به گفته محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، پزشکی قانونی نظر خود را درباره مهسا امینی شفاهی اعلام کرده اما هنوز گزارش مکتوب ارائه نداده است.

آخرین اخبار درباره پیگیری مجلس درباره پرونده مهسا امینی

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: هنوز گزارش کتبی پزشکی قانونی درباره مهسا امینی به مجلس ارائه نشده است، به همین دلیل ما گزارش خود را به صحن نداده‌ایم.

محمد صالح جوکار با اشاره به آخرین بررسی‌های صورت گرفته در خصوص ابعاد فوت مهسا امینی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار داشت: بعد از تشکیل کمیته بررسی ابعاد فوت مهسا امینی، کمیسیون در چند مرحله از عوامل دستگاه‌های اجرایی، مسئولان و فرماندهان در حوزه انتظامی، اورژانس و پزشکی قانون دعوت کرد و توضیحات لازم ارائه شد.

وی بیان کرد: فیلم‌های ضبط شده در طول مسیر و مکانی که مهسا امینی از هوش رفت، مورد بازبینی قرار گرفت.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون شوراها، تعداد زیادی از نمایندگان و مسئولان مربوطه حضور داشتند و اظهارات همه دستگاه‌ها اخذ شد.

جوکار بیان کرد: اسناد پزشکی مربوط به بیمارستان مهسا امینی در دوره کودکی مورد بررسی قرار گرفت که حاکی از عمل جراحی روی جمجمه و غده هیپوفیز وی است و پرونده پزشکی او مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدارک پزشکی امینی از بیمارستان دریافت شده و همه اسناد و مدارک ما برای ارائه گزارش نهایی آماده است.

وی ادامه داد: یک نکته‌ای هنوز باقی مانده و این است که گزارش پزشکی قانونی هنوز به صورت کتبی و قانونی دریافت نشده است. تاکنون پزشکی قانونی به صورت شفاهی گزارش خود را ارائه کرده و نظرات پزشکان متخصص نیز اخذ شده است، اما گزارش مکتوب نداریم.

جوکار گفت: قرار بود امروز گزارش کمیته در صحن مجلس قرائت شود، اما با توجه به اینکه گزارش کتبی و رسمی پزشکی قانونی هنوز به دست ما نرسیده است، نتوانستیم گزارش نهایی را به صحن ارائه کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس گزارش‌هایی که تاکنون رسماً در جلسات ارائه شده است، هیچ گونه آثار ضرب و شتم یا شکستگی در هیچ عضو بدن آن مرحومه در معاینه‌ای که صورت گرفته، وجود ندارد.

جوکار گفت: گزارش پزشکی قانونی نیز به صورت مکتوب باید اعلام شود تا ما گزارش نهایی را به صحن ارائه کنیم. قطعاً این گزارش در جلسه علنی قرائت خواهد شد، نه جلسه غیرعلنی.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید