به گفته یک متخصص طب سنتی، عدم رعایت ترتیب غذاخوردن و خواب ناکافی به سلامت کبد آسیب می‌زند.

بلایی که مصرف ترشی‌ها بر سر کبد می‌ آورد!

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، ناصر رضایی پور دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره راه‌های نگاهداشت سلامت کبد اظهار داشت: خوردن شیرینی با شکم سیر به کبد آسیب می‌رساند.

به گفته وی برهم خوری و با هم خوری از زیان‌بارترین کارهایی است که به آسیب وارد می‌کند و رعایت ترتیب غذا خوردن بسیار مهم است و یکی از اصول اساسی حفظ سلامتی است.

مضرات نوشیدن آب بعد از حمام و ورزش

این دستیار تخصصی طب سنتی ادامه داد: نوشیدن آب در حالت ناشتا، بعد از ورزش، بعد از اعمال جنسی و بعد از حمام به شدت به کبد آسیب وارد می‌کند چرا که این اعمال اندام‌های بدن از جمله کبد را گرم می‌کند و اعضا اشتیاقشان به مصرف آب زیاد است، در صورت مصرف آب کبد آب را سریع جذب می‌کند که این عمل موجب سرد شدن کبد می‌شود و اگر مداومت به مصرف آب در این زمان‌ها شود، کبد چرب بروز پیدا می‌کند.

رضایی پور بیان داشت: مصرف ترشی‌ها مانند سرکه، آبغوره خانگی، ترشی‌جات ، مصرف ماست، دوغ، خیار، کدو و نوشیدن آب سرد بدون رعایت استفاده از مصلحات آنها کبد را به سمت چرب شدن پیش می‌برد و بهتر است که در مصرف این مواد غذایی احتیاط صورت گیرد؛ ماست و دوغ را با مصلحشان نعناع یا آویشن مصرف کرد.

یبوست و خواب ناکافی از علل بروز کبد چرب است

وی با بیان اینکه ورزش کردن با شکم خالی به شدت مضر است، یادآور شد: یبوست، خواب ناکافی، عدم فعالیت بدنی، مصرف الکل از علل بروز کبد چرب است.

خواب زود هنگام شبانه بسیار برای سلامت کبد مفید است

این دستیار تخصصی طب سنتی عنوان کرد: خواب زود هنگام شبانه بسیار برای سلامت کبد مفید است و توصیه می‌شود که قبل از نیمه شب افراد بخوابد و قبل از طلوع آفتاب بیدار شوند. رضایی پور خاطرنشان کرد: خواب روز بسیار برای کبد مضر است و موجب تیرگی رنگ چهره، نقص ایمنی، فساد هضم، بدبویی دهان، صرع، فلج و تضعیف سیستم گوارش می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید