۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
کد خبر: 55389708

ما در این مقاله معروف ترین جاهای دیدنی یزد در پاییز را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید از آن ها بازدید فرمایید.

جاهای دیدنی یزد در پاییز

سلام نو-سرویس گردشگری: استان یزد به تنهایی به یکی از قطب های گردشگری کشور ایران تبدیل شده است. این استان همانند شیراز، اصفهان و ... دارای جاذبه های گردشگری بسیار متنوع و زیبایی می باشد و سالانه توریستان و گردشگران نسبتا قابل توجهی را به خود جلب می کند، شهر یزد داراری آب هوا گرم و کویری می باشد. به همین دلیل فصل پاییز یکی از بهترین فصول سال برای سفر به این شهر می باشد. در نتیجه ما در این مقاله بهترین جاهای دیدنی یزد در پاییز را به شما معرفی می کنیم تا در صورت سفر به این شهر زیبا از آنها بازدید فرمایید.

معرفی زیبا ترین جاهای دیدنی یزد در پاییز :

- کویر کاراکال :

شهر یزد به طور کلی در منطقه ای کویری و خشک قرار گرفته است. به همین دلیل شما می توانید کویر های خشک و پهناور مختلفی را در این استان مشاهده فرمایید. کویر کاراکال یکی از مشهور ترین کویر های استان یزد و بهترین جاهای دیدنی یزد در پاییز می باشد. کارکال در واقع نام گربه ای می باشد که در این کویر زندگی می کند. کویر کاراکال در نزدیکی روستایی به نام صادق آباد قرار گرفته است. در نتیجه برخی از افراد بومی منطقه از این مکان به نام کویر کاظم آباد یاد می کنند.

- روستای فهرج :‌

روستای فهرج بی شک یکی از برترین جاهای دیدنی یزد در پاییز می باشد که به شما توصیه می کنیم حتما از آن بازدید فرمایید. روستای فهرج در ۳۰ کیلومتری بخش شرقی شهر یزد و در میان کویر قرار گرفته است. فصل پاییز بهترین فصل برای سفر به این روستای دیدنی می باشد. روستای فهرج دارای پیشینه تاریخی بسیار غنی می باشد. به طوری که بررسی های انجام شده نشان میدهد قدمت این روستا به قبل از پیدایش اسلام باز میگردد. در این روستای فوق العاده شما می توانید مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری متنوعی را مشاهده فرمایید.

- شهرستان مهریز :

استان یزد دارای شهرستان های بسیار زیبا و ایده آلی برای سفر های گردشگری و توریستی می باشد. از مهم ترین شهرستان های این استان می توان به مهریز اشاره کرد. شهرستان مهریز در کنار شهر هایی همچون تفت و ... جزو بهترین جاهای دیدنی یزد در پاییز می باشد. شما می توانید جاذب های تاریخی، توریستی، طبیعی و ... مختلفی را در این شهر مشاهده فرمایید.

جاهای دیدنی یزد در پاییز

جاهای دیدنی یزد در پاییز

- روستای خرانق :

روستای خرانق یکی از خاص ترین و مهیج ترین روستا های تاریخی کشور می باشد. این روستا همواره جزو یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان یزد در تمام فصول سال از جمله فصل پاییز بوده است. به طوری که هنگام بررسی جاهای دیدنی یزد در پاییز نمی توان از آن چشم پوشی نمود. روستا خرانق حدود ۸۵ کیلومتر با شهر یزد فاصله داشته و آب و هوای نسبتا خنک تری نیز دارد. تحقیقات صورت گرفته نشان میدهد که روستای خرانق دارای حدود ۴۵۰۰ سال قدمت می باشد. به همین دلیل این روستا هرساله مورد بازدید گردشگران اروپایی و ... بسیاری قرار می گیرد.

- بافت تاریخی یزد :

بافت تاریخی یزد یک انتخاب ایده آل دیگر برای فصل پاییز می باشد. به طور کلی فصل پاییز دارای رنگ های نارنجی، زرد، قهوه ای و ... می باشد. بافت تاریخی یزد نیز دارای ظاهری کاهگلی می باشد. به همین دلیل در هنگام بازدید از بافت تاریخی یزد در فصل پاییز شما می توانید مناظر بسیار زیبا و هیجان انگیزی را مشاهده فرمایید. بافت تاریخی یزد در فصل پاییز، یک مکان بسیار ایده آل برای اموری مثل فیلم برداری، عکاسی و ... می باشد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر یزد در فصل پاییز، به هیچ عنوان از بافت تاریخی این شهر غافل نشوید.

- باغ های شهر یزد :

اغلب افراد جامعه گمان می کنند که استان یزد به دلیل آب و هوای گرم و خشک، فاقد هر گونه باغ یا طبیعت سر سبزی می باشد. اما این باور عام بسیار غلط و به دور از واقعیت می باشد. استان یزد دارای باغ های تاریخی، کشاورزی و ... بسیاری می باشد که هر کدام از آنها می توانند به عنوان یک جاذبه گردشگری مورد استفاده قرار گیرند. باغ های استان یزد در فصل پاییز دارای ظاهری بسیار جذاب و حال و هوای فوق العاده ای می باشند که می توانند به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شوند.

جاهای دیدنی یزد در پاییز

جاهای دیدنی یزد در پاییز

- کویر سیاه کوه :

کویر سیاه کوه یکی دیگر از مناسب ترین جاهای دیدنی یزد در پاییز است که در میان گردشگران خارجی و داخلی بسیار پرطرفدار می باشد. نحوه تشکیل قله ها و قرار گیری شن های این کویر بسیار خاص و زیبا می باشد. به همین دلیل از کویر سیاه کوه به عنوان یکی از مشهور ترین جاذبه های گردشگری و طبیعی استان یزد یاد می شود. کویر سیاه کوه دارای نقشه ای مانند هلال ماه می باشد که قله ی سیاه کوه در مرکز قوس هلالی آن قرار گرفته است. این کویر زیبا در ۴۰ کیلومتری شهر اردکان قرار گرفته است.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه جاهای دیدنی یزد در پاییز به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • غلام حسین امیدپناه IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    4 0
    کاش در مورد استان یزد فردی آگاه تر بیشتر از ظرفیت گردشگری استان از ابرکوه تا بافق واز خاتم تا اردکان توضیح میداد
  • عایرضا IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 0
    کویر کاراکال در شهرستان بافق قرار دارد
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    7 2
    توضیحات خیلی ناقص است وباعث سردرگمی می شود بهتر است فقط در شهر یزد گردش کنید واطراف نروید چون مسیر ها طولانی وراه بلد لازم است کویر بافق بسیار زیباست اما۱۰۰ کیلومتر با یزد فاصله دارد که بهتر است به کویر فهرج یا کویرهای اطراف یزد یا کوه ریگ مهریز بروید در مجموع بدون راهنما خوب نیست
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    بعنوان یک یزدی میگم که یزد هیچ جای جذابی نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید