۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 55389542

بنابر گفته مسئولان سازمان لیگ باتوجه به برنامه مشخصی از تاریخ نهم مهرماه پیش از فیفادی جاری، مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران از سر گرفته می‌شود.

چالش‌های جام جهانی و لیگ برتر

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، مسابقات هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در تاریخ نوزدهم شهریورماه به پایان رسید و به مناسبت فرا رسیدن فیفادی ماه سپتامبر، تعطیلات آغاز شد.

مطابق اعلام مسئولان سازمان لیگ پیش از فیفادی جاری، ادامه مسابقات از تاریخ نهم مهرماه از سر گرفته می‌شود.

با توجه به اینکه تاریخ شروع مشخص است اما علامت سوال‌هایی وجود دارد.

۱. چند هفته از مسابقات لیگ برگزار می‌شود؟

به دنبال برگزاری جلسه کارلوس کی روش، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال پیش از اعزام شاگردانش به اردوی اتریش با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ، برنامه‌ای که مدنظر بود دستخوش تغییرات شده است.

سازمان لیگ پیش‌تر اعلام کرده بود حداقل نیم فصل را تا پیش از فرا رسیدن جام جهانی قطر برگزار می‌کند اما این امر میسر نیست.

طبق اعلام سهیل مهدی، سه الی چهار هفته از لیگ برتر قرار است قبل از جام جهانی قطر برگزار شود. لیگ برتر به نوعی پیگیری می‌شود تا برنامه‌های آماده سازی کارلوس کی روش هم ضربه‌ای به لیگ برتر وارد نکند.

سهیل مهدی درباره برنامه لیگ پیش از جام جهانی گفت: «در جلسات با کارلوس کی روش، لژیونرها هفته آخر منتهی به جام جهانی می‌توانند به تیم ملی ملحق شوند پس برگزاری اردوی بلند مدت برای تیم ملی مفید نبود. دو سه برنامه گمانه زنی شد که قرار شد به غیر از هفته هفتم، هفته هشتم تا دوازدهم، البته هفته دوازدهم تقریبی است چون یک روز قبل از آغاز اردوی تیم ملی است، ولی قطعا هفته هشتم تا یازدهم روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار شود.

هر هفته پنج شنبه جمعه بازی لیگ را با گشایش بیشتر و فشردگی کمتر داریم. بازیکنان ملی پوش داخلی دو روز پس از مسابقه را کمپ تیم‌های ملی در کنار کادرفنی تیم ملی هستند و سه روز باقی مانده را برای کارهای تاکتیکی به تیم خودشان ملحق می‌شوند.»

۲. چه زمانی دربی برگزار می‌شود؟

قبل از شروع مسابقات لیگ برتر مقرر شده بود تا جام جهانی، هفته پانزدهم برگزار شود اما این امر میسر نمی‌شود.

تکلیف بازی‌های هفته دوازدهم اکنون به صورت کامل مشخص نیست. اگر تیم ملی خواستار برگزاری اردو در امارات باشد، مسابقه هفته دوازدهم قطعا پیش از جام جهانی برگزار نمی‌شود. به همین دلیل برگزاری مسابقه حساس دربی به بعد از آذرماه و پایان جام جهانی قطر موکول می‌شود.

۳. سرنوشت سوپرکاپ چه می‌شود؟

مسابقه بین تیم‌های استقلال تهران و نساجی مازندران قرار بود در نیم فصل برگزار شود. درحالیکه نیم فصل به بعد از جام جهانی موکول شده باید منتظر اعلام برنامه رقابت‌ها تا نیم فصل باشیم و آن زمان محل و موعد برگزاری بازی بین قهرمان فصل گذشته لیگ و قهرمان فصل پیش جام حذفی مشخص می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید