۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
کد خبر: 55389652

در این مقاله شما را با تعدادی از بهترین جاهای دیدنی یزد در تابستان و تمامی ویژگی های آن ها آشنا خواهیم کرد.

برترین جاهای دیدنی یزد در تابستان

یزد یکی از توریستی ترین شهر های حال حاضر ایران است که با القاب مختلفی مثل شهر خانه های سنتی، شهر بادگیر ها و ... شناخته می شود. این شهر به دلیل قرار گرفتن در بخش مرکزی ایران در فصل تابستان دارای آب و هوای گرم و خشکی می باشد. اما با این حال شما می توانید از شهر یزد به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر های تابستانی خود استفاده نمایید. زیرا در این شهر جاذبه های توریستی و گردشگری بسیاری وجود دارد که در فصل تابستان نیز مهیج و قابل توجه می باشند. در ادامه شما را با تعدادی از جاهای دیدنی یزد در تابستان آشنا خواهیم کرد.

برترین جاهای دیدنی یزد در تابستان :

- باغ دولت آباد :

باغ دولت آباد بی شک یکی از برترین جاهای دیدنی یزد در تابستان می باشد. این باغ از نظر بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه توریست و گردشگری، یکی از خاص ترین باغ های ایران می باشد. در باغ دولت آباد شما می توانید یک فضای بسیار سرسبز و چشم نوار را در دل کویر گرم و سوزان مشاهده فرمایید. قدمت این باغ تاریخی به اواخر دوره افشاریان باز می گردد. در باغ دولت آباد شما می توانید بلند ترین بادگیر جهان با ارتفاع حدود ۳۴ متر را مشاهده فرمایید. بادگیری موجود در باغ سبب می شود تا هوای بخش داخلی باغ بسیار خنک و مطبوع باشد. به همین دلیل باغ دولت آباد به یکی از بهترین جاذبه های توریستی یزد در فصل تابستان تبدیل شده است.

- آتشکده زرتشتیان :

آتشکده زرتشتیان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و توریستی یزد برای فصل تابستان است. این مکان تاریخی که به نام آتشکده بهرام یا ورهرام نیز مشهور است در مرکز استان یزد قرار دارد. این مکان بی نظیر از بخش های مختلفی مثل باغ های سرسبز، ساختمان مرکزی و حیاطی بسیار بزرگ و زیبا تشکیل شده است. در داخل این آتشکده درختان سرو و کاج بلند قامتی وجود دارد که زیبایی آتشکده را دو چندان کرده اند. درون این آتشکده شما می توانید نگاره فروهر و سنگ نگاره های مختلفی را مشاهده فرمایید که با ظرافت و زیبایی بسیار منحصر به فردی ساخته شده اند.

خانه تهرانیها (هتل موزه فهادان) | سفر به یزد: سایت جامع گردشگری یزد | رزرو  هتل های یزد و تور یزد

جاهای دیدنی یزد در تابستان

- خانه تهرانی ها :

خانه تهرانی های یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی یزد در تابستان می باشد که به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به این شهر حتما از آن بازدید فرمایید. خانه تهرانی ها متعلق به یکی از تجار قدیمی ساکن یزد می باشد که بیش از ۲۵۰ سال قدمت دارد. درون این خانه شما می تواند هنر معماری، کاشی کاری و ... اصیل ایرانی را مشاهده فرمایید. خانه تهرانی با دقت، ظرافت و زیبایی بسیار خاصی ساخته شده است. به همین دلیل در دهه های گذشته از این خانه به عنوان محل کنسولگری بسیاری از کشورهای اروپایی استفاده می شد. خانه تهرانی از چند بخش مختلف و متنوع شامل حیاط اصلی، نارنجستان، بادگیر ها، چاه خانه، سرداب، عمارت کلاه فرنگی، پشت بام و ... تشکیل شده است.

- بوستان ناجی :

بوستان ناجی یکی از جاهای دیدنی یزد در تابستان می باشد که می توانید از آن به عنوان یک محل استراحت ایده آل نیز استفاده نمایید. این باغ بزرگ دارای بخش های مختلفی می باشد که گردشگران و توریست هایی که به استان یزد سفر کرده اند می توانند از بخش های مختلف آن استفاده نمایند. درون این باغ شما می توانید از ساختمان مرکزی، بادگیر ها، اتاق های مرکزی و ... بازدید و استفاده فرمایید. قدمت بوستان ناجی به دوران قاجار باز می گردد. این عمارت از املاک شخصی خانواده ناجی بوده است که به شهرداری اهدا و پس از بازسازی به عنوان یک جاذبه گردشگری فعالیت می کند.

جاهای دیدنی یزد در تابستان

- موزه آب :

موزه آب یکی از برترین موزه های موجود در استان یزد می باشد که هر ساله توریستان و گردشگران بسیار قابل توجهی را به خود جذب می کند. این موزه در سال ۱۳۷۹ و همزمان با همایش بین المللی قنات افتتاح گردید. این موزه در خانه کلاهدوز ها با مساحتی حدود ۷۲۰ متر مربع بنا گردیده است. شما می توانید برای شناخت تجهیزات سنتی حفر چاه، ابزار اندازه گیری آب در گذشته، وسایل تامین آب شهری، ظروف نگهداری آب تاریخی و ... به این موزه مراجعه فرمایید. لازم به ذکر است که دسترسی موزه آب یزد به سایر جاذبه های گردشگری یزد مثل بازار مسگرها نیز مناسب می باشد.

- ساباط :

ساباط کلمه ای است که برای توصیف کوچه های سرپوشیده استفاده می شود. ساباط یا راهرو های تاریخی یزد یکی از بهترین جاهای دیدنی یزد در تابستان می باشند. در فصل تابستان که گرمای کویری استان یزد برای خیلی از توریستان آزار دهنده می باشد، شما می توانید به سراغ بازدید از ساباط شهر یزد بروید. به عبارت بهتر شما می توانید در زیر سایه ساباط قرار گرفته و از قدم زدن در کوچه های تاریخی و سنتی یزد لذت ببرید. به شما توصیه می کنیم اگر به بافت سنتی و تاریخی استان یزد علاقه مند هستید، قدم زدن در زیر ساباط را تجربه نمایید.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در حوزه جاهای دیدنی یزد در تابستان به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید