۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر: 55389795

هنگام یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری جنوب ایران است و مسافران زیادی برای دیدن دلفین‌های جزیره هنگام به آن سفر می‌کنند.

دلفین‌های جزیره هنگام

سلام نو _ سرویس گردشگری: جزیره هنگام یکی از با شکوه‌ترین جزیره‌هایی است که در دل خلیج همیشه فارس قرار دارد و بسیاری برای تماشای دلفین‌های این جزیره به آن سفر می‌کنند. هنگام تنها 33 کیلومتر مربع مساحت دارد و فاصله اندک 2 کیلومتری آن با بزرگ‌ترین جزیره ایران سبب شده تا شمار زیادی از مسافران قشم برای گردش و دیدن جاذبه‌های هنگام به این جزیزه کوچک سفر کنند و مدتی را به خوشی و شادمانی در هنگام زیبا و شگفت‌انگیز سپری کنند و سفری پر بار را پشت سر بگذارند.

بهترین زمان دیدن دلفین‌های جزیره هنگام

تماشای دلفین‌های جزیره هنگام از جذاب‌ترین قسمت‌های سفر هر مسافر و گردشگری به هنگام است چرا که بازیگوشی و شنای این موجود باهوش در آب‌های خروشان خلیج همیشه فارس تصویری بی‌بدیل در ذهن هر بیننده‌ای می‌سازد. هر زمان برای سفر به هنگام بهترین زمان است و مشخص کردن آن به سلیقه و خواست مسافر بستگی دارد، اما به طور معمول برای دیدن دلفین‌ها نیاز است دریا مواج نباشد و محیط خلوت و کم‌صدا باشد تا این آبزی‌های زیبا احساس امنیت کنند و در نزدیکی قایق‌ها شنا.

با توجه به اینکه دلفین‌های جزیره هنگام، پستاندارانی باهوش و پر جنب‌وجوش هستند از اواسط پاییز تا اواسط اردیبهشت بیشتر دیده می‌شوند چرا که برای تولید مثل خود را به آب‌های گرم خلیج همیشه فارس می‌رسانند و بیشتر در نواحی جزیره هنگام حضور دارند. دلفین‌ها به مرور به سمت دریای عمان و اقیانوس راهی می‌شوند و به همین دلیل بسیاری پیشنهاد می‌کنند در این بازه زمانی که به لحاظ آب‌وهوایی نیز زمان مطلوبی به حساب می‌آید به هنگام سفر و بومیان نیز توصیه می‌کنند صبح زود برای دیدن نمایش بی‌نظیر دلفین‌ها به دریای آرام و صاف مراجعه کنیم.

دلفین‌های جزیره هنگام

جاذبه‌های گردشگری جزیره هنگام

هنگام با وجود وسعت کم، دیدنی‌های زیادی را در خود جای داده و در کنار جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، حیات وحش درخور توجهی دارد. در ادامه تعدادی از جاهای دیدنی و گونه‌های کم‌یاب جزیره هنگام را بر می‌شماریم:

ساحل نقره‌ای هنگام: این ساحل زیبا و دیدنی در شمال جزیره هنگام قرار و با رفتن به آن گمان می‌کنید به جای شن، در این ساحل نقره وجود دارد. نیاز به توجه است که زیبایی‌های منحصر به فرد هر نقطه، در همان جا جلوه دارد و متأسفانه سال‌های اخیر بسیاری از مسافران با به شعف آمدن از دیدن این ساحل مقداری از شن‌های آن را برداشته و با خود برده‌اند.

آثار دوران استعمار: جزیره هنگام نیز مانند دیگر جزیره‌ها و مناطق جنوب کشور به دلیل داشتن موقعیت خاص متأسفانه مورد توجه دیگران بوده و مدت‌ها در اشغال و استعمار پرتغالی‌ها قرار داشته، از این رو در جزیره هنگام شاهد انبار ذغال، تلگراف‌خانه و تأسیساتی از این قبیل هستیم و کشتی به گل نشسته پرتغالی‌ها نیز در ساحل این جزیره دیده می‌شود.

جبیر: از گونه‌های حیات وحش هنگام است که شباهتی به آهو گواتردار ایرانی دارد و با بدن ظریف و کوچک خود در زیستگاه مهم جزیره به چشم می‌خورد.

خاردم مصری: نوعی سوسمار به شمار می‌آید که در بین اعراب قدیم به نحوی منبع تغذیه محسوب می‌شده، این گونه چندان زیستگاهی در خاورمیانه ندارد و جزیره هنگام به عنوان زیستگاه جدی خاردم مصری است.

لاک‌پشت پوزه عقابی: این لاک‌پشت دریایی بسیار نایاب است و با 80 کیلوگرم وزن و 1 متر طولی که دارد در سواحل خلیج همیشه فارس از جمله سواحل جزیره هنگام تخم‌گذاری می‌کند.

لازم به ذکر است بازار جزیره هنگام از جالب‌ترین نقاط این جزیره به حساب می‌آید و در کنار دلفین‌های جزیره هنگام بسیار دیدنی است چرا که در این مکان امکان تعامل با بومی‌ها و محلی‌های جزیره فراهم می‌شود و فروش دست‌سازه‌ها و اقلام سنتی در آن رایج است.

دلفین‌های جزیره هنگام
ساحل نقره‌ای هنگام
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید