۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 55389414

استان بوشهر و جزیره هرمز دو تا از زیباترین نقاط جنوب ایران به شمار می‌آیند و برخی تمایل دارند بدانند فاصله بوشهر تا جزیره هرمز چقدر است.

فاصله بوشهر تا جزیره هرمز

سلام نو _ سرویس گردشگری: مهم است بدانیم فاصله بوشهر تا جزیره هرمز چقدر است و امکان سفر از بوشهر جذاب و دیدنی به جزیره هرمز شگفت‌انگیز وجود دارد یا خیر. لازم به ذکر است که امکان سفر از هر نقطه ایران عزیزمان به نقطه دیگر آن وجود دارد و در ارتباط با سفر از بوشهر تا جزیره هرمز بهتر است بدانیم که مسیر و جاده سرراست و همین‌طور پرواز مستقیم بین این دو نقطه وجود ندارد برای طی کردن فاصله این دو نقطه گردشگری مثال‌زدنی بایستی از بوشهر از طریق جاده ساحلی خلیج همیشه فارس یا با پرواز به بندرعباس رفت و از آن‌جا به جزیره هرمز دسترسی پیدا کرد.

پیمودن فاصله بوشهر تا جزیره هرمز زمینی

طی کردن فاصله بوشهر تا جزیره هرمز به صورت زمینی نیازمند همسفران منعطف و علاقه به جاده است، چرا که یک سفر طولانی در حاشیه خلیج همیشه فارس پیش روی است. با توجه به اینکه از بوشهر تا هرمز مسیر مستقیمی وجود ندارد، بایستی برای پیمودن این فاصله به بندر شهید حقانی بندرعباس رفت و بعد توسط شناورهای حاضر در این بندر به جزیره هرمز دسترسی پیدا کرد. مسافت بین بوشهر تا بندر شهید حقانی بندرعباس در صورت استفاده از خط ساحلی خلیج همیشه فارس ۷۲۶ کیلومتر است.

پیمودن این مسافت حدود ۹ ساعت و ۱۵ دقیقه زمان می‌برد، در صورتیکه این تمایل وجود داشته باشد که از مسیر کوتاه‌تری استفاده شود می‌توان بیشتر مسیر را در جاده شماره ۶۷ طی کرد و در این حالت فاصله بوشهر تا بندر شهید حقانی بندرعباس ۷۱۹ کیلومتر است و تفاوت چندانی با پیشنهاد قبلی به لحاظ زمانی وجود ندارد. با رسیدن به اسکله یا بندر شهید حقانی نیاز است تا فاصله ۲۸ کیلومتری بین این بندر و جزیره هرمز در حدود ۱ ساعت طی شود و بر خاک بی‌نظیر این جزیره قدم گذاشت.

فاصله بوشهر تا جزیره هرمز

فاصله هوایی بوشهر تا جزیره هرمز

از بوشهر تا هرمز پرواز مستقیم نیست و برای طی کردن فاصله بوشهر تا جزیره هرمز بایستی به بندرعباس که همیشه آغوش باز برای مسافران و گردشگران دارد، رفت. مسافت هوایی بین بوشهر تا بندرعباس ۵۶۸ کیلومتر است و به طور معمول مدت زمان پرواز بین این دو نقطه در شرایط آب‌وهوایی مطلوب به ۵۰ دقیقه می‌رسد. پس از رسیدن به فرودگاه بندرعباس لازم است تا با تاکسی ۱۴.۴ کیلومتر را در بیشترین حالت در ۳۵ دقیقه طی کرده و به بندر شهید حقانی رفته و در نهایت از این بندر به وسیله شناورها به جزیره هرمز پر از شگفتی دسترسی پیدا کرد.

پرواز از بوشهر به بندرعباس در حال حاضر هزینه‌ای حدود ۷۰۰.۰۰۰ تومانی دارد و این مبلغ با توجه به مسافتی که از بوشهر تا بندرعباس در سفر زمینی باید طی شود بسیار معقول به نظر می‌رسد. اگر بودجه و بازه زمانی که برای سفر در نظر گرفته‌اید امکان سفر هوایی از بوشهر تا بندرعباس را به شما می‌دهد بی‌شک مقرون به صرفه است که از طریق پرواز خود را به بندرعباس برسانید و بعد از آن به وسیله شناورهای موجود در اسکله شهید حقانی به جزیره هرمز بروید و محو زیبایی‌ها و شگفتی‌های این جزیره کوچک و پر رمز و راز بشوید. شناورهای تندرو هر روز در ساعت‌های ۷:۰۰، ۹:۰۰، ۱۳:۰۰، ۱۷:۰۰ و ۲۱:۰۰ بندر حقانی را به مقصد بندر جزیره هرمز ترک می‌کنند.

پیشنهاد می‌شود ۳۰ دقیقه قبل از ساعت حرکت، در محل مسافرگیری حضور داشته باشید و برای خرید بلیط شناور که مبلغی ۶۵.۰۰۰ تومانی دارد، داشتن کد ملی ضروری است. نکته مهم این که امکان دارد کشتی مسافربری را به دلیلی از دست بدهید، اما جای نگرانی وجود ندارد چون بلیط تهیه شده تا ۲۴ ساعت اعتبار دارد.

فاصله بوشهر تا جزیره هرمز

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید