به نظر شما کدام وسیله نقلیه برای سفر به مشهد، بهترین گزینه است. آیا به فاصله تهران تا مشهد با سواری اندیشیده‌اید؟

فاصله تهران تا مشهد با سواری

سلام نو-سرویس گردشگری: توجه به فاصله تهران تا مشهد با سواری می‌تواند بر روی برنامه ریزی سفر شما بسیار تاثیر گذار باشد. سفر به مشهد یکی از سفرهای بسیار جذاب برای مسلمانان در بسیاری از کشورهای اسلامی به شمار می‌رود. همچنین بسیاری از افراد سالانه برنامه‌ی سفر به این شهر زیارتی را دارند. لذا این شهر هر ساله با خیل عظیمی از مسافران و زائرین مواجه است. اگر شما زائر مشهد باشید، کدام وسیله نقلیه را برای سفر خود، انتخاب می‌کنید؟! یکی از وسایل نقلیه مناسب برای سفر به این شهر زیارتی، سواری است. سواری‌ها در بسیاری از مواقع بهترین گزینه برای سفر به مشهد به شمار می‌روند. در صورتی که این وسیله‌ی نقلیه را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، با ما همراه شوید تا از چند و چون آن، آگاه گردید.

فاصله تهران تا مشهد با سواری چقدر است؟!

آیا می‌دانید فاصله تهران تا مشهد با سواری چقدر است؟ سواری یکی از گزینه‌های بسیار مناسب و ایده‌آل برای این سفر زیارتی به شمار می‌رود. بسیاری از افراد با توجه به مزایای استفاده از این وسیله‌ی نقلیه، اقدام به انتخاب آن می‌کنند.

فاصله تهران تا مشهد با سواری با توجه به شناخت مسیر مشخص، تعیین می‌گردد. در صورتی که برای رسیدن به مقصد عجله داشته باشید، راننده سواری مسیر سمنان را برای این سفر انتخاب می‌کند. از فاصله‌ی تهران تا مشهد در مسیر تهران، می‌تواند به ۸۹۸ کیلومتر اشاره نمود. در صورتی که راننده سواری با سرعت مطمئنه این مسیر را سپری کند، بالغ بر ۹ الی ۱۱ ساعت به مقصد می‌رسد. این موضوع در صورتی صادق است که مسیر از ترافیک بسیار کمی برخوردار باشد.

پیش از سفر به مشهد حتما ببینید: مشهد به جز حرم امام رضا(ع) کجا بریم؟ + فیلم

اما اگر مسیر شمال را برای سفر به مشهد انتخاب نمایید، فاصله تهران تا مشهد با سواری برابر با ۹۷۳ کیلومتر خواهد بود. در این مسیر می‌توانید از زیبایی جاده و مناظر دل انگیز لذت ببرید. با توجه به افزایش مسیر، زمان رسیدن به مقصد نیز افزایش خواهد یافت. به طوری که با انتخاب این جاده، ۱۳ الی ۱۵ ساعت در مسیر خواهید بود.

فاصله تهران تا مشهد با سواری

فاصله تهران تا مشهد با سواری

در چه صورتی سواری را برای سفر به مشهد انتخاب کنیم؟

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، وسایل نقلیه بسیار زیادی برای سفر به مشهد وجود دارند. هر کدام از آنها می‌توانند تاثیر مستقیمی بر روی فاصله تهران تا مشهد داشته باشد. اما چرایی انتخاب سواری، با توجه به صلاحدید مسافران انجام می‌پذیرد. در صورتی که سواری را برای این سفر انتخاب نمایید، می‌توانید مزایای زیر را تجربه کنید:

  • افزایش سرعت برای رسیدن به مقصد
  • انتخاب ساده و آسان محل استراحت
  • راحتی و آرامش بیشتر

و بسیاری از موارد دیگر. با انتخاب سواری می‌توانید از مسیر دلخواه برای این سفر هیجان انگیز نیز استفاده کنید. همچنین این وسیله‌ی نقلیه امکان استراحت در مسیرهای مختلف را برای شما به همراه خواهد داشت. لذا به نوعی می‌توان گفت که: اگر به دنبال یک سفر شخصی، ایده‌آل و مناسب هستید، انتخاب این گزینه، بسیار مفید خواهد بود.

فاصله تهران تا مشهد با سواری

فاصله تهران تا مشهد با سواری

در فاصله تهران تا مشهد با سواری از چه مناطقی عبور خواهید کرد؟

در فاصله تهران تا مشهد با سواری، می‌توانید شاهد بسیاری از جاذبه‌های خاص و مکان‌های دیدنی و هیجان انگیز باشید. البته این مشاهدات ارتباط مستقیمی با انتخاب شما خواهد داشت. با انتخاب هر مسیر می‌توانید جاذبه‌های دلخواه و دیدنی را مشاهده نموده و همچنین سفر خود را کامل‌تر نمایید.

اگر مسیر سمنان را برای سفر به مشهد با سواری انتخاب نمایید، از شهرهای بسیار زیادی عبور خواهید کرد. این مسیر یکی از مسیرهای پر تردد و پر طرفدار برای سفر به مشهد، است. در این مسیر می‌توانید شاهد بسیاری از جاذبه‌های طبیعی خاص، قلعه‌ها، امامزاده‌ها و ... باشید. در نتیجه به نوعی این سفر یک سفر جذاب به تاریخ نیز به شمار می‌رود. در این مسیر با مشاهده‌ی کاروانسراهای مختلف، می‌توانید از نحوه سفر گذشتگان نیز مطلع شده و اطلاعات بسیار زیادی را نیز کسب نمایید. برای ورود به این مسیر از تهران، باید از انتهای اتوبان آزادگان شرق، خارج شده و وارد جاده بزرگراه امام رضا شوید.

جاده شمال از دیگر مسیرهای این سفر به شمار می‌رود که از بیشترین فاصله تهران تا مشهد با سواری را برخوردار است. در این مسیر نیز می‌توانید شاهد بسیاری از جاذبه‌های طبیعی دیدن کنید. از جاذبه‌های بی‌نظیر در این مسیر می‌توان به انواع آبشارها، جنگل‌ها، رودخانه‌ها، مسیرهای سرسبز و ... اشاره نمود. هر کدام از آنها به نوعی بر روی افزایش محبوبیت این جاده‌ها تاثیرگذار خواهند بود. بنابراین بسیاری از مسافران این مسیر را برای سفر انتخاب می‌کنند.

فاصله تهران تا مشهد با سواری

فاصله تهران تا مشهد با سواری

راهنمایی برای سفر با سواری:

برای اینکه بتوانید فاصله تهران تا مشهد با سواری را به بهترین نحو طی نمایید، باید به المان‌های مهم توجه نمایید. بنا به هر فصل، سواری مورد نظر را بررسی کنید. در صورتی که قصد سفر در فصل زمستان را دارید، حتما به تجهیزات سواری توجه کنید. سلامت سواری می‌تواند تضمین کننده‌ی سفری راحت و ایمن برای شما باشد. بنابراین حتما به سلامت سواری توجه نمایید. بهتر است از توشه‌ی سفر سبک و ساده‌ای استفاده کنید. در این صورت می‌توانید یک سفر دلچسب و شیرین را تجربه نمایید. قبل از اقدام به سفر، مسیر را بررسی نموده و محل اقامتگاه و استراحت را شناسایی کنید. در این صورت می‌توانید در زمان خستگی و نیاز به استراحت، از اقامتگاه‌های مناسب استفاده نمایید. انتخاب یک همسفر خوب در این مسیر، می‌تواند شرایط سفر دلچسب و ایده‌آلی را برای شما به همراه داشته باشد.

نمایی از حرم برفی امام رضا

چند پیشنهاد مهم و کاربردی برای سفر به مشهد با سواری

نمی‌شود از سفر جاده‌ای حرف زد و آماده سفر نبود! نمی‌شود انتظار داشت چند صد کیلومتر برانیم اما به فکر ماشین نباشیم. برای همین ما چند پیشنهاد ساده برای یک سفر جاده‌ای بهتر برای شما داریم.

در شهرهای مختلف توقف کنید

جاده مشهد یک جاده طولانی است که از شهرهای مختلفی عبور می‌کند. اگر جاده امام رضا را انتخاب کنید، از شهرهای زیبایی همانند گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور عبور خواهید کرد. در این شهرها توقف کنید و ضمن استراحت کمی ماجراجویی کنید.

مجهز به سفر بروید

در سفر جاده‌ای خبری از اضافه بار نیست، پس بهتر است لوازم مورد نیاز خود را لیست کرده و همراه خود ببرید. برای سفر جاده‌ای حتما عینک آفتابی همراه داشته باشید و فکر نکنید که نیازی به آن ندارید. همراه داشتن تنقلات قندی و نمکی و چند بطری آب هم بسیار ضروری است، امکان دارد تا مدتی به جایی برای خرید آب و خوراکی بر نخورید. لباس راحت به تن کنید، وسایل بهداشتی ضروری را همراه ببرید و یکی دو بالش سفری هم همراه داشته باشید.

فاصله تهران تا مشهد با ماشین شخصی

سلامت خودرو و مسائل ایمنی

برای طی کردن فاصله تهران تا مشهد با ماشین شخصی حتما قبل از سفر سلامت خودرو را چک کنید. بهترین حالت مراجعه به تعمیرگاه‌های معتبر خودرو است. چند پیشنهاد ساده برای چک کردن خودرو قبل از سفر:

  • حتما از سلامت لاستیک‌های خود اطمینان حاصل کنید. 
  • چراغ‌های خودرو خود را بررسی کنید.
  • عملکرد باتری خودرو را بررسی کنید.
  • استارت و دینام خودرو خود را سرویس کنید.
  • روغن موتور و تمام فیلترهای آن را تعویض کنید.
  • خودرو را آچارکشی کنید.
  • وسایل اضطراری داشته باشید.
  • برف پاک کن را بررسی کنید.
  • نشتی آب یا روغن را بررسی کنید.

دو راننده باشید، استراحت کنید و خواب را فراموش نکنید

اصلا می‌دانید فاصله تهران تا مشهد چند ساعت است؟ هم در سفر مشهد و هم در هر سفر طولانی دیگری بهتر است دو راننده داشته باشید. زمانی که صحبت از ۱۰ الی ۱۲ ساعت رانندگی به میان می‌آید، قطعا به بیش از یک راننده نیاز خواهد بود. در درجه اول هر گونه احتمال را باید مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال تصور کنید که در میانه راه، راننده به هر دلیل دچار مریضی شود و قادر به رانندگی نباشد.

بر اساس استانداردهای اعلام شده، بعد از هر دو ساعت رانندگی، راننده باید بین ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت استراحت کند. هیچ وقت این استراحت را فدای زودتر رسیدن نکنید. یادتان باشد، جاده مشهد، مخصوصا جاده امام رضا، جاده‌ای صاف، بیابانی و کسل کننده است. همین مسئله باعث می‌شود حسابی خواب آلود شوید. هر وقت خوابتان گرفت بخوابید و خطر رانندگی در میان خواب و بیداری را به جان نخرید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید