۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
کد خبر: 55389674

جزیره کیش سالانه ۲ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند و جزیره هرمز مملو از جاذبه‌های طبیعی است از این رو با ما همراه باشید تا درباره فاصله کیش تا جزیره هرمز بدانیم.

فاصله کیش تا جزیره هرمز

سلام نو _ سرویس گردشگری: برای پیمودن فاصله کیش تا جزیره هرمز مسیر مستقیم و سرراست دریایی وجود ندارد و بایستی به بندرعباس و قشم رفت و در اصل یکی از این نقاط برای سفری مهیج و پر ماجرا به عنوان نقطه و مقصدی واسط شود. خوب می‌دانیم کیش جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری دارد و علاوه بر این جاذبه‌ها به دلیل تفریحات آبی و غیرآبی، مراکز خرید متعدد و هتل‌های با کیفیت مسافران داخلی و گردشگران خارجی پرشماری را پذیرا می‌شود، جزیره هرمز نیز با وجود وسعت ۴۲ کیلومتر مربعی خود طبیعت شگفت‌انگیزی دارد و رفتن از کیش به هرمز می‌تواند سفری به یاد ماندنی باشد.

نحوه رفتن از کیش تا جزیره هرمز؟

طی کردن فاصله کیش تا جزیره هرمز نیاز به ماجراجویی و انعطاف‌پذیری دارد، چرا که مسیر دریایی مشخص و مستقیمی بین این دو جزیره وجود ندارد و برای رفتن از کیش به هرمز لازم است تا ترکیبی از سفر دریایی - زمینی یا سفر هوایی- دریایی را تجربه کنیم. هر کدام‌یک از این شیوه‌های سفر به منحصر به فرد و جالب خواهند بود و انتخاب هر یک با توجه به علاقه، وقت و بودجه در نظر گرفته شده برای سفر ممکن می‌شود و گزینش نحوه جابه‌جایی از کیش به هرمز، به طور کامل به خواست و سلیقه مسافر بستگی دارد.

حالا که قرار است فاصله کیش تا جزیره هرمز طی شود، راجع به رفتن از کیش به بندرعباس یا قشم به عنوان مقصدهای میانی اطلاعات کامل‌تری کسب کنیم. در وهله اول نیاز است تا تصمیم بگیریم تمایل داریم از کیش تا هرمز را به صورت دریایی و زمینی طی کنیم یا به شکل هوایی – دریایی. برای رسیدن به هرمز از کیش آن هم به صورت دریایی – زمینی، بایستی در وهله اول به یکی از بندرهای چارک، لنگه و آفتاب در بندرعباس دسترسی پیدا کرد و مسافتی را در بندرعباس طی کرد و بعد از طریق دریا به هرمز رسید.

فاصله کیش تا جزیره هرمز

سفر با هواپیما برای فاصله کیش تا جزیره هرمز

برای پشت سر گذاشتن فاصله کیش تا جزیره هرمز یکی از بهترین حالت‌های ممکن استفاده از پرواز کیش-بندرعباس است. فاصله هوایی جزیره کیش تا بندرعباس ۲۳۴ کیلومتر است و در شرایط مطلوب آب‌وهوایی این مسافت ۱ ساعته پیموده می‌شود. بعد از رسیدن به فرودگاه بندرعباس نیاز است تا مسیری ۱۴.۴ کیلومتری از فرودگاه تا اسکله شهید حقانی بندرعباس از طریق زمینی و به وسیله تاکسی در حدود ۳۵ دقیقه طی شود و در نهایت از این اسکله به وسیله شناور به جزیره هرمز دسترسی پیدا کرد.

فاصله کیش تا جزیره هرمز با شناور و ماشین

می‌توان فاصله کیش تا جزیره هرمز را به وسیله شناور و ماشین طی کرد، به این صورت که از کیش با شناور به یکی از سه بندر چارک، لنگه یا آفتاب در بندرعباس رفت و که به ترتیب ۳۲، ۹۳ و ۱۸ کیلومتر با کیش فاصله دارند و بعد به وسیله ماشین خود را به بندر یا اسکله شهید حقانی بندرعباس رساند. از بندر آفتاب تا بندر شهید حقانی ۲۹۵ کیلومتر، از بندر چارک تا اسکله شهید حقانی ۲۶۱ کیلومتر و از بندر لنگه تا این اسکله ۱۷۳ کیلومتر است. پس از رسیدن به اسکله شهید حقانی نیاز است تا به وسیله شناورهای موجود در آن فاصله ۲۸ کیلومتری تا جزیره هرمز طی شود.

پیشنهاد می‌شود برای رفتن از کیش و رسیدن به بندرعباس به عنوان نقطه میانی، بندر چارک انتخاب شود به این علت که تردد به این بندر بیشتر از تردد به بندرهای لنگه و آفتاب است و چه بسا همین موضوع سبب شود تا بدون معطلی به بندرعباس سفر کرد و در ادامه از طریق آن به جزیره هرمز رسید.

فاصله کیش تا جزیره هرمز

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید