طبق گفته محققان چینی این کشور می تواند از سال ۲۰۲۵ پرتاب موشک های گردشگری فضایی تجاری به کره ماه آغاز می شود و این سفر لاکچری چیزی حدود ۱۳ میلیارد هزینه برای افراد دربر دارد.

هزینه سفر ماه به چقدر است؟ + سفر لاکچری به کره ماه / فیلم
به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، یانگ یی چیانگ، مدیر مرکز علوم و فناوری پرواز هوافضا آکادمی علوم چین، در گفتگو با خبرگزاری دولتی گلوبال تایمز، گفت که چین وارد عصر جدیدی از پروازهای فضایی شده است و در سال ۲۰۲۵ سفرهای فضایی را برای گردشگران آغاز خواهد کرد. هزینه این سفرها ۲ تا ۳ میلیون یوان (۲۸۵۰۰۰ تا ۴۲۸۰۰۰ دلار) برای هر نفر خواهد بود.

یی چیانگ همچنین صنعت فضایی چین را با صنعت فضایی ایالات متحده مقایسه کرد و گفت که انتظار دارد این کشور "در ۱۰ سال آینده به سطح توسعه ایالات متحده برسد."

صنعت فضایی تجاری در ایالات متحده در دهه گذشته با ظهور شرکت هایی مانند SpaceX، Blue Origin و Virgin Galactic دستخوش تحول اساسی شده است.

۴ آگوست، موشک نیو شپرد Blue Origin در مجموع ۳۲ مسافر را به فضا فرستاده بود که مشتریانی از جمله جف بزوس مالک شرکت به همراه بازیگر ویلیام شاتنر و بازیکن سابق فوتبال مایکل استراهان در آن حضور داشتند.

گردشگری فضایی هنوز یک صنعت نوپا با دسترسی محدود به خارج برای افراد ثروتمند است، یک صندلی در هواپیمای فضایی VSS Unity شرکت ویرجین گالاکتیک حدود ۴۵۰۰۰۰ دلار قیمت دارد. با این حال، ممکن است در آینده قابل دسترسی تر شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید