۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر: 55389653

ما در این مقاله به دنبال پیدا کردن پاسخ سوال بهترین سوغات یزد چیست؟ می باشیم. در نتیجه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بهترین سوغات یزد چیست

شهر یزد یکی از توریستی ترین نقاط ایران و یکی از قطب های گردشگری کشور می باشد که از جاذبه های گردشگری و توریستی بسیاری برخوردار است. شهر یزد دارای تاریخچه بسیار غنی و قابل توجهی می باشد که سالانه توریستان بسیار قابل توجهی را به خود جلب می کند. این شهر علاوه بر موارد فوق دارای طیف مختلفی از سوغاتی ها نیز می باشد. برای مثال شما می توانید انواع شیرینی ها، نان ها، صنایع دستی و ... را از این شهر به عنوان سوغاتی خریداری نمایید. ما در این مقاله تعدادی از مشهور ترین سوغاتی های این شهر تاریخی را به شما معرفی خواهیم کرد. در نتیجه اگر می خواهید بدانید که بهترین سوغات یزد چیست، تا انتها همراه ما باشید.

بهترین سوغات یزد چیست ؟

-   قطاب :

قطاب، پاسخ سوال بهترین سوغات یزد چیست؟ برای بسیاری از توریستانی می باشد که به این شهر سفر می کنند. شیرینی قطاب مخصوص استان یزد بوده و یکی از شناخته شده ترین سوغاتی های این شهر می باشد. برای ساخت قطاب از بادام و هل استفاده می شود. به همین دلیل این شیرینی از ارزش غذایی بالا و طعم بی نظیری برخوردار است. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر زیبای یزد، حتما به سراغ امتحان این شیرینی بسیار خاص و منحصر به فرد بروید.

-   پشمک :

پشمک یکی دیگر از پرطرفدار ترین سوغاتی های شهر یزد می باشد. پشمک جزو خوراکی هایی می باشد که نه تنها در بین بزرگسالان بلکه در بین کودکان و نوجوانان نیز بسیار پرطرفدار می باشد. در حال حاضر شما می توانید انواع طعم های پشمک را در استان یزد پیدا و خریداری نمایید. این ماده غذایی در طعم ها و رنگ های مختلفی تولید شده و نظر بسیاری از توریستان را به خود جلب می کند. بررسی های انجام شده نشان میدهد که پشمک یزد در بین توریستان خارجی که به این شهر سفر می کنند نیز مشهور می باشد.

-   لوز :

از نظر بسیاری از توریستان شیرینی لوز، پاسخ سوال بهترین سوغات یزد چیست؟ می باشد. لوز یکی دیگر از شیرینی ها مشهور و سوغاتی های شهر یزد می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. این شیرینی علاوه بر شهر یزد در دیگر بخش های کشور نیز تولید می شود. اما لوز متعلق به شهر یزد از کیفیت و طعم متفاوتی برخوردار است. امروزه مردم خلاق شهر یزد توانسته اند که این شیرینی را در طعم های مختلفی تولید و به بازار عرضه کنند. به عنوان مثال شما می توانید شیرینی لوز را با طعم بادام، پسته و ... تهیه فرمایید.

بهترین سوغات یزد چیست

-   زیلوهای یزدی :

اگر می خواهید بدانید که از نظر صنایع دستی، بهترین سوغات یزد چیست؟ باید به سراغ زیلو های متعلق به این شهر بروید. شهر تاریخی میبد یکی از برجسته ترین شهر های استان یزد می باشد که از جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیاری برخوردار است. شهر میبد هنر تولید زیلو های سنتی را به بالاترین سطح ممکن رسانده است. به طوری که در سفرنامه های تاریخی شما می توانید آثار و شهرت زیلو بافی های مشهور این شهر را مشاهده فرمایید. زیلو های پنبه ای انتخابی بسیار مناسب برای شهر های گرم و کویری می باشند که می توانند شما را از گرمای تابستان دور کنند.

-   ترمه :

بی شک مهم ترین و شناخته شده ترین بخش صنایع دستی شهر یزد به تولید ترمه تعلق دارد. ترمه ها، حاصل فعالیت صنعت نساجی استان یزد می باشند. صنعت نساجی این استان جزو قدرتمندترین صنایع فعال در سطح کشور می باشد. برای ساخت ترمه های یزد شما به الیاف بسیار خاص و منحصر به فردی نیاز دارید. از مهم ترین ویژگی های این محصولات می تواند به طرح ها و نقوش ایرانی که بر روی ان ها نقش بسته اند اشاره کرد. این سوغاتی شهر یزد در سال های اخیر جنبه صادراتی پیدا کرده است و به بسیاری از کشور های دنیا صادر می گردد. لازم به ذکر است که قدمت تولید ترمه در شهر یزد به زمان حکومت صفویان باز می گردد.

بهترین سوغات یزد چیست

-   سفال و کاشی :

هنگام ارائه پاسخ برای سوال بهترین سوغات یزد چیست؟ نمی توان از سفال و کاشی یزد غافل شد. شهر یزد از نظر تولید صنایع دستی جزو برترین شهر های کشور می باشد که تنوع بسیاری بالایی نیز در این زمینه دارد. سفال و کاشی این شهر جزو شناخته شده ترین صنایع دستی یزد میباشد که در بین توریستان خارجی نیز بسیار محبوب می باشند. هنرمندان یزدی در سال های اخیر پیشرفت های بسیار چشمگیری در زمینه تولید این محصولات داشته اند و امروزه محصولات سفالی خود را با ظرافت و زیبایی بسیار خاصی تولید و به بازار وارد می کنند.

شهر یزد علاوه بر موارد فوق دارای سوغاتی های مختلف و متنوع دیگری نیز می باشد. به عنوان مثال از دیگر سوغاتی های متعلق به این استان می توان به شمد، شیرینی حاجی بادام، حلوه ارده و ... اشاره کرد. به طور کلی کیفیت اغلب سوغاتی های شهر یزد بسیار بالا بوده و به سختی می توان پاسخ سوال بهترین سوغات یزد چیست؟ را ارائه کرد.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 0
    توریستان!!!!!!؟؟؟؟؟
  • احسان IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 0
    بهترین سوغات یزد حلواارده اردکان با برند ممتاز حاجی احمدی میباشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید