۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
کد خبر: 55389659

بندر لنگه در بندرعباس از نقاط پر تردد در جنوب ایران و جزیره هرمز به دلیل زیبایی حیرت‌انگیز شناخته می‌شوند، خوب است بدانیم فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز چقدر است.

فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز

سلام نو _ سرویس گردشگری: اگر شما نیز تمایل دارید بدانید فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز چه مقدار است و بعد از دیدن و گشت‌وگرد در نقاط مختلف جنوب از جمله کیش، بوشهر و بندرعباس دوست دارید خود را به بندر لنگه برسانید و از طریق این بندر به جزیره بی‌بدیل هرمز دست پیدا کنید و از شگفتی‌های این جزیره سرشار شوید، همین‌طور از جزئیات سفر از بندر لنگه تا جزیره هرمز بیشتر اطلاعات کسب کنید و برای ترکیب یک سفر زمینی و دریایی برنامه‌ریزی کنید، با ما همراه باشید.

فاصله بندر لنگه تا نزدیک‌ترین اسکله به جزیره هرمز

برای پیمودن فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز به صورت مستقیم شناوری وجود ندارد و بایستی از ترکیب سفر زمینی و دریایی برای رسیدن به جزیره زیبای هرمز استفاده کرد، به این شکل که از طریق خط ساحلی خلیج همیشه فارس و طی کردن مسافتی ۱۷۱ کیلومتری در مدت زمانی ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه‌ای به نزدیک‌ترین اسکله و بندر به جزیره هرمز یعنی بندر شهید حقانی رسید و یک سفر زمینی با مناظر کم‌نظیر در بندرعباس جذاب و دوست‌داشتنی تجربه کرد.

نحوه رسیدن به جزیره هرمز

توجه دارید که برای طی کردن فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز امکان استفاده از مسیر دریایی به شکل سرراست وجود ندارد و برای دسترسی به هرمز و بازدید از شگفتی‌های کم‌نظیر آن نیاز است تا فاصله بین بندر لنگه و بندر شهید حقانی که ۱۷۱ کیلومتر است را به صورت زمینی طی کرده و بعد از رسیدن به اسکله شهید حقانی توسط شناورهای موجود در این اسکله در ساعت‌های مشخص شده ۷:۰۰، ۹:۰۰، ۱۳:۰۰، ۱۷:۰۰ و ۲۱:۰۰ به جزیره هرمز با تمام زیبایی‌های منحصر به فرد آن رفت.

فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز
اسکله شهید حقانی

از اسکله شهید حقانی تا جزیره هرمز ۲۸ کیلومتر فاصله وجود دارد که به طور معمول حدود ۱ ساعت زمان نیاز است تا این مسافت دریایی به وسیله شناورها طی شود. پس در نظر داشته باشیم برای پیمودن فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز بایستی در وهله اول تا بندر شهید حقانی رفت و ۱۷۱ کیلومتر را به صورت زمینی طی کرد و در وهله دوم از اسکله شهید حقانی تا جزیره هرمز را به وسیله شناورهای موجود مسافتی ۲۸ کیلومتری را پیمود و با رسیدن به هرمز از یک مسیر زمینی- دریایی حسابی لذت برد.

نکات تکمیلی برای استفاده از شناورها به مقصد جزیره هرمز:

  • در حال حاضر امکان خرید آنلاین بلیط شناور به مقصد جزیره هرمز وجود ندارد و در صورت داشتن هر سؤالی می‌توان با شماره ۰۷۶۳۱۱۱ ارتباط گرفت.
  • هر پنج‌شنبه و جمعه به دلیل حجم بیشتر مسافر، شناورها در بندرعباس و جزیره هرمز هر ۰.۵ ساعت حرکت می‌کنند.
  • پیشنهاد می‌شود ۰.۵ ساعت قبل از ساعت حرکت شناور، در محل مسافرگیری حاضر باشید.
  • در صورتیکه کشتی مسافربری خود را از دست دادید، جای نگرانی نیست چرا که بلیط تهیه شده تا ۲۴ ساعت آینده اعتبار دارد و سوخت نمی‌شود.
  • برای خرید بلیط کشتی مسافربری، داشتن کد ملی لازم است.
  • مبلغ بلیط کشتی‌های مسافربری از بندر شهید حقانی تا جزیره هرمز در حال حاضر ۶۵.۰۰۰ تومان است.

گفتنی است که هرمز مملو از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری از جمله قلعه پرتغالی‌ها، ساحل سرخ، دره مجسمه‌ها، غار الهه نمک فیروزه‌ای، دره رنگین کمان، فرش خاکی قرمز، معدن خاک سرخ، غارهای دریایی، پرتگاه غروب و قصر بی‌بی گل است که گشت‌وگذار در هر یک از آن‌ها لذتی وصف نشدنی برای مسافر و گردشگر به ارمغان می‌آورد و مسیر چند ساعته که فاصله‌ای که مسافر از بندر لنگه تا جزیره هرمز طی کرده ارزش دیدن تمام این زیبایی‌ها را دارد.

فاصله بندر لنگه تا جزیره هرمز
ساحل سرخ هرمز
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید