معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در اظهارات خود درباره پرونده مهسا امینی اعلام کرد که هیچ تسامحی در این موضوع به خرج نمیدهیم و به سرعت پرونده را پیگیری خواهیم کرد.

قوه قضائیه از رسیدگی سریع پرونده «مهسا امینی» خبر داد

به گزارش سلام نو به نقل از شفقنا، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به ماجرای درگذشت مهسا امینی گفت: هیچ تسامحی در این پرونده صورت نخواهد گرفت و پرونده با سرعت و دقت پیگیری می‌شود و حقوق این شهروند ایرانی و خانواده‌اش تضییع نخواهد شد.

به گزارش شفقنا به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، «جسپر وار»، سفیر دانمارک در تهران با «کاظم غریب‌آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آقای غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با انتقاد از بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در قبال فوت مهسا امینی اظهار داشت: به دنبال وقوع حادثه تأسف‌بار فوت این دختر ایرانی، تیم‌های تحقیقاتی برای بررسی ابعاد این واقعه بلافاصله تشکیل شد و ستاد حقوق بشر نیز با آنها در تماس است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در روشن‌شدن این پرونده جدیت دارد، افزود: همانگونه که از سوی مقامات ارشد ذی‌ربط کشور تأکید شده، هیچ تسامحی در این پرونده صورت نخواهد گرفت و پرونده با سرعت و دقت پیگیری می‌شود و حقوق این شهروند ایرانی و خانواده‌اش تضییع نخواهد شد. اما جای سؤال است که اگر اتحادیه اروپا و برخی کشورهای اروپایی که درباره این حادثه موضع اتخاذ کرده‌اند، درباره رویکردهای حقوق بشری خود صداقت دارند، چرا در قبال شهروندان ایرانی کُرد که قربانی گروه‌های تروریستی چون پ‌ک‌ک، پژاک، کوموله و … می‌شوند، سخنی نمی‌گویند و اقدامات این گروهک‌های تروریستی را محکوم نمی‌کنند؟ آیا این افراد حقوق بشر ندارند؟ چرا خبری از صدور بیانیه از سوی اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی در این رابطه نیست؟!

وی با اشاره به سفر اخیر به استان کردستان و ملاقات با برخی خانواده‌های قربانیان ترور، مطالبه آنان را پیگیری خون شهدای ترور عنوان کرد.

وی در ادامه ضمن مردود دانستن این قبیل اظهارات مداخله‌جویانه تصریح کرد: از شما به عنوان سفیر یک کشور اروپایی می‌خواهم به همکارانتان در اتحادیه اروپا بگویید شواهد و اسناد نشان می‌دهد برخی از اعضای گروهک‌های پ‌ک‌ک، پژاک، کوموله و … که جان شهروندان بی‌گناه به ویژه هم‌وطنان کرد را قربانی کرده‌اند، در کردستان عراق و کشورهای اروپایی به سر می‌برند، موضع آنها در خصوص این رفتار دوگانه چیست؟

طرفین، در ادامه درباره سایر موضوعات فی‌مابین نظیر تبادل نظر و تجربه در حوزه حقوقی – قضایی و حقوق بشر گفتگو و رایزنی کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید