۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 55389709

ما در این مقاله بهترین جاهای دیدنی یزد و کرمان را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید از آن ها بازدید فرمایید.

جاهای دیدنی یزد و کرمان

سلام نو-سرویس گردشگری: استان های یزد و کرمان همواره جزو استان هایی هستند که مورد توجه توریستان و گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرند. این استان های مرکزی به دلیل آب و هوا گرم و خشک خود معمولا در فصولی مثل بهار و پاییز بسیار شلوغ تر از فصل تابستان می باشند. با این حال شما می توانید برای بازدید از اغلب جاذبه های توریستی شهر های فوق در تمام فصول سال به ان ها سفر کنید. ما در این مقاله بهترین جاهای دیدنی یزد و کرمان را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید از آن ها بازدید فرمایید.

معرفی برترین جاهای دیدنی یزد و کرمان :

مسجد جامع یزد :

مسجد جامع بی شک یکی از برترین جاهای دیدنی یزد و کرمان است که شما می توانید از آن بازدید فرمایید. این مسجد با شکوه مظهر قدرت معماری ایرانی اسلامی می باشد که دارای گنبد ها و گلدسته های بسیار زیبایی می باشد. بازدید از مسجد جامع یزد برای تمامی توریستان و گردشگران کاملا رایگان است و شما می توانید به راحتی از این جاذبه تاریخی بازدید نمایید. لازم به ذکر است که این مسجد حدود ۹۰۰ سال قدمت داشته و دوره های مختلف و متنوعی از تاریخ شهر یزد را به خود دیده است.

ارگ بم :

در هنگام معرفی جاهای دیدنی یزد و کرمان، نمی توان از ارگ بم چشم پوشی کرد. ارگ بم بی شک یکی از جذاب ترین جاذبه های تاریخی تمام ایران می باشد که از شکوه و عظمت بسیار قابل توجهی برخوردار است. ارگ بم به عنوان بزرگ ترین ارگ خشتی جهان توسط سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. با این حال بخش های عمده ای این جاذبه تاریخی در اثر سلسله ویران و مجددا بازسازی شده اند.

قلعه دختر :

قلعه دختر که با نام هایی مثل آتشکده آناهیتا، قلعه کهنه و ... نیز شناخته می شود، یکی از قدیمی ترین قلعه های ایران است که در استان کرمان قرار گرفته است. قدمت این قلعه تاریخی به زمان سکونت ماد ها در این منطقه باز می گردد. استان کرمان به دلیل واقع شدن در بخش مرکزی ایران، مورد توجه حکومت های باستانی بسیاری بوده است. قلعه دختر کرمان یکی از بنا های تاریخی مرموز این استان می باشد که تا به امروز مورد بررسی باستان شناسان قرار نگرفته است.

جاهای دیدنی یزد و کرمان

زندان اسکندر :

زندان اسکندر یکی دیگر از جاذبه های استان یزد می باشد که هنگام آشنایی با جاهای دیدنی یزد و کرمان با آن مواجه می شویم. این مکان تاریخی با نام مدرسه ضیائیه نیز در بین توریستان مشهور می باشد و در محله فهادان یزد قرار گرفته است. قدمت این زندان تاریخی به قرن هفتم باز می گردد. معماران وقت کرمان برای ساخت این مکان تنها از خشت خام استفاده کرده اند و هیچ گونه کاشی کاری و ... دیگری در آن مشاهده نمی شود. گفته می شود که این زندان تاریخی به دستور اسکندر مقدونی و در زمان حمله آن به ایران ساخته شده است.

بقعه دوازده امام :

بعد بررسی زندان اسکندر، نوبت به معرفی بقعه دوازده امام می رسد. این بقعه در نزدیکی زندان واقع شده و دومین گنبد تاریخی شناسنامه دار در ایران می باشد. قدمت این مکان تاریخی به زمان حکومت سلجوقیان و قرن پنجم هجری باز می گردد. این بقعه در مکان یکی از آتشکده های دوران ساسانی ساخته شده است. درون این بنای تاریخی شما می توانید هنر معماری متعلق به ایلخانی ها را مشاهده فرمایید. همچنین درون این بنا کتیبه هایی وجود دارد که بر روی آن ها آیاتی از قرآن به زبان کوفی نوشته شده است.

مجموعه ابراهیم خان :

ابراهیم خان یکی از حاکمان عادل و خوشنام کرمان در زمان حکومت قاجار می باشد. ایشان در زمان حیات خود یک مجموعه ۴ هزار متری در شهر کرمان بنا کرده است تا بتواند رفاه و آرامش را برای ساکنان کرمان به ارمغان بیاورد. درون مجموعه ابراهیم خان کرمان شما می توانید بخش های مختلفی مثل مسجد؟ بازار، حمام، آب انبار، مدرسه و ... را مشاهده فرمایید. درون این مجموعه شما می توانید هنر معماری اصیل ایران را مشاهده فرمایید. زیرا برای ساخت بخش هایی از این مجموعه از روش هایی استفاده شده است که در زمان قاجار کمتر مورد توجه قرار داشتند و بسیار خاص می باشند.

جاهای دیدنی یزد و کرمان

جاهای دیدنی یزد و کرمان

ارگ راین :

ارگ راین سومین ارگ بزرگ خشتی جهان و یکی از بی نظیر ترین جاهای دیدنی یزد و کرمان می باشد. این ارگ در زمان حکومت ساسانیان و با روش معماری خاص ان ها ساخته شده است. معماری کلی ارگ دارای قالبی چهارگوش می باشد و ورودی قلعه نیز در بخش شرقی ان می باشد. در بخش های داخلی ارگ راین شما می توانید قسمت هایی مثل مدرسه؟ آتشکده، حاکم نشین، محل سکونت عموم و ... را مشاهده فرمایید.

حمام وکیل :

حمام وکیل بی شک یکی از شناخته شده ترین جاذبه های تاریخی متعلق به استان کرمان است. حمام وکیل کرمان به دلیل کاشی کاری بسیار مهیج و زیبای خود توانسته است از سایر حمام های تاریخی شهر کرمان و حتی ایران پیشی بگیرد. درون حمام وکیل آباد کرما امکانات رفاهی مختلفی مثل چایخانه، موزه و ... وجود دارد که شما می توانید از آن استفاده کنید.

جاهای دیدنی یزد و کرمان

جاهای دیدنی یزد و کرمان

کد خبرنگار: ۲۰
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حمیدرضا IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    0 2
    قلب و جانم فدای خاک شهرم بم
  • حامد از تبریز IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    1 3
    نیروی انتظامی لطفا به مساله اراذل کرمان رسیدگی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید