در ویدیو زیر شاهد اعتراضات والدین دانش آموزان از هزینه های سرسام آور برای ثبت نام فرزندانشان در مهدکودک خواهید بود.

دریافت هزینه هنگفت از والدین برای ثبت نام کودکان در پیش دبستانی های تهران + فیلم

به گزارش سلام نو، پای تورم و رکود اقتصادی ، هزینه تحصیل هم رسیده است. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان نوشت افزار تهران گفته بود که امسال نوشت افزار افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۵ درصدی داشته است. 

همچنین عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران حداقل قیمت لباس فرم دخترانه در مقطع دبستان را ۳۵۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت لباس های سه تیکه با سارافون و جنس های خاص مثل جین به ۹۰۰ هزار تومان می رسد و لباس های پسرانه مقطع دبستان نیز از حدود ۳۰۰ هزار تومان شروع می شود و حداکثر قیمت آن حدود ۸۰۰ هزار تومان است. 

از طرفی هزینه سرویس مدرسه، حتی برای مسیرهای کوتاه هم چندین میلیون آب می خورد. همچنین ثبت نام در مدارس دولتی خاص و مدارس غیر دولتی، به ۵۰ میلیون تومان نیز می رسد.

حال یک خانواده که دو فرزند محصل دارد و زن و مرد نیز هر دو کار می کنند، (با در نظر گرفتن پایه حقوق وزارت کار برای هر کدام، ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان)، چقدر پول برای خرج و مخارج زندگی خودشان باقی می ماند؟

در مراسم جشن غنچه ها در مدرسه صاحب الزمان (عج) منطقه ۱۱ تهران که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، از والدین دانش آموزان پرسیدیم که هزینه ثبت نام مدرسه، لوازم التحریر ، سرویس مدرسه ، هزینه های جاری تحصیل فرزندانشان و... چقدر شد و خانواده ها چقدر از هزینه های خود گذشتند تا فرزندانشان در شرایطی مطلوب، درس بخوانند؟

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید