یکی از تفریحات بسیار عالی جزیره کیش گشت و گذار در آب های نیلگون خلیج فارس با کشتی های تفریحی است. کشتی های تفریحی در نوع گوناگون شبانه، آکواریوم و قایق های کف شیشه ای علاقه مندان به گشت و گذار را پذیرایی می کنند.

محبوب ترین جاهای تفریحی کیش و قشم را بیشتر بشناسید

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به شما علاقمند به سفر پرطرفدارترین جاهای تفریحی کیش و قشم معرفی کنیم. پس ار برنامه سفر به جزیره های محبوب کیش و قشم در فصل پاییز یا زمستان دارید شک نکنید که این مقاله میتواند برای شما مفید باشد.چون علاوه بر اینکه مکان های تفریحی که در این مقاله سعی کرده ایم به شما معرفی از جدیدترین جاهای دیدنی کیش و قشم نیز به حساب می آیند. پس با ما همراه باشید

بهترین مکان های دیدنی قشم

قبل از معرفی بهترین مکان های تفریحی قشم بهتر است که مختصری نیز درباره تاریخچه این جزیره بدانید. قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است. این تنها مشخصه این جزیره زیبا نیست. بلکه به جرات می توان گفت که جزیره قشم جزیره شگفتی هاست. قشم با طبیعت شگفت انگیزش یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران می باشد، قشم علاوه بر مراکز خرید متعدد دارای جاهای دیدنی بسیاری نیز می باشد . جزیره قشم به‌دلیل داشتن غارها، جنگل‌ها، دره‌ها، سواحل زیبا و مراکز خرید مختلف یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران الخصوص در فصل پاییز و زمستان است.

دره ستارگان

دره ستارگان از مشهورترین عجایب هفت‌ گانه قشم به شمار می‌رود که در فهرست آثار ملی و میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این دره یکی از  پدیده‌های منحصربه‌ فرد زمین‌ شناسی است که با قدمتی بیش از دو میلیون سال، هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند. دره ستارگان یکی از جاذبه‌ های اسرارآمیز و جالبی است که شامل مخروط‌ های نوک‌تیز، ستون‌ های عظیم و دیواره‌ های بلند می‌شود. این پدیده طبیعی در اثر فرسایش ناشی از رگبارهای فصلی، آب‌ های سطحی و تندبادها شکل گرفته‌ است و وجود لایه و حفره‌های متعدد در درون هر ستون این دره سبب می‌شود تا هوا به‌راحتی به درون آن‌ ها نفوذ کند.

محبوب ترین جاهای تفریحی کیش و قشم را بیشتر بشناسید

جزیره هنگام

از جزایر بکر و جاهای دیدنی قشم میباشد که اگر بتوانید یک روز صبح زود به انجا بروید میتوانید از بازی و شنا وسر و صدای دلفین ها با یکدیگر لذت برده و انها را تماشا کنید که در نزدیکی ساحل امده و مشغول شنا و بازیگوشی در اب های خلیج فارس هستند .جزیره هنگام دارای گونه های خاص جانوری میباشد که یکی از انها اهو های ناز و دیگری لاک پشت های این جزیره میباشند .لاک پشت های پوزه عقابی گونه های خاص از لاک پشت ها هستند که فقط در پنج منطقه ب های دنیا زندگی میکنند .امروزه نسل انها به شدت در معرض خطر قرار داشته و از انها در نواحی قشم و کیش محاظت میشود .این لاک پشت ها در نیمه دوم اسفند ماه تا اردیبهشت ماه شروع به تخم گذاری میکنند و به دنبال جاهای ارام و امن برای این کار میروند از این رو جزیره های قشم را برای تخم گذاری انتخاب میکنند و میتوانید در جزیره نگان انها و تالاششان را برای تخم گذاری و شنا کردن انها را تماشا کرده و نام این لاک پشت ها چون پوزه شان به منقار عقاب شباهت دارد پوزه عقابی مشهور شده است .و انها غذای خود را از لا به لای مرجان های دریایی جزیره قشم و کیش بیرون میکشند و به همین دلیل پوزه منقاری شکل دارند .

رستوران قلعه قشم

رستوران قلعه قشم یکی از بهترین رستوران های لاکچری قشم می باشد که موقع غذا خوردن می توانید دریا را تماشا کنید.  این رستوران توسط یک زن و شوهر محلی دایر شده و شما می توانید لذت خوردن انواع غذاهای دریایی از جمله کوسه، میگو، ماهی مرکب و قلیه ماهی را در آنجا تجربه کنید. همجواری این رستوران با قلعه پرتقالی ها از دیگر ویژگی های رستوران محلی قلعه است.

نمای رو به دریای این رستوران مطمئنا لذت غذا را برای شما دو چندان می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید در داخل یا در خارج از رستوران غذا را میل کنید. منوی این رستوران بسته به صید روزانه تغییر می‌کند، بنابراین هر روز باید منتظر یک منو یا یک سوپرایز باشید، در ضمن حتی ممکن است ساعت کار رستوران را نیز تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از رفتن حتما با رستوران تماس بگیرید.

جزیره زیبای کیش

یکی از پرطرف دارترین مقاصد گردشگری در ایران جزیره کیش می باشد که سالانه پذیرای گردشگران زیادی از مناطق مختلف کشور و خارج از کشور می باشد. جزیره کیش دارای مکانهای تاریخی و مکانهای مدرن گردشگری میباشد که در سفر به این جزیره می توانید از آنها بازدید کنید. جزیره به عنوان چهارمین مقصد گردشگری در جنوب غرب آسیا از سوی سازمان گردشگری اعلام شده‌ است.

تله کابین میکا مال

تله کابین میکا مال یکی از جدیدترین مکان های تفریحی کیش می باشد که در سال ۱۳۹۹ افتتاح شده است و چشم اندازی زیبا به خیلخ فارس دارد . تله کابین کیش توسط یک شرکت سوئیسی بنام هلدینگ bmf طراحی و ساخت شده است. این شرکت یکی از خوش سابقه ترین شرکتها در زمینه طراحی و ساخت دستگاهی شهربازی و تله کابین است که با استاندارهای روز جهانی تله کابین میکا مال کیش را طراحی و ساخته است پس با خیالی آسوده میتوانید از این تله کابین استفاده کنید . این تله کابین دارای کابین های لاگچری و معمولی است که میتوانید باتوجه به بودجه خود بلیط این تله کابین را تهیه کنید

کشتی های تفریحی

یکی از تفریحات بسیار عالی جزیره کیش گشت و گذار در آب های نیلگون خلیج فارس با کشتی های تفریحی است. کشتی های تفریحی در نوع گوناگون شبانه، آکواریوم و قایق های کف شیشه ای علاقه مندان به گشت و گذار را پذیرایی می کنند.گشت دریایی کشتی های تفریحی شبانه در آب های اطراف جزیره کیش معمولا از ساعت ۲۱ آغاز شده و تا ساعت یک بامداد در سانس های دو ساعته ادامه دارد. این گشت ها به همراه پذیرایی از مهمانان، سرو شام در رستوران کشتی همراه با موزیک زنده، جنگ شادی، برنامه های شاد و مهیج، قرعه کشی و اهدای جوایز می باشد.

تور سافاری کیش

به احتمال زیاد نامش را بارها شنیده باشید؛ تفریحِ پر هیجان و محبوبی که پایش به کیش هم رسیده است. چندین سال است که گردشگران جزیره کیش علاوه بر آن که طعم تفریحات آبی و دریایی را می چشند، می توانند روی زمین و هوا هم تفریح کنند که یکی از بهترین و محبوب ترین این تفریحات سافاری کیش است. این تفریح که باید برای تجربه کردنش به مجموعه پارس سافاری بروید، دقایق فراموش نشدنی ای از سرعت و لذت را برایتان خواهد ساخت

محبوب ترین جاهای تفریحی کیش و قشم را بیشتر بشناسید

سخن آخر

اگر علاقمند به سفر در فصل پاییز و زمستان هستید شک نکنید که سفر به جنوب کشور با آب و هوای مناسب میتواند بهترین گزینه برای سفر باشد، اما انتخاب مکان سفر میتواند کمی مشکل باشد به دلیل اینکه جنوب ایران پر است از جاذبه های طبیعی و گردشگری که پرطرفدارترین مقاصد سفر جزیره های زیبای کیش و قشم و شهر ساحلی چابهار است. در مقالات بعدی که قرار است در مجله گردشگری تاپ تراول منتشر شود به معرفی بهترین جاهای دیدنی چابهار خواهیم پرداخت پس حتما سری به این مجله گردشگری بزنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید