پاستا از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که اصالت آن به کشور ایتالیا باز می گردد و در مناطق مختلف به طرق مختلف طبخ می شود، در این مطلب طرز تهیه پاستا خوشمزه را به شما عزیزان آموزش داده ایم که در ادامه خواهید خواند.

دستور پخت پاستا خوشمزه به سبک رستوران های ایتالیایی + طرز تهیه

به گزارش سلام نو، امروزه پاستا یکی از غذاهای محبوب و پرکاربرد در تمام جوامع است و با انواع سس سرو می‌شود. پخت این غذا مشکل نیست و در زمان کوتاهی آماده می‌شود اما توجه به فوت‌وفن پخت را نباید فراموش کرد تا از طعم آن لذت برد. در ادامه این مطلب، به نکاتی برای پخت پاستا اشاره خواهیم کرد که در بهبود طبخ این غذا اثرگذار هستند که به ترتیب عبارتند از:

انتخاب مواد باکیفیت
گرچه این توصیه بدیهی به‌نظر می‌رسد اما همیشه باید مورد توجه باشد زیرا تاثیر جدی در طعم و مزه غذا دارد. هنگام خرید دقت کنید که مدت زیادی از تهیه و بسته‌بندی پاستا نگذشته ‌باشد.

همچنین، بهتر اینکه پاستا با آرد سمولینا انتخاب شود. در مورد روغن نیز باید دقت داشت زیرا روغن زیتون فرابکر بهتر از روغن گیاهی خواهد بود.

پرهیز از پخت طولانی مدت
توصیه دیگر برای اینکه پاستا طعم دلچسبی داشته‌ باشد آن است که نباید بیش‌ازحد بپزد. یکی از اشتباهات رایج این است که پاستا پس از پخت کامل آبکش می‌شود در حالی که آغشته‌ شدن با سس موجب نرمی پاستا خواهد بود. ایتالیایی‌ها پاستا را زمانی که کمی خشک است، آبکش می‌کنند تا حالت خمیری پیدا نکند.

سس متناسب با پاستا
نوع سس در طعم پاستا تاثیر دارد و باید مکمل غذا باشد. سس‌های با پایه گوجه‌فرنگی با بیشتر انواع پاستا همخوانی دارد اما سس‌های با پایه خامه برای انواع پاستا ظریف مناسب است.

سرآشپزهای ایتالیایی برای پاستا کوتاه مانند پنه سس‌های غلیظ و برای اسپاگتی سس مارینارا یا آلفردو را توصیه می‌کنند. همچنین سس باید به‌آرامی و با حرارت ملایم حدود یک ساعت پخته ‌شود تا طعم مناسبی پیدا کند. در صورتی‌که سس خیلی غلیظ باشد افزودن کمی آب لازم است.

اهمیت تزئین غذا
یکی دیگر از اصول موفقیت سرآشپزهای ایتالیایی، تزئین زیبای غذاست. در واقع، تزئین غذا و سرو سس به بهترین شکل می‌تواند در لذت از طعم پاستا نیز موثر باشد.

نکته جالب اینکه در ایتالیا حتما از سبزیجات تازه برای تزئین پاستا استفاده می‌شود. پونه کوهی و ریحان انتخاب‌های مرسوم هستند اما می‌توان خلاقیت به‌خرج داد و انواع سبزیجات را انتخاب کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید