خبرگزاری فارس در گزارشی درباره تجمعات اعتراضی در استان کردستان پس از ماجرای مرگ مهسا امینی از شب آرام شهرهای کردستان پس از ۳ روز اعتراض خبر داد.

جزییات جدید از تجمعات اعتراضی در کردستان / ماجرای کشته شدن ۳ نفر در استان کردستان چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، در حالیکه از روز شنبه اعتراضات مردمی به مرگ مهسا امینی در شهرهای کردستان آغاز شده بود، امشب تمامی شهرهای استان آرام بود و مورد خاص اعتراضی پیش نیامد.

به دنبال مرگ مهسا امینی دختر ۲۲ ساله سقزی و تدفین آن در آرامستان آیچی سقز، تجمعاتی غیرقانونی در سقز شکل گرفت و شعارهای ساختارشکنانه‌ای علیه مسوولان سر دادند.

دامنه این اعتراضات به شهرهای سنندج، مریوان، دیواندره و کامیاران و پس از آن به سایر شهرهای کردستان کشیده شد.

سنندج دیروز شاهد بیشترین ناآرامی و تجمعات غیرقانونی بود، تعداد افرادی که در تجمعات حضور داشتند جدای از سردادن شعارهای ساختارشکنانه، به سمت نیروهای امنیتی و انتظامی سنگ و اشیایی را پرتاپ می‌کردند و موجب شکستن شیشه برخی خودروهای شخصی شدند که در نهایت با دخالت پلیس و با استفاده از گاز اشک‌آور این قضایا جمع شد.

روز گذشته همچنین سه نفر در جریان اعتراضات مردمی کشته شد که بنا به گفته استاندار کردستان، برای کشتن این افراد از سلاح‌هایی استفاده شده که نیروهای انتظامی و ضدشورش استان در اختیار نداشتند و این در راستای پروژه کشته‌سازی دشمنان است تا آن را به نظام نسبت دهند.

امروز با حضور گسترده نیروی پلیس، تمامی شهرهای کردستان آرام بود و جز سنندج که در دو نقطه شریف‌آباد و چهار راه انقلاب دو تجمع ۳۰، ۴۰ نفره شکل گرفت، در هیچ شهری تجمع وجود نداشت و کردستان شب آرامی را سپری کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید