۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 55389711

ما در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی یزد در زمستان خواهیم پرداخت تا علاقه مندان بتوانند در این فصل نیز به یزد سفر کنند.

جاهای دیدنی یزد در زمستان

سلام نو-سرویس گردشگری: استان یزد یکی از نقاط توریستی چهار فصل ایران می باشد. توریست هایی که به تاریخ و آداب و رسوم ایران علاقه مند می باشند می توانند در چهار فصل سال به شهر یزد سفر کنند. اغلب گردشگران داخلی گمان می کنند که تنها در فصل های بهار و تابستان می توانند به استان یزد سفر کرده و این شهر در فصل زمستان چیزی برای عرضه ندارد. ما در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی یزد در زمستان خواهیم پرداخت تا علاقه مندان بتوانند در این فصل نیز به یزد سفر کنند.

قنات زارچ :

قنات زارچ طولانی ترین قنات ایران می باشد که ریشه در دل تاریخ شهر یزد دارد. این قنات امروزه به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی یزد در زمستان تبدیل شده است که توریستان بسیاری را به خود جذب می کند. قنات زاچ طولی معادل ۱۰۰ کیلومتر داشته و بیش از سه هزار سال قدمت دارد. بررسی های صورت گرفته نشان میدهد که حدود دو هزار حلقه چاه به این قنات متصل بوده و طول کوره ان بیش از ۷۰ کیلومتر می باشد. به شما توصیه می کنیم اگر به تاریخ کهن ایران علاقه مند می باشد، حتما از این قنات تاریخی بازدید نمایید.

کاروانسرای زین الدین :

همانطور که می دانید در شهر های مختلف ایران کاروانسرا های متعددی وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاصی می باشند. اما کاروانسرای زین الدین دارای یک تفاوت چشمگیر با سایر نمونه های داخلی داشته و حالت دایره ای دارد. این کاروانسرا بیش از ۴۰۰ سال قدمت داشته و تنها کاروانسرای دایره ای شکل ایران می باشد. در حال حاضر شما می توانید در این مکان اقامت کرده و از دیدن ستاره های پر نور کویر در شب های آن لذت ببرید. تاریخ ساخت این مکان بی نظیر به زمان حکومت شاه عباس در ایران باز می گردد.

آب انبار شش بادگیر :

آب انبار شش بادگیر یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی یزد در زمستان می باشد که می توانید از آن بازدید کنید. این آب انبار بی نظیر دارای شش بادگیر مجزا بوده و نام آن نیز از روی بادگیر ها الهام گرفته شده است. آب انبار شش بادگیر یزد در دنیا بی رقیب می باشد. معماران سازنده این بنا با توجه به شرایط اقلیمی منطقه این مکان را به صورت هشت وجهی بنا کرده اند. درون این آب انبار شما می توانید دو مخزن بزرگ را مشاهده فرمایید. لازم به ذکر است که این مکان تاریخی در نزدیکی روستای عصرآباد قرار دارد.

جاهای دیدنی یزد در زمستان

جاهای دیدنی یزد در زمستان

دخمه های باستانی :

شهر یزد در گذشته و در زمان حکومت های ساسانی، اشکانی و ... از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار بوده است. این شهر به دلیل نزدیک بودن به پایتخت حکومت های وقت همواره مورد توجه حاکمان قرار می گرفته است. به همین دلیل امروزه شما می توانید آثار تاریخی بسیاری را در شهر یزد مشاهده فرمایید. دخمه های تاریخی یزد مثل دخمه چم تفت، دخمه شریف آباد و ... جزو قدیمی ترین اماکن باستانی موجود در این شهر می باشند. این دخمه در گذشته توسط زرتشتیان برای برگزاری آداب دینی مربوط به مردگان مورد استفاده قرار می گرفتند. در حال حاضر نیز سرپرستی این اماکن تاریخی به انجمن زرتشتیان یزد تعلق دارد.

مسجد جامع کبیر :

مسجد جامع کبیر نه تنها یکی از برترین جاهای دیدنی یزد در زمستان بلکه در دنیا می باشد. در حال حاضر از این مسجد تاریخی به عنوان یکی از شاهکار های معماری سنتی جها یاد می شود. مسجد جامع کبیر یزد دارای بلند ترین مناره های جهان می باشد. این مسجد با شکوه در مکان آتشگاه قدیمی ساسانیان و در قرن ششم هجری بنا نهاده شده است. ارتفاع مناره های این مسجد بی نظیر به بیش از ۵۲ متر می رسد. لازم به ذکر است که بخش های مختلفی در دوره صفوی به این مسجد اضافه شده است.

مسجد جامع فهرج :

مسجد جامع فهرج یکی از قدیمی ترین مساجد ایران و حتی دنیا می باشد که در استان یزد قرار دارد.این مسجد در نیمه اول قرن هجری در ایران بنا نهاده شده است. لازم به ذکر است که مسجد فهرج یزد تنها مسجد باقی مانده از قرن اول هجری می باشد که تا به امروز دست نخورده باقی مانده است. بازدید از این مسجد بی نظیر می تواند تداعی گر روز های برپایی دین اسلام در ایران باشد.

جاهای دیدنی یزد در زمستان

جاهای دیدنی یزد در زمستان

نخل چوبی :

نخل چوبی یک گزینه بسیار مناسب برای افرادی که به آداب، رسوم و فرهنگ اصیل شهر یزد علاقه مند هستند، می باشد. نخل چوبی میدان امیر چخماق بیش از ۴۵۰ سال قدمت داشته و تاریخ ساخت آن به زمان حکومت صفویان باز می گردد. این نخل اضلاعی با طول ۸.۵ متر می باشد. نخل چوبی یزد مجموعه ای بی نظیر از کنار هم قرار گرفتن چوب های تراشیده شده و تیر های چوبی بزرگ می باشد که شما میتوانید در تمامی فصول سال از آن بازدید نمایید. یزدی ها هرساله در مراسم سوگواری امام حسین (ع) از این نخل تاریخی استفاده می کنند.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه جاهای دیدنی یزد در زمستان به دست آورده باشید و از آن ها در هنگام سفر به این استان توریستی استفاده نمایید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    0 0
    باسلام یزد از نظر پزشکی پزشکان خوبی دارد و شهر خوب و جذابی هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید