براساس گزارش مرکز آمار، ‌متوسط مبلغ اجاره‎ ماهانه نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦٠.٩ درصد افزایش داشته است.

وضعیت بازار مسکن در تهران / اجاره‌بها ۶۱ درصد گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، نتایج طرح گردآوری اطلاعات قیمت و اجاره مسکن نقاط شهری کشور در زمستان ۱۴۰۰ توسط مرکز آمار ‌اعلام شد.

به نقل از اقتصاد آنلاین؛ بر اساس نتایج طرح گردآوری اطلاعات قیمت و اجاره مسکن نقاط شهری کشور در زمستان ۱۴۰۰: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ١١۶٧١١ هزار ریال با میانگین مساحت ٢۴۵ مترمربع بوده است، که نسبت به فصل قبل، ۶,٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢۵.۴ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ١٢٧٩٧۵ هزار ریال با میانگین مساحت ١٠٧ مترمربع و متوسط عمر بنای ١٣ سال بوده است، که نسبت به فصل قبل، ٨,٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢۴.٨ درصد افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره‎ ماهانه به‌علاوه‎ سه درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کشور ٣۶٨۶٩۴ ریال با میانگین مساحت ١٠٣ مترمربع و متوسط عمر بنای ١۵ سال بوده است، که نسبت به فصل قبل ١۶,٣ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶٠.٩ درصد افزایش داشته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید