نتیجه بهتر است در اولین زمان، اقدام به خرید آنها نمایید. برخی از بلیط‌های این قطارها به صورت کوپه‌ای و برخی دیگر به صورت سالنی (اتوبوسی) به فروش خواهند رسید. در صورتی که سفر شما خانوادگی باشد، انتخاب کوپه برای شما بسیار کاربردی و مقرون به صرفه خواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۰
۱۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • محمدی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    1 4
    با سلام از اطلاعات که دادید من با قطار چندین بار به مشهد رفتم ولی با قطار سریع والسیر نرفتم. اين قطارها امنیت کافی را دارند؟
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    5 2
    تبلیغ خوبی بود اما قطار سالنی خیلی افتضاحه ۸ یا ۱۰ ساعت مثل اتوبوس باید بشینی در حالی که با چهل نفر دیگه چشم در چشم هستی اتوبوس لااقل صندلیهاش به یک سمته اما قطار سالنی صندلیهاش هر ۴ تا روبروی همدیگه هستن و تا آخر سالن با چهل نفر رو در رو هستی
  • احمد ج IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    11 5
    سرعت متوسط صد کیلو متر که سریعالسیر نمیشه یک نگاهی به کشورهای چین وژاپن ودیگر نقاط بیندازید تا معنی سریعالسیر رو بفهمید
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    11 0
    اگه تونستی از ماهها قبل برنامه ریزی کنی و هر روز واسه رزو قطار رفتی توی سایت،بعد از ماه ها صرف وقت اونوقت میشه گفت ،در ازایش ۳ تا ۴ ساعت وقت را صرفه جویی کرده ای! درست مثل این که توی صف بلند و طویل شیر دولتی ۳ ساعت بایستی،تا ۲ تا شیر را به قیمتی نه چندان متفاوت از آزاد بخری یا ۳ ساعت زمانت را بفروشی =۳۰۰۰ تومان بگیری یا هر ساعت کار تو ۱۰۰۰ تومان میارزد! نمیدانم باید خوشحال بود یا گریست،
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 0
    این همه تبلیغ کردی لاکن حرف اصلی که قیمت چند می باشد را نگفتی درصورتی که ما مردم درپی قیمت تمام شده خدمات ازاین قبیل فروش هستیم بگوید چقدر برای یکنفر خرج بر می دارد باتشکر
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 2
    منظور شما از فاصله تهران تا مشهد باقطار سریع السیر چقدر است چیست؟ مگر فاصله بین دوشهر ازیک مسیر ریلی برای قطار های مختلف فرق میکنه؟ تهران تامشهد 900کیلومتره.
  • کارشناس IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 0
    قطار سریع السیر ندیدید و سوار نشدید و گرنه به اینها سریع السیر نمی گفتید. بیشتر شهرهای چین مجهز به قطارهای سریع السیر برقی معروف به قطار گلوله هستند که در صورت عادی 300 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند برای حفظ سرعت و جلوگیری از هر گونه تصادف تمامی مسیر و ریل ها بر روی پل هایی به ارتفاع بیش از 20متر از سطح زمین قرار گرفتند تا نه تنها حیوان یا انسان و یا وسایل نقلیه سر راه قرار نگیرد بلکه خرابکاری تروریستی هم انجام نشود. خلاصه با این قطار فاصله تهران تبریز 2 ساعت طول میکشه سه نوع بلیط فروخته میشه بلیط درجه 1 برای اولین واگن با پذیرایی بلیط درجه 2 برای واگن عادی با شماره صندلی بلیط درجه 3 برای افراد سرپایی من سوار شدم واقعا سریع و بدون لرزش و تکان هست در کمال سکوت و آرامش حرکت می کنه برای توقف در ایستگاهی باید از 50 کیلومتری سرعت خودش رو کاهش بده و سرعتش رو زیر 100کیلومتر در ساعت برسونه تا به موفع متوقف بشه. من صحنه هایی رو فیلمبرداری کردم حتی از دختر بچه ای که در حال نقاشی بود فیلم گرفتم بسیار عالی و بدون خط خوردگی نقاشی کشید. خودتون قضاوت کنید اون سریع السیر هست یا قطارهای ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید